کد خبر: ۱۵۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۴ - ۰۹:۱۴

دایی و جای ثابت در ترکیب تیم ملی

آفتاب‌‌نیوز : در این میان اصلا این مساله مطرح نیست که در ایران و یا خارج فوروادهایی وجود دارند که آ ماده تر و بهتر از علی دایی هستند بلکه موضوع این است که تمامی دست اندرکاران فوتبال کشور معتقدند تا زمانی که کاپیتان تیم ملی فوتبال قادر به حضور در میدان و توپ زدن است باید در ترکیب ثابت قرار گرفته و سکاندار این تیم باشد. این مساله هم هیچ ارتباطی به میزان آمادگی و یا توانمندی او ندارد بلکه موضوع صرفا تمایل او به بازی کردن و چگونه حضور در میدان است.
در حالی که امروزه در سطح با نگاهی و ملی بازیکن و یا بازیکنانی داریم که به مراتب آماده تر و سر حال تر از علی دایی بوده و از قدرت و توان بیشتری برخوردار هستند اما از آنجا که پارتی ندارند نمی توانند از دروازه تیم ملی عبور کرده و حتی جایی در روی نیمکت ذخیره ها برای خود پیدا کنند.
علی دایی را می توان نامدارترین و شناخته شده ترین فوتبالیست تمامی تاریخ ایران بشمار آورد که سال ها در باشگاه های اروپایی توپ زده و رکوردهای بسیاری را شکسته است اما این دلیل نمی شود او یکه تاز تیم ملی فوتبال بوده و تا هر زمانی که مایل باشد در پیشانی تیم ملی جا خوش کرده و به یکه تازی بپردازد. به طوری که قبل از همه انتخاب شده و جای ثابتی در ترکیب داشته باشد این وضعیت را سال های قبل در تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز شاهد بودیم. در آن دوران عبدالله موحد که سال ها دو بنده تیم ملی را بر تن داشت تقریبا تمامی رقبا را شکست داده و این وزن را در انحصار خود گرفته بود تا این که شکستی در ایران متحمل شد اما به جای این که رقیبش را ترغیب کنند او را با انواع و اقسام محدودیتها مواجه کردند. در مقطع کنونی هم چنین شرایطی برای فورواردهای ایرانی به وجود آورده اند تا از جانب آنها علی دایی تهدید نشود.
از بلایی که به سر هاشمیان به وجود آمد می توان به واقعیت های پی برد.
شرایطی که برای این عده به وجود آورده اند نمی تواند نفی کننده ویژگی های آنها باشد بلکه این اقدام مربیان تیم ملی و فدراسیون فوتبال را باید پاک کردن صورت مساله برای توجیه کنار زدن افراد لایقی دانست که به دلیل نفوذ علی دایی باید در پشت دروازه های تیم ملی سرگردان باشند زیرا علی دایی در نظر ندارد به این زودی ها جای خود را به کس دیگری بدهد.
آنچه درباره علی دایی دیده می شود بر این واقعیت صحه می گذارد که در گزینش های فوتبالی، توانایی ها و آمادگی و قدرت بازیکنان ملاک نیست بلکه هر کسی به دادکان و برانکو نزدیک تر باشد اصلی تر است. به همین دلیل هر کسی که می خواهد عضویت تیم ملی فوتبال را بدست بیاورد باید ابتدا سرکیسه را شل کرده و به قولی دم دست اندرکاران را ببیند سپس از نظر ورزشی خود را آماده کرده و در حقیقت فوتبال کردن بیاموزد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۴/۰۷/۰۶
0
0
بالاخره اي آقا را بايد به جام جهاني 2006 برسانند حتي اگر با عصا باشد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۸۴/۰۷/۰۶
0
0
فكرش را بكنيد كه بعضي از بازيكنان تيم ملي جاي فرزندان اين آقا مي باشند: اينهم خودش يكجور ركورد است ديگر!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۸۴/۰۷/۱۳
0
0
اين آقاي نويسنده بسيار مغرضانه در باره علي دايي صحبت مي كنند. گويا ايشان هم از مداحان و سينه چاكان آقاي مايلي كهن مي باشند. شايد علي دايي الان در شرايط آمادگي كامل نمي باشد ولي نبايد فراموش كرد كه فوتبال ايران را علي داي به حهانيان شناسانيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین