کد خبر: ۱۵۶۷۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۷

بزرگترين چرخ و فلک شيشه‌ای جهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بزرگترين چرخ و فلك با ديواره هاي شيشه اي جهان روز گذشته در شهر عشق آباد پايتخت جمهوري تركمنستان افتتاح شد تا نامش در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شود. 

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين چرخ و فلك با ارتفاع 47.6 متر داراي 24 كابين با گنجايش شش سرنشين در داخل سازه اي از شيشه و فولاد سفيد مي چرخد.

يك نماينده كتاب ركوردهاي گينس خاطرنشان كرد: ساخت اين چرخ و فلك كه " عالم" نامگذااري شده بيش از 50 ميليون يورو هزينه در برداشته و بزرگترين چرخ و فلك جهان در سازه اي محصور است.

بزرگترين چرخ و فلك شيشه اي جهان با حضور قربان قلي بردي محمداف ، رييس جمهور تركمنستان افتتاح شد كه در سال 2006 پس از مرگ صفرمراد نيازاف، رييس جمهور مادام العمر و ملقب به تركمن باشي( پدر تمام تركمن ها) اين كشور به قدرت رسيده است.

بردي محمداف كه كشورش داراي ذخاير عظيم گاز است مانند سلف خود به ايجاد بناهاي عظيم و اغلب پرهزينه و بي فايده در عشق آباد پايتخت كشور علاقه زيادي دارد.

در 18 مه سال 2011 بردي محمداف يك بناي عظيم به ارتفاع 185 متر را در عشق آباد به عنوان نماد قانون اساسي افتتاح كرده بود. مترجم : بهرام افتخاري.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین