کد خبر: ۱۵۶۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶

نيستلروی از فوتبال خداحافظی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رود فن نیستلروی مهاجم پیشین تیم ملی هلند از دنیای فوتبال کناره‌گیری کرد. 

رود فن نیستلروی که در فصل 12-2011 در ترکیب باشگاه مالاگا اسپانیا به میدان می‌رفت، قراردادش را تمدید نکرد و تصمیم گرفت کفش‌هایش را بیاویزد. 

نیستلروی در این زمینه گفت: دیروز آخرین بازی دوران حرفه‌ای فوتبالم را انجام دادم. فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده بود که کفش‌هایم را بیاویزم. از نظر بدنی در محدودیت قرار دارم و نمی‌توانم در بالاترین سطح به فوتبالم ادامه دهم. تصور می‌کنم این بهترین زمان برای خداحافظی است. 

وی افزود: به خاطر همه جام‌ها و افتخارهایی که بدست آورده‌ام احساس غرور می‌کنم. بزرگترین افتخارم این است که در این مدت توانسته‌ام هر روز و هر سال به بهترین شکل کار کنم. می‌خواهم از همه باشگاه‌هایی که در آنها بازی کردم به خاطر حمایت‌هایشان تشکر کنم. از همه هوادارانم در باشگاه‌های مختلف نیز تشکر می‌کنم، آنها عالی بودند. 

این بازیکن 35 ساله فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 1993 از باشگاه هلندی دن بوش آغاز کرد و چهار سال بعد به هیرنوین پیوست. او یک فصل در این تیم ماند و سپس راهی آیندهوون شد. او سه سال در ترکیب آیندهوون درخشید و در همان‌جا به تیم ملی هلند دعوت شد. پس از آن بود که هلند را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد. 

او به سرعت خود را در ترکیب شیاطین سرخ جا انداخت و در 219 دیدار رسمی 150 گل برای این تیم انگلیسی به ثمر رساند. سال 2006 راهی رئال مادرید شد و با این تیم نیز دو بار قهرمان لالیگا شد. پس از آن 18 ماه برای هامبورگ در لیگ آلمان بازی کرد و در ابتدای فصل 12-2011 به مالاگا پیوست که در پایان با این تیم به مقام چهارم رسید. 

به گزارش فارس، نیستلروی 70 بازی برای تیم ملی هلند انجام داد و 35 بار نیز دروازه حریفان را باز کرد. او در یورو 2004 و یورو 2008 و همچنین در جام جهانی 2006 برای هلند به میدان رفت و در مجموع 588 دیدار رسمی که در زمین فوتبال انجام داده 347 گل به ثمر رسانده است. 

او اکنون دومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با 56 گل زده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین