کد خبر: ۱۵۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲

بروجردی: گزارش آژانس عدم انحراف ایران را اثبات می کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: گزارش آژانس بین الملل انرژی اتمی در جهت اثبات عدم انحراف ایران و فعالیت های هسته ای در چارچوب مقررات و قوانین جاری دلالت داشت.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم در گفتگو با مهر درباره گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران که روز گذشته منتشر شد ، گفت: در مجموع با توجه به بازرسی صورت گرفته از سوی آژانس ، گزارش در جهت اثبات عدم انحراف ایران و فعالیتهای هسته ای در چارچوب مقررات و قوانین جاری دلالت داشت.

وی با اشاره به بخشی که در ارتباط با غنی سازی 27 درصدی مطرح شده بود، بیان کرد: غنی سازی 27 درصدی همان طور که خبرگزاری ها نیز اعلام کردند، اشتباه محاسباتی صورت گرفته بود و نکته منفی تلقی نمی شود.

بروجردی خاطرنشان کرد: غنی سازی اورانیوم در ایران با نظارت آژانس و همان 20 درصد اعلام شده و این واقعیتی است که خود آژانس نیز بر آن اذعان دارد.

وی در مورد روند مذاکرات ایران و 1+5 نیز گفت: تا پیش از مذاکرات رژیم صهیونیستی تلاش گسترده ای در جهت عدم موفقیت اجلاس بغداد انجام داد .

بروجردی تأکید کرد: اشتون را به اسرائیل دعوت کردند و بر علیه این اجلاس تلاش های بسیاری صورت دادند اما علی رغم همه تلاش های رژیم صهیونیستی روند مذاکرات مثبت بود.

وی خاطرنشان کرد: توافقی که برای ادامه مذاکرات در مسکو صورت گرفته نیز بر همین امر تأکید دارد و طرفین به توافق نزدیک می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین