کد خبر: ۱۵۵۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

آخرين گام سپاهان برای قهرمانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابر و باد و مه و خورشيد و فلك بايد دست به دست هم بدهد تا بلكه سپاهان در ليگ برتر يازدهم فوتبال قهرمان نشود، آن هم در شرايطي كه اصفهاني‌ها در خانه با يك نتيجه مساوي مقابل تيم سقوط كرده مس سرچشمه نيز به مراد خود مي‌رسند.

با همه اينها استقلال و تراكتورسازي مي‌خواهند همچنان به خود اين اميد را بدهند كه از اين ستون تا آن ستون فرج است، بويژه كه در فوتبال هر اتفاقي دور از ذهن نيست.

اگر در نظر بگيريم كه چهار سال پيش استقلالي‌ها در ليگ هشتم در كمال ناباوري در مشهد قهرمان شدند تا شكست سنگين ذوب آهن در اهواز حسابي كامشان را شيرين سازد، نبايد چندان به انگيزه بالاي آبي‌ها خرده گرفت.

گرچه شاگردان مظلومي كار سختي در پيش دارند، اما آنها اگر با شش گل بر نفت تهران پيروز شوند و در مقابل نيز سپاهان تن به شكست دهد، يك بار ديگر تاريخ برايشان تكرار خواهد شد.

از سوي ديگر تراكتورسازي نيز در هفته سي و چهارم و پاياني ليگ، فردا در شرايطي در تبريز ميزبان تيم ملوان بندرانزلي است كه شاگردان پورغلامي، حريفي دست و پا بسته نيستند و مي‌توانند در ضدحملات، تيم امير قلعه‌نويي را به دردسر بيندازند.

تراكتورسازان كه در اين فصل فراتر از انتظار ظاهر شده و نشان داده‌اند از افكار و نظرات قلعه‌نويي بيشترين استفاده را برده‌اند، به مانند استقلال 63 امتيازي‌اند تا آنها نيز تنها در صورت شكست سپاهان و پيروزي‌شان در ورزشگاه يادگار امام(ره) قهرماني را تعبير شده ببينند.

رويايي كه در صورت عملي شدن، هواداران متعصب تبريزي از فرط شادي تا صبح چشم بر هم نخواهند گذاشت. با اين حال تراكتورسازان كه تا اينجاي كار نيز سهميه آسيايي را در جيب دارند، فردا در روزي باشكوه به شكار ملوانان مي‌انديشند تا بلكه تقدير و حوادث، شرايط ديگري را پيش‌روي قرمزهاي تبريزي قرار دهد.

با همه اينها، شاگردان زلاتكو كرانچار در تيم سپاهان، دغدغه چنداني در راه قهرماني سوم و پياپي در ليگ برتر ندارند و مي‌خواهند دوباره نشان دهند كه تيم اصفهاني، نان سازماندهي و تشكيلات بهتر و اصولي‌شان را در فوتبال مي‌خورد.

تشكيلاتي كه حتي با وجود تغيير مديرعامل و تعويض سرمربي نيز، انسجام تيمي خود را حفظ كرد تا ثابت شود سپاهاني‌ها بي‌جهت به عنوان بهترين تيم باشگاهي ايران انتخاب نشده‌اند.

هر چند استقلال و تراكتورسازي چشم به همت بازيكنان مس سرچشمه در بازي فردا دارند، اما به هر حال نبايد از ياد برد كه بضاعت تيمي كرماني بالا نيست و نبايد چندان از آنان انتظار كار خارق‌العاده‌اي را داشت.

حسن كار آنها اين است كه چيزي را براي از دست دادن ندارند تا همين مساله محركي براي بازيكناني باشد كه مي‌خواهند در هفته پاياني خودي نشان دهند. مسي‌ها هفته پيش با اين انگيزه تراكتورسازي مدعي را در خانه متوقف كردند تا نشان دهند كه نبايد آنها را حريف كوچكي به حساب آورد.

جدا از اين سه ديدار كه به صورت همزمان از ساعت 19:20 در اصفهان، تبريز و تهران برگزار مي‌شود، تيم صباي قم نيز اميدوار است كه در ايستگاه پاياني ماراتن فوتبال ايران از فجر سپاسي، سه امتياز پيروزي بخش بگيرد تا در صورت شكست نفت تهران مقابل استقلال،‌ فرصت حضور در آسيا را پيش‌روي خود قرار دهد.

ديداري كه در آن عبدالله ويسي براي آخرين بار روي نيمكت قمي‌ها خواهد نشست تا گوارديولاي وطني با خاطري خوش، از تيمش خداحافظي كند.

مربيان چه گفتند؟

مهدي تارتار (داماش)

پيش از بازي با شهرداري: فريب محرز شدن سقوط حريف را نمي‌خوريم و مي‌خواهيم يك پيروزي شيرين در آخرين هفته ليگ به مردم خوب گيلان تقديم كنيم.
بي‍ژن عزيزي (سرمربي شهرداري)

: اتفاقي كه نبايد مي‌افتاد، رخ داد و حالا تنها براي اعاده حيثيت و با تمام توان به مصاف داماش مي‌رويم، هرچند نتيجه اين بازي تاثيري در سرنوشت ما ندارد.
علي دايي (راه‌آهن)

پيش از بازي با شاهين: به لطف غيرت بازيكنان در ليگ برتر باقي مانديم و حالا بدون استرس براي كسب رتبه بهتر و در نتيجه كسب سه امتياز هفته پاياني به ميدان مي‌رويم.
اصغر كامياب (سرمربي شاهين):

روي اين بازي براي باقي ماندن در ليگ حساب ويژه‌اي باز كرده بوديم، اما متاسفانه هفته پيش راه‌آهن در ليگ ماندني شد، با وجود اين باز هم با هدف پيروزي به مصاف حريف مي‌رويم.
ابراهيم قاسمپور (سرمربي مس كرمان)

در آستانه بازي با ذوب‌آهن: هر چند اين بازي به نوعي براي دو تيم تشريفاتي است با وجود اين بازيكنان ما به اندازه كافي براي كسب سه امتياز انگيزه دارند و مقابل ذوب‌آهن با همه توان به ميدان مي‌رويم.
منصور ابراهيم‌زاده (ذوب‌آهن):

همان طور كه هفته گذشته ضمن با انگيزه بودن بازي جوانمردانه‌اي مقابل سپاهان انجام داديم، در روز پاياني ليگ هم با همه توان و با هدف پيروزي به ميدان مي‌رويم.
مجتبي تقوي (سايپا)

قبل از ديدار با نفت آبادان: طبيعي است كه نمي‌خواهيم رتبه هفتم جدول را از دست بدهيم، به همين دليل در مصاف با تيم هشتم جدول تنها با هدف كسب پيروزي به ميدان مي‌رويم.
آلبرتو كاستا (سرمربي صنعت نفت آبادان):

سايپا يكي از تيم‌هاي خوب ليگ ايران است و چون در بازي رفت مقابل اين تيم شكست خورده‌ايم با هدف انتقام و همچنين ارتقاي جايگاهمان قدم به اين بازي مي‌گذاريم.
مجيد جلالي (سرمربي فولاد)

در‌ آستانه ديدار با پرسپوليس: مطمئن باشيد مقابل پرسپوليس بازي خوبي انجام مي‌دهيم. من توجهي به مشكلات دروني پرسپوليس ندارم، همان طور كه آنها نيز از مشكلات دروني ما بي‌خبر هستند. با اين رويكرد اميدوارم پيروز اين بازي باشيم.
محسن آشوري (مربي پرسپوليس):

فصل بسيار بدي را پشت سر گذاشتيم. با وجود اين قصد داريم در ديدار مقابل فولاد به سه امتياز دست يابيم چرا كه رده پانزدهم به هيچ عنوان برازنده پرسپوليس نيست.
بهتاش فريبا (مربي استقلال)

پيش از بازي با نفت تهران: نفت براي گرفتن سهميه تلاش مي‌كند و همين باعث مي‌شود كه هر دو تيم به دنبال برد باشند و هجومي بازي كنند. البته ما به دنبال اين هستيم كه با گل‌هاي زياد بازي را ببريم چرا كه تنها در اين صورت شانس قهرماني داريم، شانسي كه تنها دو درصد است.
حسين فركي (نفت تهران):

تاكنون در ليگ برتر نتوانسته‌ايم استقلال و پرسپوليس را شكست بدهيم، اما اميدوارم روز جمعه طلسم بشكند و در روزي خوب بتوانيم استقلال را شكست داده و سهميه ليگ قهرمانان را به دست آوريم.
زلاتكو كرانچار (سرمربي سپاهان)

در آستانه بازي با مس سرچشمه: تا اينجاي كار راه مشكلي را سپري كرديم اما بايد از اين بازيكنان تشكر كنم كه ما را در يك قدمي قهرماني قرار داده‌اند. خوشبختانه براي بازي با مس سرچشمه بازيكن مصدوم نداريم و همه سرحال و خوب هستند.
اصغر شرفي (سرمربي مس سرچشمه):

براي ما هيچ فرقي نمي‌كند كدام تيم قهرمان شود. برابر سپاهان ناجوانمردانه بازي نمي‌كنيم و مردانه به ميدان مي‌رويم. اگر زورمان رسيد پيروز مي‌شويم. چون ما فقط به آبروي خودمان فكر مي‌كنيم و به طور مسلم هر تيمي شايسته باشد قهرمان خواهد شد.
امير قلعه‌نويي (تراكتورسازي)

قبل از ديدار با ملوان: هنوز اميد خود را براي قهرماني از دست نداده‌ايم و با هدف كسب پيروزي مقابل ملوان به ميدان مي‌رويم تا ليگ يازدهم را با خاطره خوب به پايان ببريم.
فرهاد پورغلامي (ملوان):

بازي با تراكتورسازي برابر تماشاگران پرشور اين تيم سخت است، اما با توجه به بقاي تيم، بازيكنان بدون استرس به ميدان مي‌روند، ولي بايد هوشمندانه بازي كرده و ضمن نمايش شايستگي‌هاي خود، كاري كنند كه ليگ را با امتياز تمام كنيم.
محمود ياوري (فجرسپاسي)

پيش از ديدار با صبا: ما اين بازي را كاملا جدي مي‌گيريم، چرا كه پيروزي مقابل صبا مي‌تواند حداقل ما را در جدول چند رده بالاتر بياورد و به چيزي كه استحقاقش را داشتيم برساند. براي فجر جدال نفت و صبا براي كسب سهميه آسيايي مطرح نيست، بلكه ما كار خودمان را انجام مي‌دهيم.
عبدالله ويسي (صبا):

علاوه بر اين‌كه خودمان به دنبال پيروزي هستيم 50 درصد حواسمان به ورزشگاه آزادي تهران است و اميدواريم استقلال بتواند نفت را متوقف كند تا ما سهميه ليگ قهرمانان را كسب كنيم.
برنامه هفته پاياني ليگ برتر

جمعه: 22 ارديبهشت

داماش- شهرداري تبريز‌/‌ راه‌آهن- شاهين‌/ ‌مس كرمان-ذوب‌آهن‌/‌سايپا- نفت‌آبادان(17)‌/‌ فولاد –پرسپوليس(18)‌/‌ استقلال- نفت تهران‌/‌ سپاهان- مس سرچشمه‌/‌تراكتورسازي-ملوان‌/‌فجرسپاسي-صبا20‌/‌19)

جدول گلزنان:

20 گل:

كريم انصاري‌فرد(سايپا) و فــونيكه سي(نفت آبادان)
18 گل:

رضا عنايتي(صباي قم)
11 گل:

علي كريمي(پرسپوليس)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین