کد خبر: ۱۵۷۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲

برخورد پلیس با برگزاری شو لباس در منازل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار حسين ساجدي‌نيا ظهر در تشريح طرح‌هاي ارتقاء امنيت اخلاقي گفت: پليس در راستاي پاسخ‌گويي به مطالبان و درخواست‌هاي مردم و همچنين ايجاد و برقراري احساس امنيت بيشتر نسبت به اجراي اين طرح‌ها اقدام كرده است.

وي با اشاره به طرح بازديد و شناسايي تالارهاي عروسي گفت: در سال گذشته در سه مرحله طرح بازديد تالارهاي عروسي انجام شد كه در سال جديد نيز براي نخستين بار در هفته گذشته از 59 تالار بازديد به عمل آمد كه اكثر اين تالارها به استثناي 6 مورد تخلفي نداشته است.

وي با بيان اينكه اين 6 تالار با دستور قضايي پلمپ شد گفت: مابقي تالارها وضعيت بسيار مناسبي داشتند. به خصوص در گذشته كه درتالارها فيلم خصوصي مراسم افراد منتشر مي‌شد كه در حال حاضر شاهد كاهش چشمگير اين پديده هستيم.

ساجدي‌نيا با بيان اينكه در كنار بازديد از تالارها، طرح بازديد از آتليه‌هاي عكاسي نيز انجام شد گفت: خوشبختانه آتليه‌هاي عكاسي نيز وضعيت بسيار مناسبي داشتند و به غير از تعدادي از اين آتليه‌ها كه مجوز فعاليت نداشت كه اخطار و گاها نيز پلمپ شدند، مابقي وضعيت خيلي خوبي داشتند.

وي با بيان اينكه آتليه‌ها از نظر رعايت مسائل خصوصي و حيطه‌بندي‌هاي انجام شده و غيره در وضعيت مناسبي قرار داشتند گفت: پليس و همچنين صنف عكاسان پيگير اين مساله هستند كه تمام عكس‌ و فيلم از مراسمات به صورت كامل به خانواده برگردانده و آتليه‌داران هيچ آرشيوي از عكس يا فيلم مردم نداشته باشند.

برخورد با شوهاي لباس در منازل

توليد و توزيع‌كنندگان لباس‌ در رصد پليس قرار دارند

ساجدي نيا، در رابطه با تشديد طرح امنيت اخلاقي و برخورد با بدحجابان گفت: ماموراني كه به بدحجابان تذكر مي‌دهند داراي تحصيلات عاليه هستند و قبل از اينكه به اين ماموريت گماشته شوند، آموزش‌هاي لازم را در رابطه با اجراي هر چه بهتر ماموريت ديده‌اند.

وي در تشريح چگونگي برخورد با افراد بدحجاب گفت: پس از اين كه ماموران افراد بدحجاب را به پايگاه دعوت مي‌كنند اين افراد بدحجاب در پايگاه توسط روانشناسان و كارشناسان علوم‌اجتماعي مورد مشاوره قرار مي‌گيرند.

ساجدي‌نيا با بيان اينكه مردم به پليس اعتماد دارند و از آنان تمكين مي‌كنند در مورد تذكر ماموران موتورسوار مرد به سرنشينان زن خودرو در بزرگراه‌ها گفت: اين گشت‌هاي موتورسوار در راستاي برخورد با زنان بدپوشش است.

وي با بيان اينكه بارها گفته شده است كه تنها ماموران زن مي‌توانند نسبت به انتقال زنان بدپوشش اقدام كنند گفت: گاهي در سطح بزرگراه‌ها شاهد كشف حجاب توسط برخي زنان در خودروها هستيم كه ماموران موتورسوار مرد اعم از واحدهاي انتظامي يا راهور وظيفه دارند كه فقط در رابطه با كشف حجاب يا پوشش بدسرنشينيان زن خودروها تذكر داده و تنها نسبت به اخذ مدرك اقدام كنند.

ساجدي‌نيا با بيان اينكه ماموران موتورسوار بزرگراه تنها به زنان بد پوشش خودروها و همچنين خودروهاي حامل سگ تذكر مي‌دهند، گفت: به هيچ وجه ماموران نسبت به انتقال بدحجابان به پايگاه‌ها اقدام نمي‌كنند و تنها از اين افراد بد حجاب يا خودروهاي حامل سگ مدارك را اخذ مي‌كنند.

وي درباره برخورد با توليد و توزيع كنندگان لباس‌هاي نامتعارف به ايسنا گفت: پليس قبل از اجرايي‌كردن طرح تشديد برخورد با بدحجابان، بازديد از فروشگاه‌ها و توليدي‌هاي عرضه‌كننده لباس‌ را در دستور كار خود قرار داده بود كه پليس ضمن بازديد از اين توليد‌ي‌ها و عرضه‌كنندگان لباس با آنها برخورد كرد و در حال حاضر مي‌توانيد مشاهده كنيد كه اكثر ويترين‌هاي مغازه‌ها در وضعيت مناسبي قرار دارد.

ساجدي نيا با بيان اينكه فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده لباس و توليدي‌هاي توليدكننده دائما مورد رصد پليس قرار مي‌گيرند به همكاري‌هاي مشترك ميان پليس و صنف توليد و توزيع‌كنندگان لباس اشاره كرد و گفت: مسئولان صنف مربوطه نيز با پليس همكاري داشتند تا اگر تخلفي صورت گرفت از نظر صنفي نيز به اين تخلف رسيدگي شود. اما با اين حال نمي‌توانيم ادعا كنيم كه ديگر فردي تخلفي در اين مورد ندارد و مردم در صورت ملاحظه مي‌توانند مراتب را به پليس اطلاع دهند.

وي در مورد ساماندهي آرايشگاه‌هاي زنانه به خبرنگار ايسنا گفت: در مجموع از اين امكان نيز بازديدهايي صورت گرفته كه خوشبختانه اكثر اين افراد ملاحظات اخلاقي و صنفي را رعايت مي‌كنند و گاهلا شاهد خالكوبي يا ديگر مسائل در اين آريشگاه‌ها بوديم كه بر آنان نيز نظارت شد.

رييس پليس پايتخت در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر برگزاري شوهاي لباس در منازل گفت: سال گذشته با ارائه اطلاعات مردمي در چند عمليات با اين افراد برخوردهاي لازم شد. چرا كه اين شوهاي لباس نبايد برقرار شود چون نه تنها امنيت افرادي كه به اين مراكز مراجعه مي‌كنند در خطر است بلكه كساني كه اقدام به برگزاري اين گونه شوهاي لباس مي‌كنند، دست‌مايه‌اي براي سارقان است.

ساجدي‌نيا در ادامه با اشاره به يكي از پرونده‌هاي سال گذشته گفت: در سال گذشته يك باند سارقان شامل يك زن و چند مرد منهدم شد كه اين افراد از 13 شو لباس سرقت مي‌كردند.

به گفته ساجدي‌نيا برگزاري شوهاي لباس در منازل خطراتي را براي شركت‌كنندگان در اين شوها و همچنين دايركنندگان اين گونه مراسمات دارد.

وي درباره همكاري ديگر دستگاه‌ها با پليس در طرح برخورد با بدحجابان و بدپوششان به ايسنا گفت: تنها دستگاه و مجموعه‌اي كه با پليس در اين رابطه همكاري مي‌كند قوه قضائيه است و كمترين تحرك را از ساير دستگاه‌ها در اين امر شاهد بوده‌ايم.

ساجدي‌نيا در مورد بحث برخورد با اراذل و اوباش و خرده‌فروشان موادمخدر گفت: برخورد با اراذل و اوباش و خرده فروشان موادمخدر جزء اولويت‌هاي پليس است.

وي در تشريح چگونگي برخورد با اراذل و اوباش در پايتخت گفت: در سال گذشته اراذل و اوباش شهر تهران را به سه سطح درجه يك، درجه دو ودرجه سه تقسيم‌بندي كردند كه مي‌توانيم بگوييم به آن صورت اراذل و اوباش سطح يك در سطح پايتخت نداريم و بيشتر اين افراد اراذل و اباش سطح دو و سه هستند.

ساجدي‌نيا با بيان اينكه با اقدامات خوب و موثر انجام شده در برخورد با اراذل و اوباش سطح يك شاهد كاهش چشمگير فعاليت اين افراد و جرم‌ها هستيم گفت: در حال حاضر اراذل و اوباش سطح دو و به خصوص سطح سه در تهران داريم كه ميزان دستگيري اين افراد بيشتر شده است.

وي با بيان اينكه اين افراد همواره مورد رصد و كنترل پليس قرار مي‌گيرند گفت: با اقدامات خوب انجام شده شاهد هستيم كه ميزان درگيري و ناهنجاري‌هاي مربوط به اين قشر كاهش چشمگيري داشته است.

ساجدي‌نيا همچنين با اشاره به برخورد با قاچاقچيان و خرده‌فروشان موادمخدر گفت: در دو ماه گذشته بيش از دو تن انواع موادمخدر در تهران كشف شد و تعداد زيادي از اين افراد نيز دستگير شدند.

تشديد طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر

وي با بيان اينكه سه مرحله طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح پايتخت اجرايي شد گفت: اكثر خرده فروشان مصرف كننده هستند و در برخي از طرح‌هاي مبارزه با خرده‌فروشان نيز شاهد كشف 70 كيلوگرمي موادمخدر نيز بوديم كه قطعا اين طرح در ماه‌هاي آينده تشديد مي‌شود.

ساجدي‌نيا همچنين با اشاره به بحث جمع‌آوري معتادان لامكان با بيان اينكه در قانون جديد معتادان به عنوان بيمار شناخته شده‌اند گفت: وظيفه جمع‌آوري معتادان بر عهده نيروي انتظامي است اما مردم از ناجا انتظار دارند.

وي با بيان اينكه پليس در چند سال گذشته نسبت به جمع‌آوري اين معتادان اقدام كرده است گفت: مشكل ما اين است كه چون كمپي نيست ما هرچقدر هم اين معتادان لامكان را جمع‌آوري كنيم باز هم اين افراد در سطح شهر تردد مي‌كنند.

پليس توانايي جمع آوري معتادان را دارد اما ...

به گزارش ایسنا،ساجدي‌نيا با بيان اينكه پليس توانايي جمع‌آوري معتادان لامكان را دارد گفت: به شرطي كه سازمان‌هاي مربوطه اين معتادان را از ما تحويل بگيرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
0
0
چیزی هم مونده که پلیس نخواد باهاش برخورد کنه ؟؟ بخدا مملکت داره میشه پادگان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین