کد خبر: ۱۵۶۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳

وزیر ارشاد: مطبوعات ما یا زمستانِ زمستان‌اند یا تابستانِ تابستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر ارشاد از اینکه «رسانه‌ها هنوز خط تعادل میان آزادی بیان و اخلاق عمومی و منافع ملی را تشخیص نمی‌دهند» و به گفته او «یا زمستانِ زمستان‌اند یا تابستانِ تابستان» گلایه کرد و گفت: بالاخره بهاری هم هست ولی چرا (رسانه‌ها) اینگونه نیستند؟ 

به گزارش مهر، نخستین جشن سرآمدان مطبوعات ایران (پیش‌نگاران) به پاس تجلیل از حسین قندی، جلال رفیع و امیرحسین فردی شب چهارشنبه 27 اردیبهشت با حضور وزرای ارشاد و صنعت و معدن و همچنین جمع زیادی از اهالی مطبوعات در مجتمع باغ زیبا برگزار شد.

محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در سخنانی برپایی این برنامه را از آروزهای خود توصیف و از محقق شدن آن ابراز خوشحالی کرد.

وی در سخنانش گفت: با توجه به اینکه فضای رسانه‌ای جهان در دست نظام سلطه است و آنها همواره نمونه‌های بدلی را در عرصه مطبوعات به ما قالب می‌کنند، وجود چنین برنامه‌هایی (تجلیل از پیشکسوتان مطبوعات ایران) ضروری است.

فردی، رفیع و قندی «فرق» مطبوعات ایران

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با نقل قول از سیدفرید قاسمی که با الهام از حرف نخست نام خانوادگی فردی، رفیع و قندی، آنها را «فرق» مطبوعات ایران توصیف کرده، گفت: آنها همچنین در فرق سرزمین ایران هستند؛ یکی از اردبیل (فردی) آمده، دیگری (رفیع) از تربت حیدریه و سومی (قندی) هم از سبزوار.

محمدزاده، کار مداوم و سازگاری را خصوصیت مشترک این سه چهره‌ پیشکسوت مطبوعاتی عنوان کرد.

اظهارات معاون مطبوعاتی درباره سه چهره پیشکسوت مطبوعات

وی درباره جلال رفیع گفت: یکی از خدمات پنهان او، به عرصه آوردن کیومرث صابری رستاخیز طنز مطبوعات ایران بعد از انقلاب بود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درباره امیرحسین فردی هم یادآور شد: او که از بنیانگذارران هنر و اندیشه بعد از انقلاب است، 30 سال مداوم در عرصه مطبوعات و کیهان بچه‌ها فعالیت کرد.

محمدزاده همچنین درباره حسین قندی گفت: او بیش از 40 سال خدمت مستمر در مطبوعات داشته است و اثر انگشت خلاق او را در آرشیو مطبوعات می‌توانیم ببینیم.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مجتمع باغ زیبا سخن می‌گفت، در پایان سخنانش از وزیر ارشاد درخواست کرد که این مجتمع را به نام باغ روزنامه‌نگاران نامگذاری کند.

در ادامه این برنامه سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به تحولات صورت گرفته در مطبوعات کشور در سال‌های اخیر گفت: مهمتر از اینها، بُعد نرم‌افزاری و پیام و محتوایی است که باید منتقل شود چرا که اگر ما در این عرصه فعال نباشیم، دیگران بهره‌برداری خود را انجام می‌دهند.

وزیرارشاد افزود: آنها (غربیها) از ترفندهای مختلف مانند چهره‌سازی از مخالفان نظام و حتی نوبل دادن به آنها استفاده می‌کنند. واقعیت این است که ما در یک عرصه نبرد و مقابله هستیم و در عرصه ارتباطات هم این مسئله وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد و تنها یک توهم دانست.

حسینی در عین حال گفت: خوشبختانه جامعه مطبوعاتی کشور با وجود اختلاف نظرها به این مسئله توجه دارد.

حسینی: روزنامه‌های چاپی از بین نمی‌روند

وی همچنین از بین رفتن رسانه‌های سنتی و روزنامه‌های چاپی را با ظهور روزنامه‌های الکترونیک، سخنی نادرست دانست و خطاب به فعالان در مطبوعات، تاکید کرد: اگر بتوانید اخبار و گزارشهایتان را به سمت مطالب تحلیلی ببرید، می‌تواند مفید و موثر باشد.

وزیر ارشاد: مطبوعات ما یا زمستانِ زمستان‌اند یا تابستانِ تابستان

وزیر ارشاد همچنین از اینکه به گفته وی «رسانه‌ها در ایران هنوز خط تعادل میان آزادی بیان و اخلاق عمومی و منافع ملی را تشخیص نمی‌دهند» گلایه کرد و گفت: رسانه‌ها هنوز نتوانسته‌اند این وظیفه مهم خود را به خوبی ایفا کنند؛ گاهی یا به ورطه تعریف و تمجید می‌افتند و گاهی به تخریب و تخطئه می‌پردازند.

حسینی افزود: مطبوعات ما یا زمستانِ زمستان هستند یا تابستانِ تابستان؛ بالاخره بهاری هم هست ولی چرا آنها (رسانه‌ها) اینگونه نیستند؟

برپایی سمینار مطبوعات ایران در اوایل خرداد

وی همچنین از برپایی چهارمین سمینار مطبوعات ایران در اوایل خردادماه خبر داد و ابراز امیدواری کرد اصحاب رسانه و به ویژه پیشکسوتان این عرصه از آن استقبال کنند.

وزیر ارشاد همچنین از مطبوعات خواست در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، به صورت عمقی و بنیادین و نه تبلیغاتی و دم دستی، به نیازهای تحقق این شعار بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
0
0
اگر در یک زمان، مطبوعات با ارایه دلایل خود گروهی زمستانی و گروهی تابستانی باشند، به نظر من خیلی خوب است. زیرا این خواننده است که با مطالعه هر دو و ارزیابی شرایط واقعی در حد توان تشخیص خود، بایستی شرایط بهاری را درک کند یا خیر.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین