کد خبر: ۱۵۷۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷

مرگ دونفر تنها به خاطر يك فرغون شن!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مردي روز 18 آبان سال 87 به پليس كرج مراجعه كرد و از مجروح شدن يكي از كارگرانش كه جواني 27 ساله به نام «يوسف» بود، خبر داد. او گفت: «من در حال ساخت آپارتمان هستم و امروز صبح وقتي براي سركشي به آنجا رفتم فهميدم يوسف چاقو خورده و به شدت بدحال است. او را سريع به بيمارستان رساندم. يوسف در راه برايم تعريف كرد يكي از كارگران ساختماني در نزديكي ساختمان من، او را زده است.»

ماموران بعد از تنظيم شكايت به بيمارستان رفتند و به پرس‌وجو از يوسف پرداختند. او گفت: «من مدتي قبل به يكي از كارگران ساختماني در نزديكي محل كار خودم يك فرغون شن قرض دادم. علي به من گفته بود به محض اينكه بار شن و ماسه‌شان رسيد يك فرغون شن را پس مي‌دهد اما بعد از آن ديگر به عهدش وفا نكرد و با اينكه چند نوبت بار برايش آمد، حاضر نشد قرضش را پس بدهد. من در اين مدت چند بار سراغش رفتم و به او تذكر دادم اما فايده‌اي نداشت.»

اين جوان ادامه داد: «شب حادثه در ساختمان در حال استراحت بودم كه علي وارد شد. بعد از احوالپرسي، از او پذيرايي كردم و در همين حين بار ديگر به او يادآور شدم كه هنوز يك فرغون شن را پس نداده است. او ناگهان عصباني شد و چاقويي از لباسش درآورد و قبل از اينكه بتوانم كاري انجام بدهم ضربه‌اي به من زد و فرار كرد.»

ماموران وقتي از جزييات ماجرا باخبر شدند، علي را بازداشت كردند. پرونده اين كارگر ساختماني به اتهام ايراد ضرب و جرح عمدي در جريان بود كه بعد از دو ماه خبر رسيد يوسف جان باخته است. علت مرگ وي عفونت در محل جراحت اعلام و به همين دليل علي به عنوان متهم به قتل شناخته شد. پس از آن پرونده مراحل مقدماتي را طي كرد و در اختيار هيات قضات شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز قرار گرفت. در جلسه رسيدگي به اين پرونده كه هفته گذشته برگزار شد، نماينده دادستان جرم علي را قتل عمد دانست و اولياي دم مقتول نيز گفتند خواستار قصاص متهم هستند. سپس نوبت به علي رسيد تا از خودش دفاع كند.

به گزارش شرق،او وقتي در جايگاه ايستاد، خطاب به پنج قاضي جنايي گفت: «من قبول دارم كه يوسف را با چاقو زدم اما به هيچ‌وجه قصد قتل او را نداشتم. يوسف يك فرغون شن به من قرض داده بود و به هيچ شكلي از فكر آن بيرون نمي‌آمد و مرتب موضوع را يادآوري و تكرار مي‌كرد. روز حادثه به قصد سر زدن به وي، سراغش رفتم و او باز هم همان مساله را پيش كشيد. ناگهان از كوره در رفتم و اختيار خودم را از دست دادم و او را با چاقو زدم.»

بنا بر اين گزارش علي بعد از پايان جلسه محاكمه، به قصاص محكوم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین