کد خبر: ۱۵۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰

خانم وزیر جین‌پوش به الیزه رفت!+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر مسکن فرانسه در کابینه جدیدى که پس از پیروزى اولاند بر سارکوزى، تصدى منصبش را بر عهده گرفت، در جمع وزرا با شلوار جین ظاهر شد و عصبانیت رقیب «اتیکت دار» خود را برانگیخت.

وقتى خانم نادین مورانو وزیر مسکن سابق، خانم سیسیل دیولو (۳۷ ساله) را دید که شلوار جین به تن آمده است تا میز کارش را از او بگیرد، نتوانست خشم خود را پنهان کند. لذا با طعنه گفت: «به عنوان یک نظر شخصى مى گویم که وقتى کسى به نمایندگى از ملت فرانسه در جایى حاضر مى شود باید فرق بین لباسهاى ویژه حضور در کابینه را با لباسهاى مربوط به تعطیلات آخر هفته در نظر بگیرد».

سیسیل دیولو وزیر مسکن جدید در کابینه اولاند که رهبر حزب سبز فرانسه نیز هست، نه تنها با شلوار جین خود، نظر و تحلیل مثبت و منفى رسانه‌ها را متوجه خویش کرده است، بلکه رفت و آمدش با وسایط نقلیه عمومى نیز او را به سوژه جذابى براى مطبوعات و محافل تبدیل نموده است.

او که در اولین جلسه کابینه چپ فرانسه پس از پایان دوران می‌تران (اواسط دهه ۹۰ قرن بیستم) در کاخ الیزه حضور مى یافت، از سوى همکارش روزالین باشلو وزیر بهداشت و درمان مورد تشویق و تایید قرار گرفت. باشلو در توی‌تر نوشت: صریح بگویم کافى است شلوار جین ساخت کشورمان باشد تا بگویم خوب کردى در جلسه کابینه جین پوشیدى.

گفته مى شود سایر همکاران سیسیل دیولو یعنى ۳۴ وزیر دیگر نیز چندان اهمیتى به شیک پوشى خود نداده بودند. این نشان مى دهد که شادى پیروزى فرانسوا اولاند را از دقت در این تفاصیل بازداشته است، یا واقعاً وزرا مى خواهند به قول معروف ساده و خاکى باشند.

به گزارش ندای انقلاب،هر چه باشد رئیس جمهورى منتخب، پس از پیروزى بر نیکولا سارکوزى در انتخابات ماه مه گذشته، بار‌ها در اینجا و آنجا گفت: مى خواهم پس از سال‌ها رنج بردن فرانسه از خودنمایى سرانش، رهبرى عادى باشم. {$old_album_156922}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین