کد خبر: ۱۵۶۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۸

افرادی که دو زبان می‌دانند باهوش‌ترند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سینانیوز به نقل از ساینس دیلی، دانشمندان از مدت‌ها پیش گمان داشتند که برخی قابلیت‌های تقویت شده ذهنی ممکن است با تفاوت‌های ساختاری در شبکه‌های مغزی مرتبط باشد که با یادگیری بیش از یک زبان مرتبط است، ‌‌‌ همان گونه که مغز یک موسیقیدان می‌تواند، در نتیجه ساعت‌های طولانی تمرین که برای کسب مهارت (استادی) در نواختن یک ساز لازم است، تغییر یابد.

پژوهشگران دانشگاه نورسوسترن اکنون در مطالعه‌ای که در پروسیدینگز اف دی نشنال اکادمی اف سانیس انتشار یافت برای اولین بار مستندهایی را یافته‌اند که نشان می‌دهد چگونه مغز دو زبانه صدا‌ها و گفتار را، در مقایسه با کسانی که یک زبانه هستند، متفاوت پردازش می‌کند، به گونه‌ای که بتواند یک هجای گفتاری، حتی اگر در همهمه‌ای از صدا‌ها مدفون شده باشد، را بهتر برگیرد.

آن‌ها اظهار داشتند که تفاوت‌های زیست‌شناسانه در سیستم عصبی شنوایی نیز به نظر می‌رسد که توجه و حافظه کاری را در میان کسانی که به بیشتر از یک زبان سخن می‌گویند تقویت می‌نماید.

به گفته دکتر نینا کراوس، استاد عصب زیست‌شناسی و روانپزشکی در نورسوسترن که عضوی از این تیم پژوهشی بود، آز آنجا که دو زبان در سر شما جریان دارد، شما در تعیین آنچه که مرتبط است و مرتبط نیست خیلی ماهر می‌شوید. شما یک تردست ذهنی هستید.

کراوس افزود: ما مشخص کردیم که سیستم عصبی یک فرد دو زبانه به صدا به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که متمایز از آن سیستم در کسی که تنها به یک زبان سخن می‌گوید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین