کد خبر: ۱۵۶۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۱

امام جمعه اهواز: اعتراض و راهپیمایی مسالمت‌آمیز حق طبیعی مردم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر حسن دادخواه – دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز، از "آموزش مواد حقوق بشر در خطبه نماز جمعه" امروز اهواز تقدیر کرد.

وی در یادداشت خود نوشته: اینجانب سال هاست که به همراه یکی از همکارانم، به طور متناوب در مراسم نماز جمعه اهواز شرکت می کنم. در خطبه های نماز جمعه این هفته( 29/2/91) ، حضرت آیة الله موسوی جزایری، به طور روشن به موادی از حقوق بشر اشاره نمودند از جمله 1- حق مردم در تعیین سرنوشت خویش با همان حق حاکمیت ملی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به آن اشاره شده است 2- حق اعتراض و راهپیمایی مسالمت آمیز از سوی مردم. که این ماده هم با تعیین شرایطی در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به آن اشاره شده است.

گر چه خطیب محترم نماز جمعه ، این حقوق را در واقع به حاکمان کشور بحرین یادآوری و آنان را به نقض آن متهم می کردند؛ ولی به طور غیر مستقیم این فرصت در اختیار نمازگزاران قرار گرفت تا در حالی که رسانه های ما، از آموزش و تشریح حقوق بشر غافل هستند، این مواد حقوقی را از زبان نماینده ولی فقیه بشنوند.

امید می رود حضرت آیة الله موسوی جزایری و امامان موقت جمعه در هفته های آینده نیز به مقتضای موضوع خطبه و متناسب با حوصله نمازگزاران ادامه این بحث را پی گیرند و فصل نوی را خطبه های نماز جمعه بگشایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین