کد خبر: ۱۵۵۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴

فراکسیونی برای نمایندگان غیر تهرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیروز بیش از نیمی از برگزیدگان مردم در مجلس نهم، در مجلس قدیم دور هم گرد آمده بودند، تا پایه‌های فراکسیونی جدید منتسب با اصولگرایان به نام اصولگرایان رهروان‌ولایت‌ را پایه‌گذاری کنند.

در این جلسه که افرادی همچون باهنر، ابوترابی‌فرد، جلالی و جواد جهانگیرزاده سخنرانان و گردانندگان آن بودند، با حضور علی لاریجانی، سمت‌ و سویی دیگر پیدا کرد و شاید نشست دیروز را نخستین کار علنی لاریجانی برای کسب کرسی ریاست مجلس دانست.

با نزدیک شدن به آغاز کار مجلس نهم و اهمیت هیأت رئیسه و به ویژه رئیس مجلس دو رقیب اصلی، تصدی این کرسی یعنی علی لاریجانی و حدادعادل در تلاشند تا به نوعی نظر نمایندگان مجلس نهم را به خود جلب کنند؛ برخی با سبزی‌پلو و ماهی و برخی با تشکیل فراکسیون و رایزنی با منتخبین.

اما نشست دیروز که با حضور ۱۷۶ نماینده منتخب مجلس نهم (۶۱ درصد منتخبین نهم) و بنا بر اعلام کاظم جلالی ۸۹ درصد مدعوین به این جلسه، چندین حاشیه نیز داشت که شاید مهم‌ترین آن‌ها حضور شماری از نمایندگان حامی دولت در این گردهمایی بود. محمدعلی بزرگواری از حامیان شهرستانی دولت احمدی‌نژاد، از جمله سخنرانان این جلسه بود که حمایت خود را از ریاست علی لاریجانی بر مجلس نهم اعلام کرد.

بیشتر حاضران و سخنرانان روز گذشته، نمایندگان شهرستانی بودند، در حالی که سخنرانان دیگر جلسات پیش از اینچنین جلساتی، نمایندگان تهران بودند. این مطلب که گویا، از جمله محورهای همگرایی این فراکسیون تازه راه‌اندازی شده قرار گرفته است، به اندازه‌ای پر رنگ بود که جلالی در کنفرانس خبری خود، دو بار بر آن تأکید کرد.

از جمله نکات جالب نشست دیروز این بود که بر خلاف جلسات مشابه، خبری از شام و «سبزی پلو و ماهی» نبود. البته یکی از نمایندگان که زیاد با جو این جلسات آشنا نبود، بی‌احتیاطی کرده و با یک BMW مدل بالا به جلسه آمد که در میان انبوه پژوهای پارک شده در آنجا خودنمایی می‌کرد.

به گزارش تابناک،دفاع خبرنگاران یکی از خبرگزاری‌ها از حدادعادل و تأکید جلالی بر حسنات وی از دیگر حاشیه‌های این جلسه بود. البته در حالی جلالی در کنفرانس خبری تلاش داشت بگوید که هدف تشکیل این نشست، صرفا بحث بر سر رئیس مجلس نیست، بیش از ۹۰ درصد پرسش‌ها درباره رئیس مجلس نهم و مواضع این فراکسیون درباره نامزدی حدادعادل و لاریجانی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین