کد خبر: ۱۵۷۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱

تقویت یگان انتظامی انرژی هسته ای

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی گفت: یگان انتظامی انرژی هسته ای به منظور حفاظت پیرامونی نیروگاهها و دانشمندان تقویت می شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد راه اندازی پلیس هسته ای گفت:
 
نیروی انتظامی پلیس هسته ای ندارد اما از سال گذشته یگان انتظامی انرژی اتمی را تشکیل داده ایم. امسال نیز این یگان که کار آن حفاظت پیرامونی از مراکز انرژی گاه و دانشمندان هسته ای است را تقویت می کنیم. ضمن اینکه سازمان انرژی اتمی همکاری خوبی برای حفاظت از دانشمندان با پلیس داشته است.

وی در پاسخ به انتقادهای موجود در مورد طولانی بودن فرآیند صدور کارت معافیت و گواهینامه گفت: سیستم صدور کارت مکانیزه است و بلافاصیه با ثبت در پلیس +10 در محل صدور کارت نیز اطلاعات ثبت می شود. بخشی از معطلی مربوط به فرآیند ارسال پستی است. با سیستم مکانیزه فرآیند صدور طولانی نیست.

احمدی مقدم با اعلام اینکه احتمال تمدید مهلت تعویض کارتهای معافیت وجود دارد، تاکید کرد: سعی می کنیم نقاط ضعف در خصوص مراکز پلیس +10 را برطرف کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه جرایم، باندهای فساد، اغفال، پارتی، تکثیر سی دی های ضد فرهنگی و وضعیت ظاهری شامل شاخصهای امنیت اخلاقی می شوند؛ افزود: برآورد شاخصهای امنیت اخلاقی دشوار است. خوشبختانه طی دو، سه سال اخیر بهبود وضعیت داشته ایم و این گونه جرایم افزایش نیافته است.

وی ادامه داد: وضع ظاهری تهران را نمی توان با نشان دادن بخشی از تهران به کل جامعه تعمیم داد. برخورد با افرادی که هدفمند مانکن گونه در جامعه حاضر می شوند، برخورد می کند.

احمدی مقدم تاکید کرد:بیش از 65 درصد مطالبات مردم برخورد با مفاسد اجتماعی و اصلاح وضعیت جامعه است. کشور در برابر تهاجمات گوناگون به خوبی از خودش دفاع کرده است. اما دستگاههای فرهنگی در حد و توان خود برای مقابله ظاهر نشده اند.

قرمانده نیروی انتظامی با عذرخواهی از رفتار بد یک مامور راهور و ضرب و شتم جانباز 70 درصد تاکید کرد: در صورتی که رفتاری غیر حرفه ای و غیر قانونی از سوی ماموران رخ دهد برخورد می کنیم. اما منصفانه باید بگوییم که بهبود رفتار ماموران مشهود است. استرس های زیادی در طول روز به ماموران وارد می شود اما من از طرف نیروی انتظامی از رفتار این پلیس عذر می خواهم.

به گزارش مهر،به گفته وی هر ساله 10 درصد از تخلفات و جرایم ماموران کاهش می یابد. در سال گذشته نیز بیش از 20 درصد از تخلفات و جرایم در نیروی انتظامی کاهش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین