کد خبر: ۱۵۵۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های صبح امروز:

بالاخره بنزین چقدر گران می‌شود؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده ناجا، دلایل افزایش گرانی در کشور را برگرفته از تورم می‌داند. اسماعیل احمدی مقدم‌، پس از سخنانی که درباره برخورد با مانکن‌های فرودگاه‌ها گفت، در نشست فرماندهان پلیس پیشگیری کشور، دلایل افزایش نزاع در کشور را ناشی از تورم دانست. 

این تنها تیتر مرتبط با گرانی‌ها در روزنامه‌های کشور نبود. «همشهری» در روزی که دولت طرح تفصیلی شهردار تهران را به گفته بسیاری «هوا» کرده است، با تیتر بازار داغ وعده‌های ارزانی، تدبیر دولت را در خصوص تخصیص 24 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی از سوی دولت ناکارآمد و نامناسب خواند.

افزون بر همشهری، «ملت ما»، «آفتاب یزد»، «آرمان»، «جوان» و «تهران امروز» نیز به موضوع گرانی‌ها و وعده دولت پرداخته بودند؛ اما در سوی دیگر، باز هم به مانند گذشته، این روزنامه ایران است که با تیتر گام‌های اساسی دولت در کاهش قیمت‌ها، از تدبیر ویژه دستگاه‌های اقتصادی برای کنترل قیمت‌ها خبر داد.

اما سردرگمی درباره قیمت بنزین نیز این روزها به اندازه سردرگمی برای انتخاب رئیس جدید مجلس سرگیجه‌آور است. از دومی می‌گذریم و به همان اولی می‌پردازیم که هر چه باشد، تغییرش در زندگی‌مان ملموس است و اثراتش را خوب با دل و جان درک خواهیم کرد.

ـ روزنامه ملت ما، گزارشی از افزایش 70 درصدی قیمیت بنزین منتشر کرده و از تصویب اعتبار 66 هزار میلیاردی برای یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق خبر داده است.

ـ روزنامه آفتاب یزد به نقل از نجابت، عضو کمیسیون انرژی نوشته است: حذف بنزین 100 تومانی، صرفه‌جویی دولت را زیر سؤال برد.

ـ آرمان نیز از چراغ سبز مجلس برای افزایش 70 درصدی قیمت بنزین خبر داده است.

ـ‌تهران امروز هم گرانی 70 درصدی را تیتر یک خود کرده بود؛ با این حال، پرسش همانی است که روزنامه ابتکار، امروز در گزارش خود مطرح کرده است: بالاخره بنزین قرار است چقدر گران شود؟!

ـ روزنامه اعتماد در صفحه نخست خود، گزارشی از نتایج نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده که نتیجه آن، حکایت از نارضایتی 94 درصدی تشکل‌های اقتصادی از سفرهای استانی دارد.
در حالی که سفرهای استانی محمود احمدی نژاد در آستانه صدتایی شدن هستند و بنا بر این گزارش ـ‌ که نخستین نظرسنجی از تشکل‌های اقتصادی درباره سفرهای استانی است ـ 94 درصد رأی دهندگان سفرهای استانی احمدی نژاد را در رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری ناکارآمد دانستند.

ـ روزنامه اعتماد، تنها روزنامه‌ای بود که به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس پرداخته است.

اما روز گذشته، آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با خانواده شهدای هسته‌‌ای دیدار داشت که تنها در چهار روزنامه کشور بازتاب داشت. با این حال، سخنان همسر شهید شهریاری، با نام «قدرنشناسی برخی تازه به دوران رسیده‌ها نسبت به بزرگان نظام، مایه تأسف است» دستمایه تیتر و گزارش همین چهار روزنامه بود.

در لابلای اخبار دیروز، خبری بود که تنها دو روزنامه آرمان و تهران امروز، آن را در میان تیترهای صفحه نخست خود جای دادند: مرگ یک کارشناس اتمی در اراک بر اثر تصادف. پرداختن خام به این خبر با این تیتر، شاید گوشه‌چشمی بود از این دو روزنامه به ماجرای ترورهای هسته‌ای و به صدا درآوردن زنگ هشدار برای مسئولان امنیتی کشور که به هوش باشند تا بار دیگر از این ناحیه ضربه نخورند.

به گزارش تابناک،روزنامه خراسان، خبر از سفر دولت به خراسان رضوی داده و اعلام کرده است، روز 25 اردیبهشت، بزرگداشت فردوسی در توس، با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود. البته این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم، به یاری خدا، با سفر رئیس‌جمهور به توس، وضع اسفبار آرامگاه فردوسی و اخوان ثالث اندکی بهبود یابد؛ اما قرار گرفتن نام فردوسی و احمدی‌نژاد در کنار هم، خاطراتی را که چندان دور هم نیستند، به ذهن متبادر می‌کند که باعث می‌شود، نگاه‌ها در 25 اردیبهشت به توس دوخته شود!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین