کد خبر: ۱۵۵۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۰

احتمال افزایش وام ازدواج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مریم مجتهدزاده رییس ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر،مشاوره ریاست جمهوری در امور بانوان و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: پیش‌نویس لایحه برای تحت پوشش قرار گرفتن زنان خانه‌دار که همسرانشان تحت هیچ پوشش بیمه‌ای نیستند؛ و ابلاغ آن توسط دولت محترم و اجرای آن در برنامه پنجم توسعه و پیگیری مصوبه سال 1382 برای اجرایی شدن بیمه زنان سرپرست خانوار توسط سازمان تامین اجتماعی که بخشی از آنان مددجوی کمیته امداد یا بهزیستی هستند و مابقی که تحت پوشش هیچ موسسه حمایتی نیستند، از جمله اقدامات این مرکز برای تحقق بخشیدن به این وعده بوده است.

وی درباره بحث اشتغال زایی زنان افزود: براساس طرح توسعه مهر در بخش کشاورزی با محوریت ریاست محترم جمهور و با حمایت مالی و اقتصادی بانک کشاورزی اختصاص تسهیلات به میزان 300 میلیون ریال برای دختران فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی زراعت، دامپروری، شیلات، باغداری در زمینه بهره‌مندی از تخصص‌های بخش کشاورزی همانند ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای - کلینیک‌های گیاه پزشکی و... که تفاهمنامه در حال امضا توسط مرکز و مدیر عامل بانک کشاورزی است.

مجتهد زاده بیان کرد: همچنین در توافقی با بانک تعاون حمایت از تعاونی‌های زنان به میزان 210 میلیون تومان در قالب هر فرد 30 میلیون تومن که البته باید طرح، توجیه اقتصادی داشته باشد، تصویب شد.

رییس ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر ادامه داد: در سال 1390 با تخصیص 230 میلیارد ریال 5000 شغل مستقیم ایجاد شد که به ازای هر نفرن 3 تا 5 میلیون تومان وام اعطا شد. همچنین هر فرد تعهد می‌کند به ازای هر وام برای 3 نفر شغل ایجاد کند لذا با ایجاد 160 تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی برای 20 هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی در ادامه نشست خود با اشاره به برگزاری دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده با حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهور، خانم بداغی معاون حقوقی رییس جمهور و برخی از مشاوران امور زنان و خانواده و صاحبنظران این حوزه برگزار شد، گفت: در این جلسه آیین‌نامه داخلی ستاد ملی زن و خانواده با تایید اکثریت حاضرین به تصویب رسید و همچنین آیین‌نامه دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده و کلایت برنامه جامع «تنشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده» مصوب شد.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در این نشست مقرر شد جلسه بعدی ستاد پس از بررسی، اصلاح و تکمیل اقدامات اجرایی برنامه جامع و به منظور اعلام تصویب نهایی آن برگزار گردد. در همین راستا مقرر شد جلسه‌ای در دفتر سرکار خانم بداغی برگزار گردد و اعضای ستاد نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص برنامه در جلسه مذکور عنوان نمایند.

مجتهد زاده با اشاره به برنامه‌های این مرکز در روز زن گفت: ایام مبارک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر باتعداد 3712 برنامه با محور (فعالیت‌های علمی - تحقیقاتی، افتتاحیه، کارگاه‌ آموزشی، انتشارات، نشست‌های علمی - تخصصی، تقدیر و تجلیل، جشن و مراسم، همایش، دیدار، بازدید، نمایشگاه، مسابقه،خدمت رفاهی و تفریحی و متفرقه) در کشور اجرا خواهد شد که برنامه‌های در دست اجرا در این ایام تاکنون از سوی 14 استان و 12 دستگاه اجرایی به ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر اعلام شده است.

وی افزود: بیشترین برنامه در استانها مربوط به استان فارس با 672 برنامه و در دستگاه‌های اجرایی مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی با 1941 برنامه در سطح کشور بوده است.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: همایش بزرگ تقدیر از 50 بانوی برگزیده کشور با عنوان «بانوی بصیر» با حضور ریاست محترم جمهور در مشهد مقدس در روز شنبه 23 اردیبهشت 1391 برگزار خواهد شد که ضمن آن کتاب‌های «زن، جنگ، ادبیات»، «بانوی لاله‌ها»، «آبی آرام»، «مثل شکوفه انار» و «زنان بصیر ایران اسلامی» رونمایی می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره مقایسه نقش زنان و امنیت آنان در کشورهای غربی با نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در این خصوص نیز کار خوبی صورت گرفته است و بحث امنیت و تأمین حداکثری آن در جامعه و خانواده و لایحه مرتبط با آن نیز در حال بررسی است.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان اضافه کرد: از آنجا که بحث نقش زن در اجتماع یک مطالبه از سوی کشورهای اسلامی است ما یک سایت 5زبانه در این خصوص راه‌اندازی کردیم.

مجتهد زاده در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره مرخصی خانوادگی به زنان گفت:در این باره بحثی مطرح شده بود که زنانی که فرزندان آنها مریض شده یا نیاز به مراقبت دارند باید از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند. از این رو تصمیم گرفته شد تا بحث ارائه مرخصی به ازای این زنان که در دستگاه‌های دولتی شاغل هستند مورد بررسی قرار بگیرد که امیدواریم نتیجه آن هرچه زودتر مشخص شود.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث اختصاص وام بیشتر به زوج‌های جوان گفت:در این باره طرحی بین بانک مرکزی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همچنین مرکز زنان ریاست جمهوری وجود دارد تا به برخی زوج‌های خاص با شرایط ویژه وام ازدواج بیشتر ارائه شود که این مساله همچنان تحت بررسی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد امکان ساخت مهدکودک برای زنان زندانی که فرزندان آنها در زندان به همراه آنها هستند گفت: ما در این خصوص آیین‌نامه‌ای را به ریاست محترم جمهور ارسال کردیم که ایشان نیز با آن موافقت و برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ شده است و من هم امروز در این باره ملاقاتی با رئیس سازمان بهزیستی خواهم داشت.

مجتهد زاده همچنین بحث ساماندهی ازدواج به ویژه در مناطق محروم را از اولویت هایی مرکز امور زنان برشمرد که در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شده است.

گفتنی است در این نشست،در مورد آغاز مرحله اجرایی طرح مشترک "دهکده ایرانی" در تابستان امسال در مترو برای ساماندهی زنان دستفروش سخنانی مطرح شد.

به گزارش برنا،همچنین صفاوردی، معاون ارتباطات و همکاری های بین الملل زنان و قائم مقام ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر از پخش مستندی در مورد دستاورد زنان پس از انقلاب اسلامی در ایران از صدا و سیما و نیز تهیه یک فیلم مستند و نیز یک فیلم سینمایی در سال 91 در مورد نقش زنان، به سه زبان انگلیسی و عربی و فارسی خبر داد که در عرصه بین المللی نیز منتشر خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
آقا این شرایط ویژه چی شد؟من وهمسرم هر چهار شرطی که اعلام کردن رو داریم زودتر دستورشو بدین که ما هم بتونیم بگیریمش...ممنون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین