کد خبر: ۱۵۶۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱

ايران قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اين در حالى است كه ملى پوشان كشتى فرنگى كشورمان به دليل صدور دير هنگام ويزا ، با تحمل خستگى و فشار سنگين ۱۳ ساعت سفر، فقط چند ساعت مانده به مراسم وزن كشى به محل برگزارى رسيدند

تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي سومين سال متوالي قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شد. جالب این که تيم ايران با كسب سه پيروزى متوالى در برابر تيم هاى جمهورى آذربايجان، بلاروس و روسيه و بدون احتساب امتيازات ديدار پيش رو در برابر تيم بلغارستان راهى ديدار فينال جام جهانى سال ۲۰۱۲ كشتى فرنگى در روسيه شده بود .

حميد سوريان، اميد نوروزي، سعيد عبدولي و طالب نعمت پور چهار پيروزي با ارزش ايران را به دست آوردند. البته مسابقه فينال همچنان در وزن هاي ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم ادامه دارد اما پيش از اين دو كشتي، قهرماني ايران مسجل شده است.

همچنين كره جنوبي با پيروزي ۵ بر ۲ مقابل آذربايجان بر سكوي سوم ايستاد.

گزارش مسابقه فينال بين ايران و تركيه:

در وزن ۵۵ كيلوگرم حميد سوريان موفق شد اولين برد را نصيب تيم ايران كند تا ملي پوشان با روحيه بالا فينال را آغاز كنند. سوريان موفق شد در دو تايم (۱-۰ و ۲-۰) فاتح اوجونجو را شكست دهد.

در وزن ۶۰ كيلوگرم، اميد نوروزي با برتري مقابل مصطفي ساگلام دومين برد را به اردوگاه ايران آورد. نوروزي در هر دو تايم يك امتياز از حريفش گرفت و برنده مسابقه شد.

كشتي وزن ۶۶ كيلوگرم هم به سود ايران تمام شد تا ملي پوشان سه بر صفر از تركيه پيش افتند. سعيد عبدولي در مصاف با آتاكان يوكسل در دو تايم (۱-۰ و ۱-۰) پيروز شد تا ايران تنها يك گام ديگر تا قهرمان فاصله داشته باشد.

در وزن ۷۴ كيلوگرم، هادي عليزاده پورنيا با شرف تفنگ كشتي گرفت كه در دو تايم (۰-۲ و ۰-۱) مغلوب شد و شكست تركيه به تاخير افتاد.

اما در وزن ۸۴ كيلوگرم، طالب نعمت پور با پيروزي مقابل سلجوق جبي (۱-۰ و ۲-۰) قهرماني ايران را قطعي كرد.

رده بندي پاياني جام جهاني كشتي فرنگي در سال ۲۰۱۲:

۱- ايران ۲- تركيه ۳- كره جنوبي ۴- آذربايجان ۵- روسيه ۶- مجارستان ۷- بلغارستان ۸- قزاقستان ۹- بلاروس ۱۰- ارمنستان

این نتیجه در حالی رقم خورد که این دیدار هنوز ادامه دارد و مسابقات اوزان ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم هنوز برگزار نشده است.

تیم ملی کشورمان پیش از این در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قهرمان جهان شده بود.

در این دیدار حمید سوریان (۵۵ کیلو)، امید نوروزی (۶۰ کیلو)، سعید عبدولی (۶۶ کیلو) و طالب نعمت پور (۸۴ کیلو) مقابل حریفان به پیروزی رسیدند و هادی علیزاده‌پورنیا (۷۴ کیلو) نتیجه را به رقبا واگذار کردند.

* نتایج انفرادی این مسابقات به شرح است:

۵۵ کیلو: حمید سوریان برنده (یک بر صفر و ۲ بر صفر) - فاتح اوکونچو (برنز ۲۰۱۲اروپا)

۶۰ کیلو: امید نوروزی برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) - مصطفی ساگلام (برنز ۲۰۱۱ اروپا)

۶۶ کیلو: سعید عبدولی برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) - آتکان یوکسل

۷۴ کیلو: هادی علیزاده‌پورنیا (صفر بر ۲ و صفر بر یک)- شرف تفنگ برنده (مدال نقره ۲۰۰۸ اروپا)

۸۴ کیلو: طالب نعمت‌پور برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) - سلجوق سبی (قهرمان ۲۰۱۰ و برنز ۲۰۱۱ جهان)



اولين برد كشتي فرنگي ايران درجام جهاني‌ روسيه

جام جهانی کشتی فرنگی از ظهر ديروز در شهر سارانسک روسیه آغاز شد و تیم ملی ايران در اولين مسابقه با نتیجه نزديك ۴ بر ۳ مقابل آذربایجان به پیروزی رسید. از اتفاقات غير منتظره اين مسابقه مي‌توان به باخت حميد سوريان، دارنده ۵ مدال طلای جهان، مقابل الچین علی‌یف، قهرمان ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ اروپا اشاره كرد. امید نوروزی در ۶۰ کیلو و سعید عبدولی هم در ۶۶ کیلو به پیروزی رسیدند. در يك مسابقه ديگر هم طالب نعمت پور موفق شد سامان طهماسبي كشتي‌گير ايراني الاصل تيم آذربايجان را كه زماني براي تيم ملي ايران كشتي مي‌گرفت شكست بدهد. در ۷۴ کیلو هادی علیزاده و در ۹۶ کیلو داوود گیل نیرنگ مغلوب شدند تا سرنوشت تيم برنده به مسابقه وزن ۱۲۰ كيلوگرم كشيده شود. در اين مسابقه بشیر باباجان‌زاده حريف آذربايجاني را مغلوب كرد تا تيم ايران در اواين مسابقه به پيروزي برسد.


تيم ملى كشتى فرنگى چگونه به ديدار نهايى راه يافت

تيم ملى كشتى فرنگى ايران با شكست تيم هاى جمهورى آذربايجان، بلاروس و روسيه، مقتدرانه راهى ديدار نهايى پيكارهاى جام جهانى سال ۲۰۱۲ كشتى فرنگى در روسيه شد. در جريان پيكارهاى جام جهانى كشتى فرنگى كه از بعدازظهر امروز (شنبه) با حضور تيم هاى ۱۰ كشور برتر كشتى فرنگى دنيا در شهر سارانسك مركز جمهورى موردووياى روسيه آغاز شده است، تيم ايران در سومين ديدار خود در گروه Bاين مسابقه ها موفق شد با نتيجه ۴ بر ،۳ تيم روسيه ميزبان مسابقه ها را شكست دهد.

به گزارش تابناک،به اين ترتيب، تيم ايران با كسب سه پيروزى متوالى در برابر تيم هاى جمهورى آذربايجان، بلاروس و روسيه و بدون احتساب امتيازات ديدار پيش رو در برابر تيم بلغارستان راهى ديدار فينال جام جهانى سال ۲۰۱۲ كشتى فرنگى در روسيه شد. اين در حالى است كه ملى پوشان كشتى فرنگى كشورمان به دليل صدور دير هنگام ويزا از سوى سفارت روسيه در تهران، با تحمل خستگى و فشار سنگين ۱۳ ساعت سفر، فقط چند ساعت مانده به مراسم وزن كشى به محل برگزارى اين مسابقات رسيده بودند، اما بار ديگر شايستگى خود را به رخ تمامى رقبا از جمله روس هاى ميزبان كشيدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین