کد خبر: ۱۵۷۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

رسایی برای ریاست لاریجانی شرط گذاشت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام حميد رسايي در خصوص موارد مطروحه در جلسه شش خرداد اصولگرايان گفت:‌ در اين جلسه فراكسيون اصولگرايان اعلام موجوديت مي‌كند و درباره اعضای هیئت رییسه هم رای گیری استمزاجی می شود.

وي ادامه داد: فراكسيون رهروان ولايت نيز روز گذشته در جلسه ای نظر خودش را اعلام کرده و براي حضور در نشست اصولگرايان اعلام آمادگي كرده است. البته با توجه به شناختي كه ما از اين افراد داريم، بویژه که اینها به همراه رقبای امروزشان قبلا در زمان رقابت انتخاباتی، جبهه وحدت راه انداخته بودند فكر نمي‌كنيم كه آنها بخواهند امروز در ایجاد فراکسیون اصولگرایان خللی ایجاد کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه در اين جلسه حدود ۲۴۰ منتخب اصولگراي مجلس نهم حضور خواهند یافت، گفت: علاوه بر کاندیداهای رسمی جبهه پایداری و جبهه متحد، افرادي كه مورد حمایت این لیست‌ها نبوده‌اند اما سابقه، پيشينه و مواضع‌شان حكايت از رفتارهاي اصولگرايانه دارد براي حضور در اين جلسه دعوت شده‌اند.

رسايي با بيان اينكه در جلسه اصولگرايان در مورد هيات رييسه مجلس نهم تصميم‌گيري مي‌شود، گفت: بر اين اساس قرار است در مورد رييس، نواب و اعضاي هيات رييسه راي استمزاجي از نمايندگان گرفته شود، تا بر اين اساس رقابت به صحن علني كشيده نشود و شان افراد حفظ گردد.

اين عضو فراكسيون انقلاب اسلاي مجلس هشتم خاطر نشان كرد: جبهه پايداري با تمامي انتقاداتي كه از لاريجاني دارد، باز هم اگر راي استمزاجي نمايندگان گرايش به رياست لاريجاني باشد، با حفظ انتقادات خود، به اين تصمیم جمعی پايبند خواهد بود و كسي ديگري را در صحن علني كانديدا نخواهد كرد.

رسايي با بيان اينكه در جلسه روز شنبه كانديداهاي رياست يعني لاريجاني، حدادعادل و يا افراد ديگر كه تمايل به رياست دارند، برنامه‌هاي خود را اعلام مي‌كنند،‌ افزود: اخلاق سیاسی اقتضا مي‌كند هر فردی در جمع اصولگرایان رای لازم را کسب نکرد در صحن علنی نیز ورود نکند و کاندیدا نشود.

وي با بيان اينكه در انتخاب نواب و ديگر اعضاي هيات رييسه نيز کاندیداهایی که خود را طرح می کنند باید از اين قاعده تبعيت ‌كنند، گفت: البته شاید فردي از ابتدا اعلام كند كه در تحت هر شرايطي مي‌خواهد در صحن علني كانديدا شود.

به گزارش ایسنا،رسايي با بيان اينكه معمولا تركيب هيات رييسه موقت با هيات رييسه دائم تغيير نمي‌كند، گفت: انتخاب هيات رييسه موقت از آن جهت است كه هنوز اعتبارنامه نمايندگان تصويب نشده است اما طبق تجربه مجلس هشتم همان افرادي كه در هيات رييسه موقت انتخاب مي‌شوند در هيات رييسه دائمي خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین