کد خبر: ۱۵۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷

کلاهبرداری میلیونی به بهانه پرداخت وام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سروان حاجیلو در رابطه با این پرونده گفت: با شکایت فردی مبنی بر جعل نرم افزاری تولیدی توسط یک مجرم اینترنتی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: شاکی در شکایتش مدعی شد: نرم افزاری با مجوز از موسسه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و تولید کرده که متاسفانه شخصی ناشناسی از این موقعیت سوء استفاده و اقدام به تکثیر عمده آن با نامی دیگر با همان قالب و توزیع کرده است.

به گفته رئیس پلیس فتا قزوین کارشناسان طی بررسیهای انجام شده و بازبینی نرم افزار توزیع شده، نهایتاً متهم را شناسایی و طی عملیاتی متهم را در مخفیگاهش در تهران شناسایی و دستگیر کردند و پس از تفهیم اتهام ، متهم به جرم خود اعتراف کرد.

حاجیلو در پایان هشدار داد: با پیشرفتهای سریع جهانی در حوزه فضای مجازی مجرمان از این حوزه به عنوان ابزاری برای اعمال مجرمانه خود استفاده می‌کنند، پدید آورندگان توجه کنند از آنجایی که فرصت طلبان و بزهکاران همیشه در جهت سرقت یافته‌ها و اختراعات مبتکران در کمین نشسته اند و بدنبال سوء استفاده و سود آوری بدون تلاش برای خود هستند، لذا ضمن داشتن هوشیاری و دقت نظر به سهولت فایل اجرایی یافته‌ها و اختراعات خود را در اختیار اشخاص غیر قرار ندهند و به منظور پیشگیری از تهدیدات احتمالی تذکرات و آموزش‌های لازم را به همکاران اجرایی خود ارائه کنند.

دستگیری مجرم اینترنتی به علت برداشت غیرقانونی از حساب های بانکی

سرهنگ پاسارفر با اعلام خبر دستگیری سارق اینترنتی که از حساب افراد برداشت می کرد، گفت: با شکایت مرد جوانی در خصوص برداشت غیر مجاز از حسابش،ﻤﺄموران اقدامات خود را در رابطه با این پرونده آغاز کردند.

وی ادامه داد: در بررسیهای اولیه مشخص شد در 18 نوبت بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان از حساب شاکی برداشت و به حساب دیگری واریز شده است. متهم همچنین در 47 مورد دیگر اقدام به خرید شارژ تلفن در مبالغ مختلف و پرداخت قبوض با برداشت یک میلیون و هفتصد هزار تومان کرده است.

به گفته رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با بررسی‌ فنی و تخصصی بر روی شماره حساب‌های موجود و خریدهای اینترنتی ماموران موفق به شناسایی متهم شده و طی عملیاتی او را دستگیر کردند.

پارسایی افزود:با انتقال متهم به مرکز پلیس متهم پس ازروبرو شدن با شواهد به جرم خود اعتراف و گفت:متصدی یک دفتر خدمات کامپیوتری است و سال گذشته که شاکی برای ثبت نام اینترنتی به دفترش مراجعه کرده بود، وی شماره حساب و رمز کارت را نگهداری و از این طریق اقدام به سرقت اینترنتی کرده‌است.

سرهنگ پارسافر در ادامه عنوانداشت: اقدامات مجرمانه در سه ماه صورت گرفته است که در طول این زمان چون شاکی مشغول ساخت و ساز بوده و تراکنش های زیادی از حسابش صورت می‌گرفته، متوجه این مبلغ کسری نشده است.
وی در پایان افزود: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیر مجاز از حساب های بانکی بیشترین جرایم این حوزه است و ناآگاهی قابل توجهی از اقشار جامعه یا بی توجهی آنها به رعایت اصول امنیتی کارت‌های اعتباری و ارائه این اطلاعات به دیگران مهمترین عامل تشدید جرم است.

کلاهبرداری به بهانه پرداخت وام

سرهنگ زحمتکش در رابطه با این پرونده گفت:در راستای تامین هرچه بیشتر امنیت کاربران در فضای مجازی و کاهش جرایم و کلاهبرداری‌ها در این فضا، کارشناسان حین رصد سایتی را که مشکوک به کلاهبرداری بود شناسایی کردند. در این سایت از بازدیدکنندگان خواسته شده بود جهت دریافت وام تمامی اطلاعات بانکی خویش از جمله (کد ملی ، شماره کارت ، شماره حساب و ....) را در این سایت ثبت و در قبال درخواست هریک میلیون وام باید دویست هزار تومان در حساب موجودی داشته باشند.

وی ادامه داد: ماموران بی درنگ با هماهنگی مقام قضایی سایت مورد نظر را فیلتر کرده وتحقیقات در خصوص دایر کنندگان آن آغاز شد.

رئیس پلیس کرمانشاه افزود:طی بررسی‌های فنی و اطلاعاتی و استعلام‌های صورت گرفته متهمان شناسایی و درحین متواری شدن دستگیر شدند. همچنین تاکنون تعداد 20 نفر از مبالخاتگان شناسایی شده و متهمان روانه زندان شدند.

به گزارش مهر،معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به هموطنان هشدار داد: به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و به هنگام خریدهای اینترنتی و رویت صفحاتی مشابه به صفحات این پرونده هشیار باشید و قبل از هرگونه اقدامی نسبت به صحت این سایتها و صفحات مطمئن شوید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین