کد خبر: ۱۵۶۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۳

اتهام افساد فی الارض به کفتار مشهد تفهیم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه خراسان نوشت:
در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مشهدی مبنی بر این که دخترشان توسط راننده پیر یک دستگاه پیکان ربوده شده و مورد آزار قرار گرفته است، تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد. کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی پس از انجام یکسری فعالیت های اطلاعاتی سرانجام اواخر سال گذشته این مرد را شناسایی و دستگیر کردند. وی در بازجویی های انجام شده به ارتکاب بیش از 60فقره آدم ربایی و آزار و اذیت روحی و جسمی دختران خردسال در مشهد اعتراف کرد.

با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده در شعبه 809 بازپرسی مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد و توسط قاضی اسماعیل شاکر بررسی شد و مقام قضایی با صدور دستورات ویژه ای به کارآگاهان از آنان خواست تا همه جوانب پرونده را با دقت بررسی کنند. از سوی دیگر متهم این پرونده به پزشکی قانونی معرفی شد تا از نظر روحی و روانی تحت معاینات پزشکی قرار گیرد اما پزشکان نیز پس از انجام مصاحبه و معاینه سلامت روحی و روانی وی را تایید کردند. بدین ترتیب پس از تکمیل شدن این پرونده قاضی شعبه 809 از کارشناس رسمی دادگستری در رشته امنیت عمومی خواست تا درباره اقدامات و عملکرد متهم (کفتار شهر) اظهارنظر کند.

بنابراین گزارش، کارشناس رسمی دادگستری نیز با مطالعه پرونده و بررسی تمامی جوانب آن، اقدامات پیرمرد 60ساله را از مصادیق بارز افساد فی الارض دانست تا این که روز گذشته آخرین جلسه بازپرسی از وی در شعبه 809 برگزار شد و قاضی شاکر، اتهام افساد فی الارض را به وی تفهیم کرد.

متهم که با صراحت جرایم خود را پذیرفت، گفت: قبول دارم دختران خردسال را با حیله و نیرنگ سوار خودرو می کردم و با کشاندن آنان به نقاط خلوت و با تهدید و اکراه مورد آزار و اذیت قرار می دادم.

وی اضافه کرد: من از حدود 2 تا 3سال قبل به این کار روی آوردم اما به دلیل این که مدت زمان زیادی می گذرد بسیاری از موارد مجرمانه و دخترانی را که به زور مورد آزار قرار دادم از خاطرم رفته است ولی تعدادی که در پرونده (بالغ بر 60نفر) هستند را قبول دارم.

سپس مقام قضایی اتهامات وی را بیش از 60فقره آدم ربایی اطفال همراه با حیله و تهدید با استفاده از وسیله نقلیه، ایراد صدمه بدنی عمدی به اطفال، بیش از 60فقره کودک آزاری جسمی و روحی و بالغ بر 60فقره عمل منافی عفت با اطفال با عنف و اکراه ذکر کرد و از متهم خواست تا آخرین دفاعیات خود را بیان کند. متهم 60ساله این پرونده نیز همه اتهامات را پذیرفت و بدین ترتیب با صدور قرار قانونی روانه زندان شد تا به سزای عملش برسد.

با توجه به این که اقدامات مجرمانه متهم در حد وسیع بود و موجب ایجاد ناامنی در شهر شده بود، تعداد زیادی از شهروندان با ارسال پیامک و تماس تلفنی با گروه حوادث روزنامه خراسان خواستار صدور حکم اعدام برای کفتار شهر شدند. این درحالی است که تعدادی از خانواده هایی که فرزندانشان توسط متهم مورد آزار قرار گرفته بودند مجبور به ترک مشهد شدند و عده دیگری نیز به دلیل خاطرات تلخ فرزندشان از اقدامات جنایتکارانه متهم و یادآوری نشدن این صحنه ها، حاضر به معرفی کودکانشان به پزشکی قانونی نشدند و عده ای نیز به دلیل حفظ آبرویشان از متهم این پرونده اعلام شکایت نکردند. بنا به گزارش خراسان، به زودی قرار نهایی پرونده «کفتار شهر» از سوی مقام قضایی صادر می شود و متهم در دادگاه پای میز محاکمه خواهد نشست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
0
چه فايده ؟ كفتارها وروباه هاي ديگري پيدا مي شوند وباز هم امنيت وحيثيت شهروندان آبرومند ايراني را هدف قرار ميدهند بايد ريشه يابي كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
1
اعدام کوچکترین مجازات برای این فرد است حیف اسم کفتار
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
0
آتیشش بزنین این حیوون وحشی رو
یه فکری هم به حال این وضعیت ها بکنن که این اوضاع دیگه پیش نیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
0
بهترین کار اینه که بدینش دست من تا خودم بند بند اعضای بدنشو از هم جدا کنم ولی طوری جدا می کنم که تا لحظه ای که رگ قلبش پاره نشده نمیره
نا شناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
چرا اعدامش نمیکنید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین