کد خبر: ۱۵۷۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷

دولت انگلیس: رهبرانی که ناقض حقوق بشر هستند حق حضور در المپیک لندن را ندارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت بریتانیا اعلام کرد که به رهبرانی که سابقه نقض حقوق بشر دارند اجازه حضور در مراسم المپیک را نخواهد داد.

به گزارش عصر ایران، در جلسه روز چهارشنبه مجلس عوام بریتانیا " جرمی براون " مدیر کل وزارت خارجه بریتانیا مضمن اعلام این مطلب گفت که اگر مدارک معتبر و قابل استنادی مبنی بر ارتکاب موارد نقض حقوق بشر از سوی یک رهبر خارجی در دست باشد دولت بریتانیا به طور معمول به چنین فردی اجازه ورود به خاک خود را صادر نخواهد کرد.

گفتنی است تنها دو مقام دولتی خارجی هم اکنون در لیست ممنوعیت سازمان ملل قرار دارند که این دوتن بشار اسد رییس جمهوری سوریه و عمر البشیر رییس جمهوری سودان هستند.

جرمی براون ضمن اشاره به این مساله افزود که نام هر کس که در لیست ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا باشد طبیعتا در لیست سیاه دولت بریتانیا هم قرار دارد.

اظهارات این مقام وزارت خارجه بریتانیا در پی اظهارات یکی از نمایندگان حزب کارگر بود که درخواست داشت تا دولت بریتانیا اجازه حضور رهبران خارجی همچون ولادیمیر پوتین و یا پادشاه بحرین به دلیل نقض حقوق بشر در کشورهایشان را در المپیک لندن صادر نکند.

گفتنی است سفر اخیر شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین به لندن و حضور او در مراسم شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه انگلیس با مخالفت های گسترده ای از سوی برخی شخصیت های سیاسی و نهادهای حقوق بشری بریتانیا مواجه شده است.

با وجود درخواست این نماینده مجلس عوام بریتانیا مبنی بر عدم اجازه ورود به رهبرانی چون پوتین و شیخ حمد اما نام این دو رهبر در هیچ لیست تحریمی سازمان ملل و یا اتحادیه اروپا قرار ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین