کد خبر: ۱۵۶۹۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶

کشف ۸۰ سکه طلا و چهار شمش طلا از منزل معاون سابق وزیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «کامران فراهانی» در نوبت عصر یازدهمین جلسه محاکمه مته‌مان پرونده فساد بزرگ مالی در دفاع از کیفرخواست صادر شده علیه «خ. الف» معاون سابق وزیر صنایع و معادن گفت: متهم مدعی است که سکه‌ها و شمش‌های طلای کشف شده از منزلش را به عنوان هدیه دریافت کرده است.

نماینده دادستان تهران همچنین از کشف پنج سند ملکی به نام متهم و همسرش و ۳۰۰ میلیون تومان پول در حساب بانکی وی خبر داد و گفت: در این رابطه متهم مدعی است که این پول را به عنوان قرض از یک شرکت خصوصی دریافت کرده است.

فراهانی افزود: در حال حاضر چهار پرونده دیگر با موضوع ارتشا برای معاون سابق وزیر صنایع و معادن مفتوح و در حال رسیدگی است.

نماینده دادستان تهران گفت: آقای «خ. الف»، معاون سابق وزیر صنایع و معادن برعکس آقای «م. الف» متهم اصلی پرونده که با هرکس دست می‌داد، به او رشوه می‌داد، متهم نیز به هر کس دست می‌داده از او پولی می‌گرفته است.

نماینده دادستان تهران در ادامه با بیان اینکه در این جلسه و جلسات قبلی شاهد بودیم که مته‌مان سوابق خود را از دوران هشت سال دفاع مقدس بیان می‌کردند، گفت: این‌ها سوء استفاده از برخی عناوین است و به طور قطع دشمنان اسلام از این عناوین سو استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه‌آقای «خ. الف» چندین سمت مانند معین صنایع استان خوزستان، رییس دفتر سابق وزیر صنایع و معادن، عضو و هیات مدیره ایمیدرو و مدیرعامل آن بوده است گفت: برای اینکه یک فردی نفوذ داشته باشد همین چند سمت کافی است و چنین شخصی از این پتانسیل برخوردار بوده است تا با رایزنی‌ها، ‌سهمیه شمش گروه ملی را در ستاد فولاد افزایش دهد.

نماینده دادستان تهران گفت: هیچ قانونی در کشور این اجازه را نداده است که فردی بتواند بخاطر انجام کار خیر رشوه بگیرد و در جایی از قانون ذکر نشده که رشوه فقط برای انجام دادن کار غیرقانونی است بلکه می‌توان رشوه گرفت و کار قانونی انجام داد.

فراهانی همچنین به اظهارات متهم درباره خدماتش در طول سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: ‌ هر کسی که مدیر می‌شود باید خدماتی داشته باشد و نمی‌توان به خاطر انجام چند خدمت سو استفاده شخصی را لحاظ نکرد.

فراهانی افزود: به عنوان نمونه آقای «ک» شهردار سابق تهران نیز خدمات بسیاری را انجام داده بود و حتی فهرست خدماتش بسیار طولانی بود و اگر آقای «ک» درست مجازات می‌شد بعد‌ها به عنوان مسوول انتخابات «ک» به تلویزیون نمی‌آمد.

نماینده دادستان تهران در ادامه خطاب به قاضی سراج گفت: اگر برای آقای «خ. الف» معاون سابق وزیر صنایع و معادن مجازات خفیفی در نظر بگیرید مدیون ملت هستید.

وی افزود: بر اساس مطالعات جامعه‌شناسان و جرم‌شناسان، ‌ریشه بسیاری از جرایم موجود در سطح جامعه همین تبعیض هاست.

به گفته وی وقتی مامور دولتی یا کسی که معاون وزیر است خیانت می‌کند، باید وی را چنان زد که دیگر بلند نشود و حتی اگر بلند شد ذلیل شود.

وی ادامه داد: وقتی معاون وزیری ۹۰۰ میلیون تومان رشوه می‌گیرد دیگر کسی را نمی‌توان نصیحت کرد که چرا قانون را رعایت کرد.

فراهانی گفت: آثار مخرب اعمال آقای «خ. الف» به هیچ وجه پاک نمی‌شود و در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نوشته خواهد شد.

به گفته فراهانی، وجود برخی قرائن عدیده، مانند اظهارات «م. الف»، اظهارات «م. ش»، اظهارات «ع. ر»، گزارش آقای تورگ معاون دادستان تهران، رویه «م. الف» که همه جا بی‌مورد پول خرج نمی‌کرد و برداشت عرف از نحوه دریافت وجه توسط معاون سابق وزیر صنایع و معادن، سوء شهرت «خ. الف» بر اساس اظهارات همکاران قبلی وی و عدم اعتراف وی در روزهای نخستین بازجویی مبنی بر گرفتن وجه الرشاء ضمن اینکه متهم را مستحق افساد فی الارض می‌دانیم، برای وی تقاضای مجازات خار کننده از دادگاه را داریم. ‌

وی با بیان اینکه آقای «خ. الف» همواره پول نقد می‌گرفته است، گفت: حمل و نقل پول نقد برای یک معاون وزیر که حسابهای متعدد دارد، ‌ غیرقابل توجیه است، مگر حضرت علی اصغر (ع) در خواب به شما گفته بود که دلار و سکه و ارز بگیرد و یک مجتمع فرهنگی، مذهبی به نام آن حضرت بسازید.

به گزارش ایرنا،فراهانی ادامه داد: همچنین برخی منابع موثق و غیرموثق به توا‌تر و مکررا گفته‌اند که این آقا از آن حرفه‌ای هاست و عادت دارد که از پیمانکاران رشوه بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
0
0
اینهمه رشوه آنگاه حقوق بازنشستگان فولاد ایران با مشکلات وتأخیر پرداخت می شود بازنشستگانی که در دوران جوانی وکاری در محیط های سخت وخطر زا کار کرده اند واکنون بسیاری از آنها مشکلات کرایه سر زدن به کانون های خودرا برای پیگیری حقوقشان ندارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین