کد خبر: ۱۵۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۳

هشدار درباره تصرف بخش درمان تامين اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته بیمه و درمان اتحادیه ­پیشکسوتان جامعه کارگری پیرامون انتقال مدیریتی و ملکیتی مراکز درماني سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت بيانيه‌اي صادر كرد. 

در بخشي از اين بيانيه آمده است: به دلایلی که برای جامعه کارگری قابل درک نیست برخی سعی در ناکارآمد کردن بخش درمان تامين اجتماعي دارند و به اشکال مختلف تلاش میکنند این شبکه درمان را متلاشی و از این رهگذر به مراکز درمانی که برای بیمه شدگان بسیار با اهمیت و با ارزش است، دست پيدا كنند.

به گزارش ايلنا، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

سازمان تامین اجتماعی با داشتن بیش از 30 میلیون نفر مخاطب نزدیک به 40 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد این سازمان دومین ارائه کننده درمان کشور با داشتن دهها بیمارستان دی کلینیک و درمانگاه است. 

شبکه درمان مذکور در بخش ملکی ارائه کننده خدماتی است که در نوع خود بی نظیر است و در صورت تقویت مدیریت و کارکرد مناسب میتواند الگوی بسیار مناسب برای سایرین باشد. 

متاسفانه به دلایلی که برای جامعه کارگری قابل درک نیست برخی سعی در ناکارآمد کردن این درمان دارند و به اشکال مختلف تلاش میکنند این شبکه درمان را متلاشی و از این رهگذر دست­اندازی به مراکز درمانی پیدا کنند که برای بیمه شدگان بسیار با اهمیت و با ارزش است. 

متأسفانه در این راستا بعضاً برخی مدیران سازمان هم با آنان هم­صدا شده و در آشکارو پنهان توافقاتی هم صورت می­دهند لذا اینبار صدای واگذاری از بزرگترین، مجهزترین و ممتاز ترین مرکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی یعنی بیمارستان میلاد بلند شده است. 

فراموش نمی­کنیم که میلاد برای تکمیل شبکه درمان تامین اجتماعی در داخل کشور طراحی شده و اساساً تفکیک و جداسازی آن غیر قابل تحمل است بدون میلاد درمان سازمان در بخش های فوق تخصصی ناقص میشود و هزاران بیمار که در سراسر کشور چشم امید به این بیمارستان دوخته اند از خدمات آن محروم می­شوند. 

جامعه کارگری چنین تعرضی را تحت هر عنوان که یکپارچگی و انسجام سازمانی درمان و بیمه­ای و صنایع تحت پوشش آنرا ذره­ای خدشه­دار نماید برنخواهد تابید و در مقابل آن از تمام ابزارهای ممکن بهره خواهد گرفت و اجازه عبور از خطوط قرمز در بخش صنفی مربوط به خود را تحمل نخواهد کرد. 

لذا کمیته بیمه و درمان جداً اخطار می‌دهد در صورت چنین اتفاقی مسئولان ذیربط و مدیران سازمان همگی باید منتظر عواقب ناشی از این واگذاری باشند. ما امیدواریم که مسئولان این تذکر را جدی بگیرند و با اعلام صریح عدم واگذاری این بیمارستان آرامش را مجدداً به جامعه کارگری بیمه شدگان برگردانند.

کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین