کد خبر: ۱۵۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷

حمله انتحاری در افغانستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس افغانستان ساعاتی پیش اعلام کرد در بمبگذاری انتحاری در مسیر عبور کاروان نیروهای ناتو در جنوب افغانستان حداقل چهار نفر که دو نفر از آن‌ها کودک بودند کشته شدند.

نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت ناتو (ایساف) امروز در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات اعلام کردند دو نیروی ناتو نیز در این حادثه که در شهر «‌ترین کوت» مرکز ولایت «ارزگان» رخ داد، کشته شدند.

همچنین روز گذشته در پی برخورد موتورسیکلت پلیس با یک بمب کنار جاده‌ای در ولایت قندوز در ۲۵۰ کیلومتری شمال شهر کابل یک کودک کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

قربانیان این سانحه دانش آموزان ابتدایی بودند و حال مجروحین منتقل شده به بیمارستان وخیم گزارش شده است.

خبر دیگر اینکه یک مقام افغانی اعلام کرد که بر اثر یک حمله انتحاری در ولایت خوست در ۱۵۵ کیلومتری جنوب شرق شهر کابل شش نفر از جمله عامل انتحاری کشته شدند.

به گزارش مهر،گفته می‌شود که عامل انتحاری ساعت دو بعد از ظهر روز گذشته خودش را در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در منطقه «علی شیر» منفجر کرد.

براساس آمار منتشر شده توسط سازمان ملل، تعداد کشته شدگان غیر نظامی در افغانستان هر سال رو به افزایش بوده به طوری که فقط در سال ۲۰۱۱ آمار کشته شدگان غیر نظامی ۳۰۲۱ نفر بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین