کد خبر: ۱۵۵۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

افشای خیانت پدر بزرگ رهبر كره‌شمالي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس اسناد كشف شده در توكيو، پدربزرگ مادري رهبر كنوني كره شمالي در جريان جنگ جهاني دوم به عنوان خائن براي سربازان ژاپني كه كيم ايل سونگ، موسس كره شمالي را دستگير كردند، فعاليت داشته است.

به گزارش ايسنا، "كو گيون تك"،‌ پدربزرگ مادري كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي كه در يك كارخانه در اوزاكا، ژاپن فعاليت مي‌كرد در جريان جنگ جهاني دوم به خدمت ارتش ژاپن درآمد. در جريان اين جنگ، كيم ايل سونگ دستگير شد.

به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، همكاري با ژاپني‌هايي كه كره را اشغال كرده بودند معمولا باعث مي‌شد تا خائن و خانواده‌اش در كمپ‌هاي كارگران در كره شمالي حبس شوند اما كو گيون تك پس از بازگشت به كره شمالي در اوايل سال‌هاي دهه 1960 ميلادي و با توجه به اينكه دخترش همسر كيم جونگ ايل، پدر رهبر كنوني كره شمالي بوده از اين سرنوشت و حبس شدن در كمپ كارگران رهايي يافت.

كن كاتو، يكي از فعالان حقوق بشر كه اين اسناد را در آرشيو ارتش ژاپن و كتابخانه پارلمان اين كشور يافته است، گمان مي‌كند كه اين اسناد مشروعيت رهبر كنوني كره شمالي را براي حكومت در اين كشور تضعيف مي‌كند.

وي همچنين معتقد است كه رهبر 29 ساله كره شمالي از پيشينه پدربزرگ مادري خود ناآگاه بوده است.

كو گيون تك كه در جزيره "ججيو" كه هم‌اكنون در كره جنوبي است، به دنيا آمد و در سال 1929 به ژاپن رفت. دخترش به نام كو يونگ هي، در سال 1953 در اوزاكا به دنيا آمد اما خانواده در سال 1961 پس از آنكه پدر توسط پليس ژاپن به اتهام قاچاق انسان دستگير و از ژاپن اخراج شد، به كره شمالي بازگشت. پدربزرگ رهبر جوان كره شمالي همواره سعي داشته تا گذشته خود را مخفي كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین