کد خبر: ۱۵۶۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳

توضيحات وكيل «خاله شادونه» در مورد حادثه خرمدره

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وكيل مجموعه عوامل اجرايي برنامه جنگ شادي با حضور «خاله شادونه» در شهرستان خرمدره با ارسال نمابري به ارائه توضيح پيرامون حادثه رخ داده در اين شهرستان پرداخت.

متن نمابر ارسالي از سوي داود كرمي كه در اختيار ايسنا قرار گرفته، به شرح زير است:

«اكنون پنج روز از حادثه تلخ و تاسف‌بار كشته شدن سه تن از كودكان معصوم شهرستان خرمدره و ابهر و مجروح شدن تعدادي ديگر از كودكان شركت‌كننده در مراسم جشني كه اشك را جايگزين شادي كرد، گذشته است؛ واقعه اندوهناكي كه از همان ابتدا در صدر اخبار رسانه‌هاي داخلي و بعضا خارجي قرار گرفته و هر كسي از ظن خود بنا بر رسم پيشين كه متاسفانه ديگر اكنون نهادينه شده است در خصوص ماجرا و حواشي آن اظهار نظر كرده و قبل از تحقيق و بررسي از سوي مراجع ذي‌ربط، علت حادثه و عاملان احتمالي آن را در رسانه‌هاي خبري و ملي به اقصي نقاط جهان مخابره كردند.

برنامه‌گذار مراسم جشن در ساعات اوليه واقعه بازداشت شده و خانم مليكا زارعي (خاله شادونه) نيز كه پس از 40 دقيقه از پايان مراسم در مسير بازگشت به تهران از اتفاق ناگوار حادث شده مطلع شده بود، بر اثر تالمات روحي ناشي از كشته شدن كودكاني كه 16 سال از عمر خود را صرف شادي آنها كرده بود، در طول اين پنج روز در بستر اندوه قرار گرفته و نيز به دليل عدم اطلاع از جزئيات اجرايي مراسم كه هيچ نقشي در آن نداشته، امكان دفاع از خود را نداشته است.

اطرافيان وي نيز بنا به توصيه و تاكيد بنده كه در طول عمر حرفه‌اي وكالت، همواره موكلان را از ورود به عرصه رسانه‌اي كردن موضوع پرونده قضايي، منع كرده و خود نيز هرگز در اين مسير نيفتاده و همواره تابع تصميمات و آراي قضايي بوده و بر نتايج حاصله احترام گذاشته‌ام، از ورود به عرصه اطلاع‌رساني پرهيز كردند.

متاسفانه آنچه در اين چند روز در عرصه رسانه‌هاي مكتوب و غيرمكتوب گذشت، اطلاع‌رساني يك‌طرفه و يك‌سويه‌اي بود كه نوك پيكان مسئوليت را به سوي برنامه‌گذار مراسم نشانه رفت. او كه به دليل بازداشت، امكان دفاع از خود را نداشته و مجري مراسم نيز بر اساس آنچه كه بدان اشاره شد، به عرصه رسانه جهت دفاع از خود و برنامه‌گذار برنامه‌اش ورود پيدا نكرد؛ لذا علي‌رغم اطلاعات غلط و بي‌اساس منتشر شده، عده زيادي در جهت دفاع از هنرمند محبوب خود پرداختند و ضمن تسلي و دلداري، ايشان را به صبر و تحمل دعوت كردند اما برخي از رقباي برنامه محبوب خاله شادونه، حسودانه تلاش كردند در خلاء حضور ايشان و تبليغات ناجوانمردانه صورت گرفته پاي خود را جاي برنامه محبوب وي بگذارند و عده‌اي معدود نيز نوك پيكان حمله را به سوي وي نشانه رفتند.

آنچه مرا وادار كرد تا به اين سكوت خبري پايان داده و علي‌رغم ميل باطني و از روي اضطرار لب به سخن بگشايم، مطالعه تاسف‌بار مطلبي بود كه از سوي فردي در يكي از روزنامه‌هاي 26 ارديبهشت‌ماه درج شده بود.»

در ادامه توضيحات كرمي با انتقاد از نويسنده مطلب مذكور آمده است: «سركار خانم مليكا زارعي از سن 9 سالگي مجري برنامه كودك بوده و در طول 16 سال مجري‌گري خود، به اندازه‌اي در بين كودكان و حتي والدين آنها محبوب است كه كمتر كسي است كه از آوازه شهرت وي بي‌خبر باشد. بر اين اساس همواره در مناسبت‌هاي ملي و مذهبي توسط ارگان‌هاي مختلف انقلابي، دولتي و غير دولتي از ايشان مثل ساير هنرمندان ديگر جهت برگزاري مراسم دعوت به عمل مي‌آيد.

از شهرداري تهران گرفته تا نيروي مقاومت بسيج، وزارت كشور، نيروي هوايي، كميته امداد، نيروي انتظامي، نيروي دريايي، موسسه خيريه محك و ... در تهران و شهرستان‌ها از ايشان در طول دوران مجري‌گري‌اش دعوت به عمل آمده است. موسسات فرهنگي و هنري بخش خصوصي نيز از سال 85 تا به حال با حضور ايشان حداقل 100 برنامه در شهرستان‌هاي مختلف كشور برگزار كرده‌اند و با موسسه صداي آرياي وطن (برنامه‌گذار جشن خرمدره) نيز حداقل 30 برنامه موفق با حضور خاله شادونه با موفقيت كامل برگزار شده است كه برنامه خرمدره نيز در راستاي برگزاري جشن‌هاي مورد اشاره در دستور كار موسسه آرياي وطن قرار گرفته و پس از پيگيري‌هاي لازم و اخذ مجوزهاي قانوني از سوي مراجع ذي‌ربط، از خانم مليكا زارعي براي اجراي برنامه دعوت به عمل آمده و ايشان نيز صرفا مجري برنامه بوده و هيچ نقشي در روند اجرايي برنامه نداشته‌ است.

در راستاي اجراي برنامه جشن، حسب اسناد و مدارك موجود، اقدامات زير از سوي مديريت شركت صداي آرياي وطن و مراجع مربوطه انجام شده است:

1- در تاريخ 91/2/16 بنا به تقاضاي شركت صداي آرياي وطن با مديريت آقاي امين تدين براي اجراي برنامه جشن كودك با حضور سركار خانم مليكا زارعي (خاله شادونه) مجوز اجراي برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرمدره به شماره 157/91/ف صادر شده است.

2- در تاريخ 91/2/17 طي نامه شماره 623/14/4727 از طرف فرمانداري شهرستان خرمدره (با امضاي معاون محترم فرماندار)، تصوير درخواست مديريت شركت آرياي وطن به انضمام مجوز صادره از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جهت هماهنگي‌هاي لازم، به نيروي انتظامي و اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره ارسال شده است.

3- در تاريخ 91/2/17 طي قراردادي فيمابين آقاي امين تدين (برنامه‌گذار جشن كودك) و نمايندگي بيمه ايران، سالن محل برگزاري جشن مذكور تا ظرفيت 3500 نفر براي پرداخت خسارات جاني، منعقد شده است.

4- در تاريخ 91/2/20 مبلغ 4 ميليون ريال، جهت برقراري نظم و امنيت مراسم، طي يك فقره فيش به شماره 58479 به حساب فرماندهي انتظامي شهرستان خرمدره در موسسه مالي، اعتباري قوامين واريز شده است.

5- النهايه در تاريخ 91/2/21 طي نامه شماره 709/23/4727 (دومين نامه) از سوي فرمانداري شهرستان خرمدره (با امضاي معاون محترم فرماندار) خطاب به اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره، اجراي برنامه جنگ شادي از نظر فرماندار مذكور بلامانع اعلام شده است.

6- تعداد 2750 فقره بليط، توسط مراكز فروش اعلام شده از سوي شركت صداي آرياي وطن به فروش رسيده، تعداد 200 فقره نيز در اختيار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و فرمانداري خرمدره جهت ميهمانان اداري قرار گرفته كه با جمع آمارهاي مذكور حدود 2950 فقره بليط (تقريبا معادل ظرفيت اسمي سالن مراسم) در اختيار شركت‌كنندگان قرار گرفته است.

اكنون پرونده در دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان خرمدره تشكيل شده كه با تلاش شبانه‌روزي ماموران محترم آگاهي شهرستان و استان و بنا به اطميناني كه به دستگاه محترم قضايي و نيز عوامل محترم قضايي استان اعم از رييس كل محترم دادگستري استان، رييس محترم دادگستري شهرستان خرمدره، دادستان محترم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان و بازپرس محترم پرونده وجود دارد، يقين داريم كه مسير پرونده در مجراي قانوني قرار گرفته و با استفاده از اسناد و مدارك موجود در پرونده و با به‌كارگيري كارشناسان زبده در اين خصوص، مسببين اصلي حادثه شناسايي و برخورد قانوني لازم با آنها صورت خواهد گرفت لذا از اظهار نظر در خصوص علت حادثه تا اعلام نظر مراجع ذي‌ربط پرهيز مي‌كنم.

از مديركل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان به خاطر موضع خوبي كه در جهت آزادي موكل از بازداشت گرفتند، نهايت سپاسگزاري را داشته و اميدواريم مسئولان سياسي شهرستان و استان نيز با مواضع قانوني توام با تدبير و پرهيز از پيش‌داوري عجولانه در جهت از بين بردن التهاب رسانه‌اي كاذبي كه به صورت يك‌طرفه عليه برگزاركنندگان مراسم جشن به وجود آمده است، تلاش كنند.

از خداوند متعال براي بازماندگان كودكان معصوم درگذشته در جهت تحمل مصيبت عظيم وارد شده بر‌ آنها، صبر و براي تاريخ‌نويسان واقعه نيز اندكي انصاف و پرهيز از غرض‌ورزي و پيش‌داوري را مسئلت دارم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
0
1
خاله شادونه از کدوم در بیرون رفته ؟؟؟؟؟؟؟که اینقدر از سر صحنه دور شده بود!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
0
1
مديريت شركت صداي آرياي وطن
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرمدره
فرمانداري شهرستان خرمدره
نمايندگي بيمه ايران
فرماندهي انتظامي شهرستان خرمدره
اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره
.........
خدمت آقای وکیل عرض کنید
7000 نفر «آدم» اونجا بودن آمارها همه نشانگر این است ، ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
0
1
ماجرای دبستانی های درودزن

ماجرای کودکان خرمدره

چه کسی پاسخ میدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

...

با عرض تسلیت به تمام مادران داغ دیده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین