کد خبر: ۱۵۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
مدیرکل وزارت خارجه خبر داد؛

آموزش دیپلماسی فناوری به دیپلمات‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل همکاریهای بین المللی اقتصادی وزارت امور خارجه ارائه خدمات فنی به شرکتهای دانش بنیان را از مفاد بیانیه تهران 2012 دانست و گفت: به منظور توسعه دیپلماسی فناوری دوره یک روزه آموزش دیپلماسی فناوری به دیپلماتها درنظر گرفته شده است. 

به گزارش مهر، سید علی محمد موسوی با اشاره به برگزاری کارگاه بین المللی دیپلماسی فناوری افزود: در این کارگاه بیانیه ای منتشر شد و از مهمترین موارد این بیانیه بندهای 15، 16 و 17 است که از کشورها خواسته تا برای توسعه علم فناوری خود چارچوبهایی داشته باشند ضمن آنکه کارگاه های آموزشی در سطح کشورهای جنبش عدم تعهد برگزار شود.

مدیر کل همکاریهای بین المللی اقتصادی وزارت امور خارجه به صدور بیانیه تهران 2012 در این کارگاه بین المللی اظهار داشت: این بیانیه زمینه بحث و تبادل نظر در کمیته های تخصصی اجلاس سران جنبش عدم تعهد که در شهریورماه در تهران برگزار می شود، خواهد بود.

وی این اجلاس را مهمترین گردهمایی در تاریخ ایران دانست و یادآور شد: در این اجلاس نمایندگان 120 کشور حضور خواهند داشت.

نحوه آموزش دیپلماسی فناوری به دیپلماتها 

مدیر کل همکاریهای بین المللی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیگیریهای این وزارتخانه برای توسعه دیپلماسی فناوری، اظهار داشت: در این راستا با امضای تفاهم نامه ای میان وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره همکاریهای علمی و فناوری در وزارت امور خارجه ایجاد شد.

وی به آموزش دیپلماتهای ایران برای توسعه دیپلماسی فناوری را از دیگر برنامه های این وارتخانه نام برد و یادآور شد: دیپلماتهایی که دوره ارتقای "رایزن اولی" را می گذرانند، دوره یک روزه آموزش دیپلماسی فناوری را در پارک فناوری پردیس می گذرانند و گواهینامه ای به آنها اعطا می شود.

ارائه خدمات به شرکتهای دانش بنیان 

موسوی ارائه خدمات به شرکتهای کوچک و متوسط را از موارد ذکر شده در بیانیه تهران 2012 ذکر کرد و یادآور شد: بر این اساس خدمات فنی به شرکتهای دانش بنیان کوچک و متوسط در قالب اجرای پروژه های مشترک با کشورهای در حال توسعه خدمات فنی ارائه می شود. علاوه بر این به این شرکتها کمک می شود تا به شبکه های علمی و فناوری کشورهای در حال توسعه دسترسی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین