کد خبر: ۱۵۶۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵

تبادل آتش در شمال لبنان شدت گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ درگیری ها در شهر طرابلس در شمال لبنان، كه از ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه در مناطق مختلفی از این شهر شدت گرفته است، كماكان ادامه دارد و شمار كشته شدگان زد و خوردها تاكنون به 11 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا از بیروت، درگیری ها كه در مناطق 'البرانیه' و 'حی الامیركان' بطور جدیتری با استفاده از خمپاره و مسلسل ادامه دارد كه صدای آنها در تمامی شهر به گوش می رسد.

نیروهای ارتش لبنان نیز با آغاز این درگیری ها وارد عمل شده به مصادر آتش پاسخ می دهند ولی تاكنون نتوانسته اند كاملا بر مخالفان فائق آمده به درگیری ها خاتمه دهند.

به گفته منابع خبری در این درگیری ها، گروه های مسلح بعمد و بی دلیل به سوی سربازان ارتش آتش مستقیم می كنند كه سبب زخمی شدن یك افسر و تعدادی سرباز شده است.

آنچه كه مسوولان و اهالی طرابلس را شگفت زده كرده، مقدار سلاح های متوسط و سنگینی است كه در این درگیری ها مورد استفاده قرار گرفته و مشخص نیست كه این مقدار زیاد اسلحه از كجا و چگونه وارد طرابلس شده است.

به نوشته روز پنجشنبه روزنامه لبنانی 'النهار'، حوادث اخیر طرابلس ابعاد و جوانبی سیاسی دارد كه بتدریج روشن خواهد شد و امكان دارد با وجود زیان دیدن این شهر و مردمش بسیاری از این حوادث بهره ببرند.

روزنامه 'الجمهوریه' لبنان نیز طی گزارشی، هدف از درگیری های طرابلس را تكرار برخی سناریوهای قدیمی دانسته و مدعی شده است كه سوریه قصد مسدودسازی راه را بر مخالفان خود در این منطقه دارد تا بدین شیوه عملیات قاچاق سلاح بطور كامل متوقف و بر جریان 14 مارس لبنان ضربه وارد شود.

جریان های سلفی و افراطی در شمال لبنان، از شنبه شب در پی دستگیری یكی از سران جریان های سلفی در این منطقه كه در قاچاق اسلحه و ناامنی های اخیر در این كشور نقش داشت، تجمعات گسترده ای در طرابلس برگزار كرده اند كه این امر بنوبه خود واكنش های گسترده ای در لبنان برانگیخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین