کد خبر: ۱۵۶۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸

جنجال در جلسه عصر امروز مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه عصر امروز مجلس به دلیل تذکرات برخی نمایندگان به جنجال کشیده شد.

جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی برای دقایقی متشنج و فضای جلسه ملتهب شد.

بخشی از صحبت‌های نادر قاضی‌‌پور در جلسه علنی صبح امروز پارلمان ‌که در مخالفت با پیشنهاد نیره اخوان نماینده اصفهان درباره اختصاص 100 میلیارد تومان به شهرداری اصفهان برای ساخت سالن اجلاس سران مطرح شد، ‌موجب ناراحتی تعدای از وکلای ملت شده بود.

در جلسه عصر امروز پارلمان، سیدناصر موسوی نماینده فلاورجان در تذکر ماده 77 نسبت به سخنان صبح امروز قاضی‌پور واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

پس از بیان تذکر موسوی، تعداد دیگری از وکلای ملت خواستار بیان تذکراتی با استناد به ماده 77 آئین‌نامه داخلی بودند که محمدرضا باهنر از آنان خواست بحث را ادامه نداده و چنین تذکراتی را مطرح نکنند.

حجت‌الاسلام موسوی نماینده رامهرمز یکی از نمایندگانی بود که می‌خواست تذکر ماده 77 بدهد که جمعی از نمایندگان از جمله غلامعلی حدادعادل به گفت‌وگو با او پرداخته و خواستار منصرف شدنش از تذکر شدند.

زمانی که جو مجلس تا حدودی متشنج شد، محمدرضا باهنر نایب رئیس اول پارلمان که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را برعهده داشت، با به صدا درآوردن زنگ مجلس، نمایندگان را به حفظ آرامش فضای جلسه دعوت کرد. سپس تعداد دیگری از وکلای ملت از جمله حسینی دولت‌آبادی نیز خواستار بیان تذکر آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده 77 آئین‌نامه شد که باز هم جمعی از وکلای ملت به گفت‌وگو با او پرداخته و او را از بیان چنین تذکری منصرف کردند.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز برای حل شدن موضوع به گفت‌وگو با حسینی دولت‌آبادی نماینده برخوار و میمه پرداخت.

سپس محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس خطاب به وکلای ملت گفت: بنده دست تک تک شماها را می‌بوسم و خواهش می‌کنم بحث‌هایی که ممکن است یکی از نمایندگان مطرح کند، ادامه ندهید.

وی افزود: آقای قاضی‌پور در جلسه امروز قصد توهین نداشت البته خوب بود برخی صحبت‌ها را مطرح نمی‌کرد.

باهنر همچنین با اشاره به جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس، گفت: اینکه کسی بخواهد بگوید فلان شهید از فلان شهید عطر بالاتری داشت و یا فلان منطقه از فلان منطقه بالاتر است درست نیست.

وی تاکید کرد: سانت سانت کشور ما چه در خوزستان، زاهدان، چه در شمال کشور و یا شرق ایران، چشم و قلب و گوش و اعضا و جوارح ماست و اصلا جدایی وجود ندارد.

باهنر اضافه کرد: بنده از برخی برخوردها تعجب می‌کنم، کسی بخاطر خوزستان یا ایلام و یا ... به جنگ نرفته است بلکه ما بخاطر عزت و دین و ناموسمان جنگیدیم.

نایب رئیس اول مجلس در خاتمه از نمایندگان خواست که برای حل شدن این مسئله صلواتی بفرستند.

محمددهقان عضو هیئت رئیسه مجلس نیز پس از متشنج شدن فضای مجلس، از جایگاه هیئت رئیسه پائین آمده و در صحن علنی، نمایندگان را به سمت صندلی‌هایشان هدایت کرد تا جوّ مجلس آرام شود.

به گزارش فارس،باهنر در این جلسه پس از آنکه برخی از نمایندگان با پادرمیانی، وکلای ملت را از بیان تذکراتشان منصرف و آنان را به حفظ آرامش دعوت می‌‌کردند، تشکر و گفت: از همه کسانی که بزرگواری و کمک کردند تا امواج غیر ضروری که بعضا در مجلس بوجود می‌آید، مرتفع شود، تشکر می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین