کد خبر: ۱۵۶۹۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۷

هشدار مدودف درباره جنگ هسته ای

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه روسی «اوترا» نوشت: دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه به جامعه جهانی هشدار داد در صورتی که برخی کشورهای خارجی دست از سیاست مداخله در امورداخلی کشورهای دیگر برندارند، منجر به اسفناکترین عواقب خواهد شد. 

به عقیده نخست وزیر روسیه این عواقب، اقدامات نظامی تمام عیار با استفاده از سلاح هسته ای است.

مدودف گفت:این سخن که یک حکومتی مشروعیتش را از دست داده،‌ و اعمال هر گونه تحریم برای دور زدن مؤسسات بین المللی، هیچ یک وضع جهان را بهتر نمی کند. مدودف به ویژه از اوضاع سوریه یاد کرد و گفت مردم سوریه «حق دارند راه رشد و توسعه خودشان را خود انتخاب کنند.

مدودف این سخنان را در دومین همایش حقوقی بین المللی در شهر سن-پطرزبورگ ایراد کرد. به گفته وی، تضعیف سیستم های استقلال و تمامیت کشورها ممکن است باعث برهم زدن نظم جهانی شود.

مدودف افزود: «عملیات نظامی «شتابزده» برخی کشورها علیه برخی دیگر غیر قابل توجیه است زیرا ‌چنین عملیاتی معمولاً‌ منجر به روی کار آمدن تندروها» می شود.

نخست وزیر روسیه از جامعه جهانی خواست برای حل مسائلی که پیش می آید بر مبانی پذیرفته شده همگانی حقوق بین الملل تکیه کنند. مدودف به اوضاع داخلی روسیه نیز پرداخت و گفت،‌ نظام حقوقی روسیه در 20 سال گذشته پیوسته در حال تغییر و تبدیل بی سابقه بود و همین تغییرات دائمی است که «ضامن موفقیت آن» است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
0
0
بعد از 6ماه دوباره امدم تو این سایت سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
0
0
علیک سلام عزیزم خوش اومدی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین