کد خبر: ۱۵۶۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۸

مشعل بازی‌های المپیک لندن وارد خاک انگلیس شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشعل بازیهای المپیك 2012 لندن عصر جمعه به وقت محلی با یك پرواز ویژه از یونان به انگلیس منتقل شد تا در زمان باقیمانده تا شروع بازیها به نقاط مختلف این كشور سفر كند.

به گزارش ایرنا، مشعل بازیهای المپیك لندن دیروز طی مراسمی كه با حضور مقامات انگلیسی، یونانی و كمیته بین المللی المپیك در محل استادیوم مشهور 'پاناتنیاك' شهر آتن برگزار شد، بطور رسمی تحویل مقامات انگلیسی شد.

شاهزاده (ان) رویال دختر ارشد ملكه انگلیس و رییس افتخاری كمیته ملی المپیك این كشور مشعل را از رییس كمیته ملی المپیك یونان دریافت كرد.

این مشعل دیشب را در سفارت انگلیس در یونان سپری كرد و عصر امروز با یك هواپیمای ویژه شركت بریتیش ایرویز كه برای حمل این مشعل به رنگ طلایی درآمده بود به یك پایگاه نیروی دریایی انگلیس واقع در شهر جنوبی 'كورنوال' منتقل شد. شعله مشعل المپیك برای حمل ایمن با هواپیما در محفظه ویژه ای به شكل فانوس، قرار داده شده بود.

مقامات انگلیسی هواپیمای حامل مشعل المپیك را نیز 'حشره شب تاب' نامگذاری كرده اند.

جمعی از مقامات لشگری و كشوری انگلیس از جمله نیك كلگ معاون نخست وزیر از مشعل المپیك در خاك انگلیس استقبال كردند.

مشعل المپیك هم اكنون در جنوبی ترین قسمت خاك انگلیس مستقر شده و از فردا(شنبه) سفر 70 روزه خود را به مناطق مختلف این كشور از جمله مناطق نیمه مستقل ولز، اسكاتلند و ایرلند شمالی آغاز خواهد كرد.

این مشعل همچنین سفر كوتاهی به شهر دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند(جنوبی) به عنوان همسایه انگلیس خواهد داشت.

علاوه بر دختر ملكه انگلیس، 'بوریس جانسون' شهردار لندن، لرد 'سباستین كو' رییس كمیته برگزاری المپیك، 'هیو رابرتسون' وزیر ورزش و المپیك، 'دیوید بكهام' كاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و تعدادی از دانش آموزان لندنی مشعل المپیك را در مسیر هوایی آتن - كورنوال همراهی می كردند.

مشعل المپیك كه هفته گذشته به شیوه سنتی و با تابش خورشید در المپیای یونان روشن شده بود، پیش از تحویل به مقامات انگلیسی به مدت یك هفته مناطق مختلف بونان را نیز سیر كرد.

این مشعل پس از سفر به مناطق مختلف انگلیس در نهایت در روز ششم مردادماه امسال وارد دهكده بازیها در شهر لندن می شود.

به گفته مسئولان برگزاری بازیهای المپیك لندن، مشعل بازیها طی 70 روز آینده توسط هشت هزار فرد منتخب به هزار و 21 شهر و روستای انگلیس سفر خواهد كرد.

بازیهای المپیك 2012 از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك 1908 و 1948 در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین