کد خبر: ۱۵۷۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۳

سید حسن نصرالله: آخرین میخ را بر نعش 'اسراییل بزرگ' كوبیدیم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سید نصرالله تاكید كرد: 25 می 2000 (سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عقب نشینی نظامیان صهیونیست)آخرین میخ را بر نعش آنچه كه 'اسراییل بزرگ' خوانده می شد، كوبیدیم.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'سید حسن نصرالله' عصر جمعه طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادی جنوب لبنان كه در شهر جنوبی 'بنت جبیل' برگزار شد، گفت: از مسئولان سوری بخصوص 'بشار اسد' رییس جمهور این كشور و 'سعد حریری' رییس جریان المستقبل در راستای مساله آزادی ربوده شدگان لبنانی تشكر می كنیم.

دبیر كل حزب الله افزود: به شكر خدا این عملیات ربایش بدون هیچگونه اثر منفی به پایان رسید و ممكن است كه نتایج مثبتی هم داشته باشد.

** تعدی نسبت به شهروندان سوری در لبنان جایز نیست

وی ادامه داد: دولت لبنان از همان لحظه اول، تماس های زیادی به منظور آزادی این افراد برقرار كرد.

سید حسن نصرالله گفت: هیچ دلیلی برای ریختن به خیابان ها و تعدی به اموال عمومی و خصوصی مردم وجود نداشته و این امر از نظر شرعی و قانونی درست نیست.

دبیركل حزب الله لبنان گفت: جایز نیست كه هیچ گونه تعدی نسبت به شهروندان سوری در لبنان انجام پذیرد و این خواست ما از مردم لبنان است.

وی همچنین با اشاره به حادثه كشته شدن چند زائر لبنانی در عراق گفت: از 'نوری مالكی' نخست وزیر عراق نیز سپاسگزاریم كه قرار است یك هواپیمای اختصاصی برای حمل مجروحان این حادثه و خانواده های كسانی كه در این انفجار آسیب دیده اند، اختصاص دهد.

دبیركل حزب الله گفت: مسئولان كاروان های زیارتی لازم است كه به منظور حفظ امنیت مردم و مقابله با اینگونه فتنه های بی مورد، سفرهای زمینی خود را متوقف سازند.

** گروگان گیری هم بر موضع سیاسی ما تاثیری ندارد

سیدحسن نصرالله خطاب به ربایندگان (معارضین سوری) گفت: این كار شما كاملا محكوم بوده و هیچ عقل و منطقی آن را تایید نمی كند و این حركت هم به ضرر خود شما و هم برای اهدافتان است و به هیچ وجه اینگونه اقدامات بر موضع سیاسی ما تاثیری نخواهد داشت.

وی با اشاره به روند اوضاع سوریه گفت: موضع ما درخصوص تحولات سوریه ثابت و روشن است و ما همواره خواستار گفت وگو برای حل بحران این كشور بوده و هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: عملیات گروگانگیری نیز منجر به تغییر موضع سیاسی ما نمی شود.

وی همچنین به عملیات اخیر گروگان گیری اعضای كاروان زائر لبنان در شهر حلب سوریه اشاره كرد و ادامه داد: اگر هدف از این عملیات فشار آوردن لبنان علیه سوریه برای آزاد كردن ربوده شدگان است، این مسئله امر خطرناكی است و ما و مقامات سوریه آن را قبول نداریم و نتیجه نیز ندارد.

دبیركل حزب الله آزادی ربوده شدگان را یك تجریه بسیار خوب برای دولت لبنان دانست و گفت: ما از همان لحظه ای كه گفتیم مردم به خانه هایشان برگردند، در برابر این مسئله مسئول بودیم و بابت همكاری تركیه نیز از دولت این كشور تشكر می كنیم.

وی ادامه داد: آنچه امروز روی داد، ما را به یاد اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین می اندازد؛ این رژیم با تجاوز به خاك لبنان اقدام به ربودن شهروندان لبنان از مزرهای فلسطین اشغالی می كرد و آن زمان دولت در دفاع از مردم اقدامی انجام نمی داد و شعار 'قدرت لبنان در ضعف آن است' را سر می داد.

** امام موسی صدر، آغاز گر تفكر مقاومت در جنوب لبنان

سیدحسن نصرالله گفت: در آن زمان امام موسی صدر موضوع تشكیل گروههای مقاومت لبنانی را برای دفاع از جنوب لبنان عنوان كرد.

وی با اشاره به كلیه مراحل قبلی لبنان از زمان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاكنون ادامه داد: اگر در آن زمان و اینك هم دولت به وظایف خود در حمایت از جنوب لبنان عمل می كرد، ما آن را مورد حمایت و تأیید قرار می دادیم ولی اگر دولت به وظایف خود عمل نكند، مردمی هستند كه مسئولیت دفاع از لبنان را برعهده می گیرند.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به سیر حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: این تجاوزات با همكاری كشورهای عربی و اسلامی به جز ایران و سوریه انجام می شد و حتی تاكنون در لبنان توافق ملی پیرامون مقاومت و سلاح آن بوجود نیامده است.

سید حسن نصرالله با اشاره به دوازدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان گفت: این روز برای دولت لبنان و تمامی گروههایی ملی لبنانی، عید محسوب می شود؛ گروههایی كه برای تحقق پیروزی برای همه لبنان در كنار مقاومت قرار گرفته اند.

دبیركل حزب الله افزود: همه می دانند كه در زمان یورش صهیونیست ها به لبنان، طرح آمریكایی - اسراییلی وجود داشت تا لبنان را به اسراییل ملحق كنند كه البته مقاومت در سال 1982 این حربه را از میان برد.

** اسراییلی ها نیامده بودند كه بروند

وی با اشاره به اینكه 'اسراییلی ها در لبنان به آب و خاك ما طمع دارند'، ادامه داد: آنها به كشور ما نیامده بودند كه از آن خارج شده و سرزمینمان را به ما بازگردانند.

دبیركل حزب الله گفت: اسراییلی ها معتقد بودند كه ارتش آنها در جنوب لبنان باقی خواهد ماند و ساخت شهرك هایشان را در این منطقه آغاز می كنند اما شتاب مردم لبنان به سوی مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست ها، برای آنها روشن ساخت كه سرزمین لبنان برای آنها به منظور اجرای طرح هایشان امنیت ندارد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: این سرزمین با كرامت و بدون هیچ شرط و توافق نامه ذلت باری به ما بازگشت و دشمن نتوانست هیچ امتیازی برای خود بگیرد.

وی افزود: فتنه ای كه اسراییلی ها در جنوب لبنان در پی آن بودند، به لطف خدا ساقط شد و از میان رفت.

دبیركل حزب الله گفت: اسراییل كه قصد داشت شادی های مردم لبنان را به عزا تبدیل سازد، بدون اینكه حتی به ارتش جنوب (نظامیان خائن به لبنان به سركردگی آنتوان لحد) خبر بدهد، از خاك لبنان گریخت چراكه صهیونیست ها می خواستند كه مزدورانشان در این كشور به كشتار و جنایت و فتنه انگیزی طایفه ای بپردازند.

** حتی با مزدوران نیز اخلاقی رفتار كردیم

وی اظهار داشت: مردم در مناطق آزاد شده به شكلی كاملا ممتاز عمل كردند چرا كه این امر را دین، اخلاق و ملیتشان بر آنها لازم ساخته و هیچ یك از این مزدوران را كه همه روزه به مردم تعدی می كردند، نكشتند.

سید حسن نصرالله گفت: كسی از این افرادی كه به فلسطین اشغالی گریختند، نخواسته بود كه این كار را انجام دهند و از نظر ما دولت باید به محاكمه مزدوران اقدام كند.

وی ادامه داد: در خصوص حفاظت از جنوب كشور و مردم در برابر تعدی های اسراییل، ممكن است كه مردم این مناطق این سئوال برایشان ایجاد شود كه آیا معادله ارتش، ملت و مقاومت به منظور حمایت از آنها قابل اعتماد است؟

دبیر كل حزب الله گفت: از 25 می 2000 تاكنون، به استثنای جنگ 33 روزه سال 2006 ، اسراییل جرات نكرده كه به لبنان حمله كند و این امر به لطف معادله ارتش، ملت و مقاومت است.

وی تصریح كرد: اسراییل كه دایما به كشور ما تعدی می كرد، هم اكنون از این ترس دارد كه ما به مواضعش حمله ببریم و این ترس سبب شده كه در نزدیكی منطقه جنوبی 'كفركلا' دیوار حایل بنا كند.

** آخرین میخ بر نعش 'اسراییل بزرگ'

سید حسن نصرالله تاكید كرد: 25 می 2000 (سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عقب نشینی نظامیان صهیونیست)آخرین میخ را بر نعش آنچه كه 'اسراییل بزرگ' خوانده می شد، كوبیدیم.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به وحشت رژیم صهیونیستی از موشك های حزب الله اظهار كرد: رژیم صهیونیستی سعی می كند سیطره خود را از نیل تا فرات و رودخانه لیطانی در جنوب لبنان گسترش دهد ولی امروز گروههای مقاومی هستند كه به دشمن، وعده شلیك گلوله به سوی سرتاسر سرزمین های اشغالی را داده اند.

وی با اشاره به عملیات ساخت دیوار حایل میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی این رژیم در جنوب لبنان گفت: این دیوار از هستی و وجود آنها حمایت نخواهد كرد چراكه وجود و هستی آنها بر پایه خرابی، جنایت و كشتار استوار است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به شكست رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی تصریح كرد: دشمن خود به این دستاورد برزگ نیز اعتراف كرده است چراكه باور نمی كرد كه روزی از سوی یك گروه مقاوم عربی فرار كند ولی حزب الله ثابت كرد كه گروهی عربی اما از نوع دیگر است.

** سلاح ما صرفا به منظور مقابله با اسرائیل است

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اینكه 'سلاح مقاومت به منظور حمایت از یك جریان یا طایفه خاص نیست'، تصریح كرد: ما دولت را به حمایت از همه فرامی‌خوانیم چرا كه سلاح ما صرفا به منظور حمایت از لبنان در برابر اسراییل است.

سید حسن نصرالله با اشاره به ظهور پدیده انتشار سلاح در حوادث و درگیری های اخیر لبنان گفت: برخی ها با مقایسه این نوع اسلحه ها با سلاح مقاومت، سلاح مقاومت را غیرقانونی می داند كه این امر یك مقایسه ای غلط و غیر قابل قبول است.

دبیركل حزب الله ادامه داد: این كه گفته می شود این اسلحه ها (كه در درگیری های اخیر شمال لبنان مورد استفاده قرار گرفت) تنها به اهالی همان مناطق مربوط می شود، درست نیست و ما مانعی نمی بینم كه این اسلحه ها در چارچوب استراتژی دفاعی در حمایت از لبنان قرار بگیرند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به وجود معادله ارتش، مقاومت و مردم گفت: ما با تكیه بر معادله ارتش، مقاومت و مردم به حمایت از لبنان در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی می پردازیم و مسئولیت دفاع از داخل لبنان تنها بر عهده دولت است و بر عهده كسی دیگری نیست.

دبیركل حزب الله ادامه داد: برخی سعی می كنند با مطرح كردن حوادث امنیتی در ضاحیه یا بقاع، مسئولیت جمع كردن و كنترل این حوادث را بر عهده ما بگذارند ولی ما می گوییم كه دولت، خود مسئول تأمین امنیت در سرتاسر نقاط لبنان است.

** ارتش ستون اصلی لبنان است

وی در ادامه با تاكید بر اینكه 'جریان های سیاسی مختلف باید به نقش خود در راستای حفظ وحدت و یكپارچگی كشور در زمینه های مختلف عمل كنند.'، اظهار داشت: مهم ترین موسسه و ستون اصلی لبنان، ارتش بوده و بازگشت به دسته بندی های طایفه ای و دیگر دسته بندی ها، سبب می شود كه همه در لبنان زیان ببینند.

دبیركل حزب الله اظهار داشت: آخرین ضامن حمایت از صلح داخلی در لبنان، ارتش است؛ بنابراین باید از آن دفاع كنیم و روحیه آن را بالابریم تا بتواند به وظیفه خود عمل كند.

وی افزود: حادثه ای كه در 'عكار' رخ داد(كشته شدن دو روحانی اهل سنت در ایستگاه ایست بازرسی ارتش)، حادثه ای است كه جایز است در خصوص آن درخواست تحقیق عادلانه داد تا مقصرین آن محاكمه شوند اما باید از ارتش بخاطر لبنان و مردم محافظت كرد.

دبیركل حزب الله با اشاره به اینكه در حوادث در مناطق مختلف لبنان دولت و نیروهای امنیتی باید حضور پر رنگی داشته باشند، ادامه داد: درست نیست كه به دفاتر و مراكز جریان های مختلف سیاسی، حال هر سمت و سویی كه داشته باشند، تعدی صورت پذیرد و دولت لازم است كه دولت از آنها حمایت به عمل آورد.

سیدحسن نصرالله تصریح كرد: تحریك طایفه ای و مذهبی بسیار خطرناك است چرا كه ممكن است شرایط متشنج شده و كسی نتواند اوضاع را كنترل كند و در نتیجه همه زیان خواهند كرد.

وی ادامه داد: رسانه های ارتباط جمعی و مسئولان سیاسی باید مسئولیت خود را در خصوص مقابله و توقف تحریك طایفه ای و مذهبی پذیرا باشند.

** شیعیان در عدم آزادی بازداشت شدگان سلفی نقشی ندارند

دبیركل حزب الله گفت: از همان اولین روزی كه چند تن از بنیادگراهای سلفی در لبنان دستگیر شدند، ما خواستار این شدیم كه به شكل سریع و عادلانه محاكمه شوند و این امر موضع 'نبیه بری' رییس مجلس لبنان و همچنین مسئول مجلس اعلای شیعیان نیز بود و نمی توان طایفه شیعه را متهم ساخت كه با آزادی این افراد مخالفت كند.

سید حسن نصرالله با اشاره به بازداشت افراد وابسته به جریان های اسلامی و غیراسلامی در لبنان گفت: ما خواستار محاكمه عادلانه و سریع این افراد هستیم.

وی با اشاره به سیر تهمت ها علیه نیروهای امنیتی در حوادث اخیر لبنان تأكید كرد: آیا با تحریك طایفی و تهمت زدن به نیروهای امنیتی می توان به دولت قانون مدار رسید.

** گفت وگوی بی قید و شرط با همه گروههای لبنانی

دبیركل حزب الله با اشاره به دعوت 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان به ایجاد گفت وگوهای ملی میان گروههای لبنانی اظهار كرد: ما نیز برای حفظ لبنان حاضر به آغاز گفت وگوهای ملی بدون قید و شرط هستیم و گروه14 مارس را به حضور در میز مذاكرات ملی بدون گذاشتن شرط دعوت می كنیم.

وی با اشاره به تشكیل دولت جدید در رژیم صهیونیستی ادامه داد: تشكیل این دولت ترجیحا به علت عوامل داخلی بوده ولی در عین حال نباید از احتمال حمله علیه لبنان از سوی این دولت تازه تأسیس غافل شویم.

سید حسن نصرالله افزود : همانطور كه ما قبلا از جنوب دفاع كردیم و در راه آن شهید دادیم و در رأس آن، شهیدان سردار مقاومت را تقدیم كردیم؛ اینك نیز به فضل مقاومت و ایستادگی مردم جنوب از این خطه از كشور دفاع خواهیم كرد چراكه این منطقه خط مقدم خاورمیانه جدید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین