کد خبر: ۱۵۵۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰

باهنر: از روزنامه‌ دولت شكايت می‌كنيم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك عضو هيات رييسه‌ مجلس نسبت به درج مطالبي در يكي از روزنامه‌ها در مورد روند تصويب كليات لايحه بودجه تذكر داد. 

جهانبخش محبي‌نيا در ابتداي جلسه علني امروز پنج‌شنبه و پيش از شروع بررسي جزييات لايحه بودجه 91 گفت: بنده قصد بيان تذكر و اخطار را نداشته و اگر جزو نمايندگان منتخب مجلس نهم بودم باز هم تذكر نمي‌دادم.

وي افزود: برخي روزنامه‌ها بخشي از مذاكرات مجلس را بهانه قرار داده و كم‌لطفي و شايد شيطنت‌هايي كردند كه حقيقتا انسان را ياد دوران استبداد قاجار يا رضا شاه مي‌اندازد.

نماينده مردم مياندوآب با تاكيد بر اين‌كه «مجلس يادگار امام و برآمده از خون شهيدان است» افزود: امام خامنه‌اي درباره اين‌كه مجلس در راس امور است و نقشه راه كشور را تهيه مي‌كند سفارشات زيادي دارند. مجلس تابلوي دموكراسي، مردم‌سالاري، آزادي و حريت است.

محبي‌نيا در ادامه به تيتر يكي از روزنامه‌ها اشاره و اظهار كرد: در اين روزنامه اين تيتر زده شده است كه تعيين تكليف كليات بودجه بدون مشخص شدن سقف درآمدها. البته اميدوارم اين موضوع در سايه اشتباه و ندانم‌كاري باشد؛ چون روز گذشته ماده واحده لايحه بودجه 91 بين نمايندگان توزيع شد، در حالي كه براي بررسي كليات بودجه نيازي به مشخص بودن سقف درآمدها نبود.

وي افزود: در اين رابطه گله‌اي از همكاران به عنوان اعاظم مجلس دارم كه تذكرات آن‌ها دستمايه‌اي براي برخي شده است كه به روند مذاكرات توجه لازم را نكردند.

اين عضو هيات رييسه مجلس خاطرنشان كرد: دردآورتر از اين موضوع و مايه مصيبت آن است كه روزنامه‌اي تيتر زده 700 ميليون تومان براي هر نماينده و 55 هزار تومان يارانه مردم.

محبي‌نيا در ادامه خطاب به مردم ايران گفت: اي مردم شريف و بزرگ ايران كه مشروطيت و انقلاب كرديد و افتخارات سال 42 را در دل خود داريد و 8 سال در مقابل آمريكا و شوروي استقامت كرديد، سوگند مي‌خورم كه اين تيتر دروغ است.

وي اضافه كرد: البته زيركي آن‌ها اين بود كه بودجه عمراني كشور يعني مبلغي بالغ بر 40 هزار ميليارد تومان را بر تعداد نمايندگان تقسيم كرده و به اين عدد رسيدند.

اين نماينده‌ مجلس خطاب به نمايندگان گفت: آيا شما محلي براي مراجعه‌ مردم نياز نداريد تا آن‌ها دردهايشان را به شما بگويند و شما اين دردها را در قالب سياست‌گذاري‌ها به قانون تبديل كنيد؟ آيا به خودرويي كه از آن براي مهمانان و مراجعه‌كنندگانتان استفاده كنيد احتياجي نداريد؟

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس افزود: آيا ما هم نمي‌توانيم از اين مغالطه استفاده كنيم كه بودجه‌ عمراني كل كشور را تقسيم بر تعداد وزرا يا برخي از مسوولان كنيم و به اعداد نجومي برسيم و خداي نكرده اين رقم‌ها را به حساب وزراي عزيز و تلاش كرده بگذاريم؟ آيا اين به معناي بر باد دادن و به تاراج گذاشتن حيثيت نظام نيست؟

وي افزود: آيا مقام معظم رهبري نفرمودند كه اركان نظام را نشكنيد و آبروي نظام را به خاطر مصالح شخصي و جناحي بر باد ندهيد؟

محبي‌نيا در پايان گفت: از قوه قضاييه خواستار اقدام قانوني در مقابل اين كج‌فهمي‌ها، مغالطه و بردن آبروي نظام هستم و از اعضاي هيات رييسه نيز درخواست دارم تا موضوع را به شكل حقوقي پي‌گيري كند.

به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر كه رياست جلسه را به عهده داشت در پاسخ به اين تذكر اظهار كرد: روزنامه‌اي كه چنين تيتري زده روزنامه ايران است، اما بهتر بود اگر مي‌خواهند افشاگري هم بكنند حداقل ضرب و تقسيم‌ها را درست انجام مي‌دادند.

وي افزود: در روزنامه ايران تيتر زدند كه 700 ميليون تومان براي هر نماينده و 55 هزار تومان براي مردم. ولي من فكر مي‌كنم كه اين عددها بايد بزرگ‌تر از اين مقدار باشد؛ چون قاعدتا اگر بودجه‌ عمراني با رقم 40 هزار ميليارد تومان در تمامي حوزه‌هاي انتخابيه تقسيم شود به ازاي هر نماينده بايد 100 ميليارد تومان كار عمراني انجام شود.

نايب رييس مجلس خاطرنشان كرد: دوستان در اين روزنامه اشتباه و رقم 700 ميليون تومان را براي مجلس محاسبه كردند. اگر آن‌ها محاسبه درست‌تري انجام مي‌دادند بايد رقم بيشتر از اين براي كارهاي عمراني به هر نماينده در حوزه‌ انتخابيه‌اش اختصاص مي‌يافت. البته زحمت كارهاي عمراني را دولت مي‌كشد.

باهنر تصريح كرد: حداقل اگر مي‌خواهيد سياه‌نمايي هم كنيد تلاش كنيد مقداري اعداد و ارقام را درست بگوييد و در زمينه‌ سياه‌نمايي، دروغ و خلاف نگوييد.

وي ادامه داد: ما از اين موضوع تاسف مي‌خوريم اما چه كنيم كه كشور درگير اين بي‌انصافي‌ها و مسائل شده است.

به گزارش ایسنا، در اين هنگام برخي از نمايندگان خواستار بيان تذكرات شدند كه باهنر در پاسخ به آن‌ها درخواست كرد از بيان تذكرشان منصرف شوند. وي تاكيد كرد حتما از اين تيتر روزنامه به عنوان دفاع از حقوق نمايندگان ملت شكايت مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین