کد خبر: ۱۵۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲

افزایش فشار آمریکا بر ایران، به رغم ادامه مذاکرات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اظهارات روز گذشته سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد قابلیت های موشکی ایران، در میان مطبوعات اسرائیلی بازتاب یافته است. سردار سلامی اعلام کرده بود هیچ پایگاهی در خاورمیانه از تیررس موشک های ایران خارج نیست. روزنامه های «جروزالم پست» و «تایمز اسرائیل» از جمله مطبوعاتی هستند که اظهارات سردار سلامی را منتشر کرده اند.

البته تایمز اسرائیل با دیدی انتقام جویانه، سعی کرده این اظهارات را در مقابل شکایت ایران به شورای امنیت در مورد سخنان جنگ طلبانه ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار دهد و این گونه وانمود کند که ایران تهدیدی علیه منطقه است.

از سوی دیگر، خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان نیز سخنان امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد قابلیت های جدید دریایی ایران را بازتاب داده است. امیر سیاری روز گذشته از آغاز تولید ناوشکن های پیشرفته تر از ناوشکن جماران خبر داده بود. این خبرگزاری در مورد ناوشکن جماران نیز توضیحاتی را منتشر کرده است.

روزنامه «جروزالم پست» اظهارات منسوب به یک مقام آمریکایی را منتشر کرده که مدعی شده با وجود ادامه مذاکرات ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته ای، تحریم های بیشتر و شدیدتری علیه ایران اعمال خواهد شد. این روزنامه نام مقام مذکور را منتشر نکرده، اما مدعی شده وی فردی است که از مذاکرات بغداد آگاهی کامل داشته است. این مقام آمریکایی همچنین گفته آمریکا تا زمانی که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف نکند، به فشارهای خود ادامه خواهد داد.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز اظهارات یکی دیگر از این مقامات بی نام آمریکایی را منتشر کرده که گفته در مورد برنامه هسته ای ایران، هیچ شکاف و اختلاف نظری میان آمریکا و اسرائیل وجود ندارد. این مقام همچنین گفته آمریکا بدین جهت به ایران فشار وارد می کند که معتقد است این کشور تهدیدی علیه امنیت جهانی است و بحث فشار اسرائیل به آمریکا در این زمینه مطرح نیست.

با این حال، به نظر می رسد مسئله به این سادگی ها هم نیست. سایت شبکه خبری «راشا تودی» امروز خبری را در مورد سفر «وندی شرمن»، معاون وزارت خارجه آمریکا و مسئول تیم مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات هسته ای ایران منتشر کرده که تنها می تواند نشان دهنده شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد. به نوشته راشاتودی، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پذیرفتن شرمن و شنیدن اخبارش خودداری کرده اند و وی ناچار شده گزارش خود را به مقامات سطح پایین تر این رژیم ارائه دهد.

این خبری است که روز گذشته در پایگاه خبری «دبکا»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز منتشر شده بود.

به گزارش تابناک،در نهایت، روزنامه «گالف دیلی نیوز» از تصمیم دولت بحرین برای عدم استفاده از ماهواره «عرب ست» خبر داده است. اداره امور اطلاع رسانی بحرین مدعی شده دلیل این تصمیم، استفاده شبکه های ماهواره ای ایران از این ماهواره برای تبلیغات علیه بحرین و عربستان سعودی است. این روزنامه همچنین خبر داده دولت بحرین از ماه فوریه سال گذشته از عرب ست تقاضای عدم سرویس دهی به شبکه های ایرانی را کرده، اما پاسخی دریافت نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین