کد خبر: ۱۵۷۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳

شغل راه‌نيافتگان به بهارستان نهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طبق آمار و اطلاعات به دست آمده حدود 200 نماينده فعلي مجلس از قطار ورود به مجلس نهم جا مانده‌اند. حال آنها به جاي ثبت تجربه نمايندگي مجلس نهم، بايد فعاليت و كارهاي ديگري را چهار سال آينده تجربه و انجام دهند تا شايد مردم بار ديگر آنها را براي ورود به بهارستان دهم برگزيدند.

جدا از تحليل چرايي تغييرات گسترده در تركيب مجلس نهم نسبت به مجلس فعلي و به دنبال آن برگزيده شدن منتخباني بالغ بر 160 نفر كه براي اولين بار تجربه نمايندگي را مي‌خواهند كسب كنند، ادامه فعاليت نمايندگان مجلس هشتم كه از ورود به بهارستان آينده ناكام مانده‌اند شايد موضوعي جالب باشد.


در همين راستا خبرگزاري ايسنا در گفت‌وگو با 25 نماينده فعلي مجلس هشتم كه به مجلس نهم راه پيدا نكردند، تصميم‌شان براي ورود به عرصه‌هاي مختلف كاري بعد از اتمام دوره چهار ساله نمايندگي‌شان را جويا شد.


ـ شهرزاد: در رشته غدد تدريس خواهم كرد
محمدكريم شهرزاد نماينده اصفهان كه از كرسي رقابت در حوزه انتخابي براي ورود به صحن بهارستان نهم جا مانده است، برگشت به كار تدريس را به عنوان فعاليت خود بعد از اتمام دوره نمايندگي‌اش عنوان مي‌كند و تاكيد دارد كه با توجه به تخصصش در رشته دكتراي تخصصي بيماري‌هاي داخلي و فوق تخصص غدد و متابوليسم، تلاش دارد تا در همين رشته به كار تدريس بپردازد.



ـ دلخوش: به وزارت اقتصاد مي‌روم

سيدكاظم دلخوش نماينده صومعه‌سرا با داشتن مدرك تحصيلي ليسانس مديريت و مهندسي اقتصاد نيز تاكيد دارد كه به دليل رشته تحصيلي‌اش به وزارتخانه‌هاي كشور يا اقتصادي مي‌رود ولي باز هم احتمال مي‌دهد كه تصميم نهايي خود را براي فعاليت در وزارتخانه اقتصاد و دارايي بگيرد.



ـ تجري: قاضي يكي از شعب دادگستري تهران مي‌شوم
فرهاد تجري نيز كه فوق‌ليسانس حقوق جزا و جرم‌شناسي را دارد در مورد فعاليتش بعد از اتمام نمايندگي مجلس هشتم مي‌گويد كه به دليل فعاليت در عرصه قضاوت مطمئنا قاضي يكي از شعب دادگستري در تهران خواهد بود كه به امر قضاوت بپردازد.



ـ حسيني: به پژوهشكده نفت برمي‌گردم
سيدعماد حسيني نماينده قروه نيز تاكيد مي‌كند كه براي انجام كارهاي مطالعاتي، پژوهشي و تحقيقاتي با توجه به رشته تحصيلي‌اش به عنوان مهندس مخازن نفت، فعاليت خود را در پژوهشكده نفت ادامه مي‌دهد و اگر در جايي كارهايي براي تصدي پست‌هاي اجرايي به او پيشنهاد شود حتما در اين رابطه موافقت خود را اعلام مي‌كند.



ـ ناطق نوري: پس از مدت مديدي استراحت در خانه، به المپيك لندن مي‌روم
احمد ناطق‌نوري نماينده نور و محمودآباد نيز با بيان اينكه تا مدت مديدي در خانه و در خدمت خانواده خواهد بود، مي‌گويد چون فردي فعال است به عرصه فعاليتش در كسوت رياستي فدراسيون بوكس ادامه خواهد داد ولي قبل از هر چيز تلاش مي‌كند به المپيك لندن برود تا از نزديك در جريان رقابت‌هاي ورزشي قرار گيرد.



ـ نصيري قيداري: در دانشگاه زنجان فيزيك تدريس خواهم كرد
سعدالله نصيري قيداري نماينده زنجان با داشتن مدرك دكتراي فيزيك تاكيد دارد كه در دانشگاه زنجان در رشته تحصيلي خود به عنوان استاد تمام فعاليت خود را ادامه خواهد داد.



ـ دهقاني: در حوزه ورزش به فعاليت تخصصي مي‌پردازم
عليرضا دهقاني نماينده ايذه و باغملك با مدرك ليسانس علوم ورزش در اين رابطه مي‌گويد: هنوز تصميم مشخصي براي ادامه فعاليتم بعد از اتمام دوره نمايندگي‌ام نگرفته‌ام ولي مطمئنا كارم را در حوزه تخصصي خود يعني ورزش انجام مي‌دهم.



ـ نورا: در دانشگاه سيستان و بلوچستان رياضي تدريس مي‌كنم
عباسعلي نورا نماينده زابل و زهك نيز مي‌گويد كه به دليل داشتن مدرك دكتراي رياضيات آماري و تحقيق در عمليات، به فعاليت قبلي خود يعني تدريس در دانشگاه سيستان و بلوچستان مي‌پردازد.



ـ آرين‌منش: فعاليت‌هاي فرهنگي خود را انجام مي‌دهم
جواد آرين‌منش نماينده مشهد و كلات نيز تاكيد مي‌كند كه بعد از اتمام دوره نمايندگي فعاليت‌هاي فرهنگي خود را ادامه مي‌دهد كه هنوز زمينه فعاليت‌ها مشخص نيست. البته از دستگاه‌هاي مختلف براي كار در پست‌هاي اجرايي از من دعوت به همكاري شده است كه هنوز در اين رابطه تصميمي نگرفته‌ام.



ـ جعفري: در حوزه فرهنگي فعاليت‌هاي خود را ادامه مي‌دهم
بهروز جعفري نماينده سميرم نيز مي‌گويد كه با توجه به فعاليتش پيش از نمايندگي در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد، كارهاي فرهنگي خود را بعد از اتمام نمايندگي ادامه مي‌دهد ولي در عين حال هنوز تصميمي براي پيشنهادهايي كه به او براي تصدي پست‌هاي اجرايي برخي دستگاه‌ها شده، نگرفته است.



ـ نريمان: كارهاي عمراني انجام مي‌دهم

محسن نريمان، نماينده بابل نيز در مورد ادامه فعاليتش بعد از اتمام دوره نمايندگي به ايسنا مي‌گويد كه با توجه به داشتن مدرك ليسانس مهندسي ساختمان، كارهاي عمراني و آبادي و طرح‌هاي مربوطه را در اين رابطه انجام خواهد داد.



ـ محسني بندپي: در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تدريس مي‌كنم

انوشيران محسني‌بندپي نماينده نوشهر و چالوس نيز تاكيد دارد كه علاوه بر انجام كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي، به عنوان دانشيار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به تدريس خواهد پرداخت.



ـ ملك‌محمدي: از وزارت ارشاد و نيرو پيشنهاد كار داشتم

حجت‌الاسلام حسن ملك‌محمدي نماينده دامغان نيز مي‌گويد كه تاكنون از برخي وزارتخانه‌ها همچون فرهنگ و ارشاد، نيرو و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و دانشگاه آزاد اسلامي دعوت به همكاري كرده‌اند ولي علاقه‌اش انجام كارهاي مديريتي در مراكز علمي و تحقيقاتي است.



ـ ابطحي: شهردار زن‌ جان مي شوم و در دانشگاه‌ آزاد و پيام نور تدريس مي‌كنم

سيدمحمدجواد ابطحي نماينده خميني‌شهر نيز در مورد فعاليتش بعد از اتمام دوره نمايندگي در ابتدا به مزاح مي‌گويد كه شهردار زن‌جان خواهد بود! و ادامه مي‌دهد كه با توجه به اينكه در سال 89 بازنشسته دولت شده است علاقه دارد كه علاوه بر انجام كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي در مراكز فرهنگي و دانشگاه‌هاي آزاد و پيام نور در رشته‌ حقوق و در درس انقلاب و وصاياي حضرت امام تدريس كند.



ـ بادامچيان: علاوه بر انجام فعاليت‌هاي حزبي، تدريس خواهم كرد
اسدالله بادامچيان نماينده تهران نيز با داشتن مدرك دكتراي روابط بين‌الملل و فوق‌ليسانس علوم سياسي تاكيد مي‌كند كه علاوه بر انجام كارهاي تشكيلاتي در حزب موتلفه، در دروسي همچون علوم سياسي، روابط بين‌الملل، حقوق، ادبيات، تاريخ و انقلاب در دانشگاه‌ها تدريس خواهد كرد.



ـ هدايت‌خواه: در درس علوم و معارف در دانشگاه تدريس خواهم كرد

ستاره هدايت‌خواه نماينده بويراحمد و دنا نيز در مورد فعاليتش بعد از اتمام دوره نمايندگي مجلس هشتم به ايسنا مي‌گويد كه با توجه به عضويت در هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، در اين دانشگاه به تدريس در درس‌هايي همچون علوم و معارف اسلامي مي‌پردازد.



ـ حجازي: در رشته انديشه سياسي در تهران يا همدان تدريس مي‌كنم

سيدمحمدكاظم حجازي نماينده همدان نيز تاكيد مي‌كند كه چون همواره معلم بوده است، بعد از اتمام دوره نمايندگي‌اش نيز استاد دانشگاه فرهنگيان در تهران و يا همدان خواهد بود.



ـ زماني: در تهران مديريت تدريس خواهم كرد

سيدجواد زماني، نماينده كنگاور و صحنه ضمن يادآوري بر اين موضوع كه بازنشسته دولت است، مي‌گويد كه احتمالا در دانشگاه و در رشته مديريت، تاريخ، فلسفه و تعليم و تربيت در شهر تهران به تدريس خواهد پرداخت.



ـ ترابي‌فرد: به وزارت جهاد سازندگي باز مي‌گردم
عبدالرضا ترابي نماينده گرمسار نيز تاكيد مي‌كند كه به وزارت جهاد سازندگي برمي‌گردد و در رشته تحصيلي خود يعني مهندسي عمران پروژه‌هاي بزرگ ملي را انجام مي‌دهد.



ـ ذاكر: در تهران به كار قضاوت ادامه مي‌دهم
حجت‌الاسلام سيدسلمان ذاكر نماينده اروميه نيز مي‌گويد كه بعد از اتمام دوره چهار ساله نمايندگي‌اش در دستگاه قضايي به مردم خدمت خواهد كرد و در تهران به قضاوت مي‌پردازد.



ـ اكرمي: نويسندگي را دنبال مي‌كنم
حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي نماينده تهران نيز در ابتدا با خواندن اين بيت شعر كه گر ز حكمت بندد دري، ز رحمت گشايد در ديگري، مي‌گويد كه در طول 33 عمر انقلاب پنج دوره يعني حدود بيست سال نماينده بوده است و بعد از آن مي‌خواهد كه به انجام كارهاي فرهنگي، نويسندگي و گويندگي بپردازد و همچنين هر جا كه به او نياز داشته باشند مشاوره و پيشنهاد بدهد.



ـ خباز: به تاليف دو كتاب در حوزه سياسي مي‌پردازم
محمدرضا خباز نماينده كاشمر با داشتن مدرك دكتراي علوم سياسي تاكيد مي‌كند كه به كارهاي پژوهشي و علمي علاقه دارد به همين دليل در تلاش است تا دو كتاب با عناوين سياست از ديدگاه شهيد مطهري و مردم سالاري را تاليف كند و در ذيل آن به تدريس در رشته تحصيلي خود در دانشگاه بپردازد.



ـ عليخاني: به فعاليت سياسي و كارهاي طلبگي مي‌پردازم
حجت‌الاسلام قدرت‌الله عليخاني نماينده قزوين نيز با بيان اينكه به عنوان يك عنصر و فعال سياسي كه نمي‌تواند از عرصه سياست جدا باشد، فعاليت خود را بعد از اتمام دوره نمايندگي‌اش ادامه خواهد داد يادآوري مي‌كند كه چون روحاني و طلبه است به كارهاي طلبگي و سخنراني‌ها همچون گذشته خواهد پرداخت و حتي بر حسب تكليفش در مقاطعي به موضع‌گيري مي‌پردازد.



ـ موسوي جرف: در دانشگاه تربيت مدرس تدريس خواهم كرد
سيدعلي موسوي جرف نماينده آبادان نيز مي‌گويد كه بعد از اتمام دوره نمايندگي و به دليل عضو بودن در هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس در رشته بيماري‌شناسي گياهي و به عنوان دانش‌يار به تدريس خواهد پرداخت.



ـ مفتح: هنوز تصميم نگرفته‌ام
محمدمهدي مفتح نماينده رزن با داشتن مدرك فوق‌ليسانس مهندسي صنايع و دكتراي اقتصاد تاكيد مي‌كند كه هنوز از ميان پيشنهادات ارائه شده به او براي پست‌هاي اجرايي تصميمي نگرفته است ولي باز هم تلاشش در هر عرصه‌اي خدمت به مردم است.


به گزارش ايسنا، براي حدود 200 نماينده فعلي مجلس هشتم كه از راهيابي به دور بعدي مجلس ناكام مانده‌اند، امروز مهم اينست كه چرا مردم مجددا به اين افراد اعتماد نكرده و آنها را براي ورود به مجلس برنگزينند، شايد فرصت چهار ساله تا شروع مجلس دهم، فرصت خوبي باشد تا مردم نيز به بررسي عملكرد نمايندگان اين دوره و يا دوره‌هاي قبل بپردازند و بر اساس اين فعاليت‌ها مجددا انتخاب كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
0
0
خدارا شكر كه هيچ كدام مشكل كاريابي ندارند .جوان هاي مردم هم..... خدابزرگ است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین