کد خبر: ۱۵۷۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

تصاوير خارق‌العاده از عروسان دريايي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موجوداتي كه تصاوير آنها را در اين گزارش مشاهده خواهيد كرد، به نظر متعلق به يك جهان ديگر مي‌آيند اما اين تصاوير در حقيقت متعلق به عروس‌هاي دريايي آبدره‌هاي نروژ است. 

اين موجودات زيبا كه از اندازه بين يك سانتيمتر تا يك متر برخوردارند، در زمان ظاهر شدن از اعماق آب در گروههاي چند صد تايي حركت مي‌كنند.

اين تصاوير كه توسط اسپن ركل، عكاس علمي 37 ساله نروژي، گرفته شده، به نمايش اين موجودات عجيب براق با جزئيات كامل پرداخته‌اند.

يكي از اين موجودات مانند يك چترباز به نمايش درآمده كه در ميان آب شناور بوده و پيچكهاي آن از پشت آن كشيده مي‌شوند.

ساير آنها كه شفاف هستند، در آبهاي تاريك اطراف خود مي‌درخشند.

به گفته ركل، عروس دريايي عمق دريا كه در اين تصاوير به تصوير كشيده شده، يك پديده خاص بوده كه تنها در برخي از آب‌دره‌ها اتفاق مي‌افتد.

عروس‌هاي دريايي در سراسر جهان در آبهاي بسيار عميق ديده مي‌شوند. اين در حالي است كه در نروژ برخي از اين موجودات در طول شب براي تغذيه از اعماق به بالا مي‌آيند.

ساختار سلولي اين جانداران به محض مواجهه با نور روز از هم پاشيده شده و آنها سريعا به اعماق آبهاي تاريك باز مي‌گردند.

ركل، براي ثبت اين تصاوير با تجهيزات تصويربرداري تخصصي به اعماق آب شيرجه زده بود. دوربين وي بدقت درون محفظه ضد آب آلومينيومي قرار گرفته بود كه از دريچه شيشه‌اي براي تصويربرداري از ميان آن برخوردار بود.

به گزارش ايسنا،نور استفاده شده در اين شيوه بسيار كم است؛ چرا كه عروس دريايي به سرعت به نور حساسيت نشان داده و به دنبال پناهگاه به عمق بيشتر فرو مي‌رود. از اين رو ثبت تصوير مناسب در اولين تلاش بسيار چالش‌برانگيز است.

{$old_album_157800}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین