آفتابنیوز : آفتاب: با هيجان خاصي خودروها را ورانداز ميكرد. در مقابل برخي از آنها ميايستاد و موهايش را حالت ميداد. وقتي از كنار آنها ميگذشت با انگشت سبابه روي بدنه ميكشيد و بعد انگشتش را نگاه ميكرد، ولي هيچ اثري روي آن نبود. رنگ برخي از آنها به قدري زيبا بود كه دوست نداشت چشم از آنها بردارد. با اجازه مسوول نمايشگاه، در يكي از خودروها را باز كرد و داخل آن نشست. ناخودآگاه احساس خاصي به وي دست داد. فكر آنجا را ميكرد كه اقوام با ديدنش پشت فرمان خودرو، او را با دست به يكديگر نشان ميدهند. نگاهي به داشبورد خودرو انداخت و دستي روي آن كشيد. نمونه آن را تا حالا از نزديك نديده بود. صندلي چرم و راحت خودرو به قدري آرامشبخش بود كه دوست نداشت از آن پياده شود. نگاهي به كليدهاي فراوان روي كنسول انداخت. به راستي يادگيري عملكرد اين كليدها چهقدر زمان ميبرد؟ پيش خودش گفت ارزش زير بار وام رفتن را دارد.
قرار بود از اداره وام بگيرد كه با حساب پول حاصل از فروش خودرو خودش مبلغي حدود 50 ميليون تومان ميشد. از خودرو پياده شد و نگاهي به مشخصات خودرو انداخت كه روي تابلوي كوچكي مقابل آن قرار داشت. چشمش به قيمت خودرو كه افتاد كمي ابروانش در هم رفت. پيش خودش حساب و كتاب كرد و عدد را به تومان تبديل. حدود هفت ميليون تومان كم مياورد، ولي ارزشش را داشت كه با قرض و بدهي آن را جور كند. به سمت ميز رييس نمايشگاه رفت و بعد از احوالپرسي معمول قيمت خودرو مدنظرش را پرسيد. از شنيدن قيمت چشمانش گشاد شد. ابتدا فكر كرد كه خوب متوجه نشده و به همين دوباره قيمت آن را پرسيد. لحظاتي سر جايش ميخكوب شد. نمايشگاهدار كه متوجه داستان شد از او خواست كه بنشيند. مشتري سعي كرد خيلي زود بر خودش مسلط شود. ژست معمولي به خود گرفت و بعد از تشكر آرام آرام از نمايشگاه خارج شد. در حين خروج از آنجا چند بار زير لب زمزمه كرد 570 ميليون تومان!
همين چند ماه پيش بود كه با افزايش نرخ دلار قيمت خودروهاي وارداتي روند صعودي به خود گرفت تا آنجا كه صداي اتحاديه خود را هم در آورد. نوسان نرخ ارز همچنان گريبانگير بازار خودروهاي وارداتي بوده و برخي از اين محصولات همچنان با قيمتهاي نجومي عرضه ميشوند.
در ابتداي افزايش نرخ ارز، برخي كارشناسان شركتهاي واردكننده خودرو را متهم به گران فروشي كرده و از تخلفات عديده واردكنندگان در اين حوزه خبر ميدادند، تا آنكه پس از تك نرخي شدن ارز كارشناسان خواستار كاهش قيمت خودروهاي وارداتي و تعديل قيمتهاي غير منطقي بازار شدند.
در دو ماهه اخير نيز اگرچه قيمت خودروهاي وارداتي به طور ميانگين كاهش 15 درصدي را تجربه كرده است، ولي با اين حال نرخ اين خودروها همچنان بالا و در برخي موارد هيجان انگيز است.
مروري بر قيمت خودروهاي وارداتي در بازار شايد توصيفكننده حس و حال هيجاني خريداران در مواجهه با قيمتها باشد.
لازم به توضيح است كه اين قيمتها طبق اعلام اتحاديه صنف دارندگان نمايشگاهها و فروشندگان اتومبيل تهران، نرخ خودروهاي وارداتي در كف بازار است.
بنز C200 مدل 2012؛ 165 ميليون تومان
بنز S350 مدل 2012؛ 450 ميليون تومان
بنز S500 مدل 2012؛ 570 ميليون تومان
بي.ام.و 523 مدل 2011؛ 220 ميليون تومان
بي.ام.و 750 مدل 2011؛ 440 ميليون تومان
بي.ام.و X6 مدل 2012؛ 365 ميليون تومان
تويوتا لندكروز V6 مدل 2012؛ 180 ميليون تومان
تويوتا اريون مدل 2012؛ 98 ميليون تومان
تويوتا لكسوز RX350 مدل 2012؛ 175 ميليون تومان
تويوتا ياريس هاچبك؛ 45 ميليون تومان
تويوتا اوريون؛ 93 ميليون تومان
تويوتا لندكروز؛ 175 ميليون تومان
تويوتا كرولا XLI؛ 82 ميليون تومان
تويوتا پرادو TX4000L؛ 175 ميليون تومان
تويوتا لكسوس RX350؛ 175 ميليون تومان
هيونداي توسان IX35 مدل 2012؛ 93 ميليون و 500 هزار تومان
هيونداي وركراوز IX55 مدل 2012؛ 110 ميليون تومان
هيونداي I20 مدل 2012؛ 40 ميليون تومان
هيونداي I30 مدل 2012؛ 55 ميليون تومان
هيونداي سنتنيال مدل 2012؛ 155 ميليون تومان
هيونداي جنسيس مدل 2012؛ 122 ميليون تومان
هيونداي جنسيس كوپه مدل 2012؛ 84 ميليون تومان
هيونداي سانتافه مدل 2012؛ 88 ميليون تومان
هيونداي سوناتا مدل 2012؛ 82 ميليون تومان
هيونداي آزرا گرانجور مدل 2012؛ 108 ميليون تومان
هيونداي سوناتا YF؛ 82 ميليون تومان
هيونداي آزرا GRANDEUR؛ 113 ميليون تومان
هيونداي جنسيس؛ 123 ميليون تومان
هيونداي I30؛ 54 ميليون تومان
هيونداي I20؛ 43 ميليون تومان
كيا سراتو 1600 مدل 2012؛ 57 ميليون تومان
كيا سراتو چهار در 2000؛ 58 ميليون و 500 هزار تومان
كيا اسپورتيج؛ 95 ميليون تومان
كيا ماهاوي؛ 113 ميليون تومان
كياسراتو 2000 سي.سي مدل 2011؛ 56 ميليون تومان
كياسراتو كوپه مدل 2012؛ 61 ميليون تومان
كيا موهاوي هشت سيلندر مدل 2012؛ 106 ميليون تومان
كيا اسپورتيج مدل 2012؛ 95 ميليون تومان
كيا سورنتو مدل 2012؛ 95 ميليون تومان
كيا كارنز مدل 2012؛ 48 ميليون تومان
كيا كادنزا مدل 2012؛ 94 ميليون تومان
به گزارش ايسنا، در حال حاضر به جز موارد فوق، خودروهاي وارداتي لوكس ديگري از جمله پورشه، بوگاتي و ... نيز در خيابانها و جادههاي ايران ديده ميشوند كه با توجه به تعداد كم آنها در كشور نرخ رسمي از سوي اين اتحاديه اعلام نشده است، ولي پورشه بسته به مدل آن از 300 تا 500 ميليون تومان و بوگاتي نيز با رقم باور نكردني يك ميليارد توماني قيمتگذاري شدهاند.
ای ی ی ی خدددددددددددددد!
با کلی تحصیلات و سابقه کار در شرف بازنشستگی ماهی 13000000 ریال دریافتی دارم
چه خوب بود که قیمت این خودروها در کشورهای مختلف را هم ارئه میدادید تا میزان خدمت رسانی (!!!) دولت خدمتگزار به صنعت خودروی کشور که سالهاست خودروهای پراید و پژو مدلهای دهه 90 را ( که روز به روز بی کیفیت تر می شوند ) به مردم میفروشد و میزان ....مردم از این طریق مشخص می شد....
یعنی این شخص تفاوت ماشین 570 میلیونی را با 57 میلیونی نمی دونه؟
قیمت ماشین ها که 10 برابر نشده....
این قیمت ها کاملا درسته
من خودم نمایشگاه دارم و میدونم
این بوگاتی که میگن چه شکلیه؟
شبیه ایل و طایفه پراید هست یا مال ایران خودرو؟!!!