کد خبر: ۱۵۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴

ورود ريزگردها به 20 استان کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر مشکل ریزگردها از 17 استان به 20 استان سرایت کرده و کانون آن کشور عراق است.

به گزارش مهر، علی اوسط منتظری صبح امروز در محل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: امروز متأسفانه بیابان و گرد و غبار مشکل جدی برای بعضی کشورها است به طوریکه چندی پیش 17 استان ما تحت تأثیر این جریان بودند و متأسفانه اکنون این تعداد به بالای 20 رسیده است و کانون آن در عراق، عربستان و تا حدودی در اردن و سوریه است ولی یک میلیون هکتار آن در کشور عراق است که کشور ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تفاهماتی را در این راستا با کشور عراق داشتیم که بتوانیم در خصوص یک میلیون هکتار کمک کرده و این شن‌های روان را تثبیت کنیم یادآور شد: در بحث ریزگردها مشکلاتی در حوزه امنیت زیستی و در حوزه مربوط به جنگل و مرتع داشتیم که امیدواریم با طرح ضربتی دیده شده دراین خصوص زودتر اقدام کرده و مشکلات را کاهش دهیم.

معاون امورجنگل سازمان جنگلها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اعلام اینکه سطح پوشش جنگلهای کشور در حال حاضر8 درصد عرصه های طبیعی است، گفت: کاشت سالانه 500 میلیون اصله نهال ازتکالیف دولت به سازمان جنگلها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
0
آن همه ادعا و بازهم عجز و ناتوانی در کنترل !!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
0
0
این روزها شاهدشدت یافتن توده های بدجورگردوخاک درجنوب غربی کشورهستیم. گردوخاکی که حسابی ماراکلافه کرده است.گردوخاکی که نفس کشیدن رابرای ماسخت کرده است.

من نمی دانم چرامسئولان مربوطه اینچنین بی خیال شاهد پرپرشدن مردم وفادار وزحمت کش جنوب کشوردرمقابل این پدیده هستند.یعنی جان این همه انسان به هزینه کردن مقداری پول که همین مردم خوزستان خودشان هزاربرابرش راتولیدمی کنندنمی ارزد؟ ماکه این همه دودنفت وبوی گازراتحمل می کنیم تاکشورمان محتاج به کسی نباشد،عرضه هزینه کردن برای نجات جانمان رانداریم؟ استان کهگیلویه وبویراحمدکه بیشترین درصد شرکت کننده درانتخابات مجلس راداشته است،سزاوار مقداری هزینه کردن برای رفع این مشکل نیست.؟ ازاین همه نفتی که خودمان استخراج می کنیم اندکی رادراین خاک های عراق بریزیدتا بتوانیم راحت نفس بکشیم.........

رسانه های ماکه این همه پیگیرونگران طوفان ها،گردوخاک ها وتصادف های اروپاوآمریکاهستند،چرااین فاجعه طبیعی راپوشش خبری نمی دهندوپیگیری نمی کنند؟

وزیربهداشت ودستگاه دیپلماسی چکارمی کنند؟ به خداقسم این گردوخاک یک فاجعه انسانی است که ازسونامی هاولکه نفتی اقیانوس هاسخت تروکشنده تراست؟

تازه اخبارسراسری این ریزگردهارامیهمان جنوبی ها می داندوانتظارداردکه بااین میهمان به خوبی ومهربانی پذیرایی کنیم .میهمانی یکباراست ونه تمام سال؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین