کد خبر: ۱۵۷۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵

تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی سنای آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از بحث و گمانه زنی ها طی هفته های گذشته، سنای آمریکا بسته تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کرد. خبرگزاری «رویترز» با اعلام این خبر نوشت تحریم های جدید، مجازات های تعیین شده از سوی «باراک اوباما» علیه شرکت های طرف تجاری بانک مرکزی ایران را توسعه می دهد. این بسته جدید، با گسترش تحریم ها، مبادلات با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران را دربرمی گیرد. همچنین در آن بانکداری الکترونیک و خدمات ماهواره ای نیز هدف قرار گرفته اند.

تصویب این بسته تحریمی جدید، آخرین مورد از تلاش های آمریکا برای افزایش فشار بر ایران است که یک روز پیش از انجام مذاکرات بغداد صورت می گیرد.

علاوه بر «رویترز»، شبکه های خبری «سی. ان. ان»، «بی. بی. سی» و «فاکس نیوز» و روزنامه های «یدیعوت آحارانوت»، «واشنگتن پست» و «تایمز اسرائیل» نیز این خبر را منتشر کرده اند.

در خبر دیگری مرتبط با تحریم ها، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات کره جنوبی نوشته این کشور در حال حاضر برنامه ای برای قطع واردات نفت از ایران ندارد. این مقامات اعلام کرده اند در این باره منتظر تصمیم اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد معافیت احتمالی کشورشان از این تحریم هستند. با وجود تصویب تحریم ها علیه بخش نفت ایران، دولت آمریکا تاکنون در دو مرحله چندین کشور را از شمول این تحریم ها کنار گذاشته است.

در همین حال، «چاینا اکونومیک ریویو»، از افزایش صادرات نفت ایران به چین در ماه آوریل، نسبت به ماه مارس خبر داده است. به گزارش این روزنامه، هرچند این میزان نسبت به ماه آوریل سال گذشته 23.7 درصد کاهش داشته، اما نسبت به ماه قبل، یعنی ماه مارس 53.2 درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، این افزایش از آنجا ناشی می شود که اختلافات موجود در قرارداد میان شرکت های نفت ایران و چین حل شد و واردات نفت از ایران از سر گرفته شد.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه از فراخوانده شدن سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به کشور خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، این اقدام در واکنش به اهانت صورت گرفته به مقامات بلندپایه ایران در جریان تجمع در مقابل سفارت ایران در باکو انجام گرفته است. بر این اساس، اعلام شده که «محمد باقر بهرامی» به منظور «مشورت» از آذربایجان خارج شده و تاریخ بازگشت وی نیز نامعلوم است.

روزنامه «واشنگتن پست» در مطلبی با اشاره به سفر «یوکیا آمانو» به ایران، مذاکرات وی در تهران را مثبت دانسته، اما ضمن اشاره به سخنان خود آمانو، نتیجه آن را هنوز نامعلوم دانسته است. واشنگتن پست در این مطلب در مورد دیدارهای آمانو در تهران با مقامات ایرانی و نیز اظهارات وی در پایان مذاکرات، مطالبی را منتشر کرده است.

این خط خبری و اشاره به مثبت و سازنده بودن مذاکرات آمانو در تهران، تقریباً میان تمام روزنامه ها و خبرگزاری ها مشترک است. تنها خبرگزاری «رویترز» و نیز روزنامه «تودی زمان» ترکیه هستند که با انتخاب تیتری منفی و اشاره به آن بخش از سخنان آمانو که نتایج را نامعلوم توصیف کرده، مدعی شده اند مذاکرات روز گذشته دربردارنده هیچ گام رو به جلویی نبوده است.

در مطلبی در مورد مذاکرات بغداد، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» این مذاکرات را «آزمونی حساس برای دیپلماسی» دانسته است. به نوشته این روزنامه، مذاکرات بغداد نه تنها تلاشی برای به اصطلاح خنثی کردن تهدید هسته ای ایران، بلکه همچنین کوششی جهت خنثی کردن تهدید استراتژیک اسرائیل است. اشاره این روزنامه به تهدیداتی است که مقامات رژیم صهیونیستی در مورد حمله به ایران مطرح می کنند.

روزنامه «پیپل دیلی» چین خبر داده که دولت این کشور، از رئیس جمهور ایران برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای دعوت کرده است. این نشست که دوازدهمین گردهمایی شورای سران کشورهای سازمان شانگهای است، روزهای 6 و 7 ژوئن در پکن برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک،در نهایت، در خبری اقتصادی، روزنامه «حریت» ترکیه از بازنگری در اولویت های تجارت خارجی این کشور خبر داده است. بر اساس گزارش این روزنامه، وزارت اقتصاد ترکیه با مطالعه چندین فاکتور، در نهایت کشورهای کانادا، الجزایر، اردن و قطر را از لیست «کشورهای هدف» به یک رده پایین تر انتقال داده و اندونزی، ایران، قزاقستان، اوکراین و آفریقای جنوبی را به عنوان اولویت های تجاری، جایگزین آن ها کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
0
1
جلسه بغداد پس برای چه تشکیل میشود نباید امریکا منتظر نتیجه بغداد باشد یعنی این نشست الکی است؟ مرگ بر امریکا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین