کد خبر: ۱۵۷۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

خودروهاي نيم ميلياردی در راه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دفتر تعيين ارزش گمرك ايران با صدور بخش‌نامه‌اي ارزش پايه با تجهيزات مربوط به تعدادي از مدلهاي خودروهاي شركت پورشه را اعلام كرد.

براين اساس بالاترين ارزش پايه مربوط به خودروي پورشه پانامرا توربو به قيمت 208 هزار و 448 دلار تعيين شده است. اين در حالي است كه قيمت اين خودرو در بازار ايران به حدود 450 ميليون تومان مي‌رسد.

بعد از اين خودرو نيز كاين توربو با قيمت 156 هزار و 175 دلار و پانامرا 4S با قيمت 150 هزار و 130 دلار در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند. قيمت اين دو خودرو نيز در بازار ايران بين 420 تا 450 ميليون تومان است.

همچنين ارزش پايه خودروهاي باكستر، 911 و پانامرا به ترتيب 58 هزار و 123 دلار، 119 هزار و 92 دلار و 119 هزار و 238 تعيين شد. ارزش پايه كاين و دو مدل كاين S نيز به ترتيب 79 هزار و 961 دلار، 94 هزار و 550 دلار و 69 هزار و 279 دلار تعيين شده است.

به گزارش ايسنا، شركت خودروسازي پورشه آلمان چندي پيش از توقف صادراتش به ايران تحت فشارهاي بين‌المللي خبر داد. با اين وجود سازمان توسعه تجارت اخيرا مجوز واردات انواع مدلهاي خودروهاي پورشه را به ايران داد. در سال گذشته 563 دستگاه انواع خودروهاي پورشه به ارزش 50 ميليون دلار وارد ايران شد.

نگاهي به آمار نشان مي‌دهد كه خودروهاي لوكس و فوق‌ لوكس وارداتي سهم بسيار ناچيزي در بازار خودرو ايران دارند، به‌ طوري كه حتي قطع واردات اين خودروها هيچ تاثيري بر بازار خودرو ايران نخواهد داشت. پيشتر نيز حجم واردات خودروهاي بي‌.ام.و و بنز به ايران كاهش يافته بود كه اين اتفاق تاثير چنداني بر بازار خودروها در ايران نگذاشته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
0
0
به نام خدا ، باید فرهنگ جامعه ، کمی تغییر پیدا کند و با این همه مشکلات که بیشتر مردم را در بر گرفته ، این اخبار نمکی
روی زخمهای مردم است . باید فرهنگی ایجاد شود که واقعا"
دینی و درست باشد . در دین ما ساده زیستی و کارهای خیر
حرف اول را می زند و این را باید بیشتر مسئولین با ساده زیستی
و نحوه خوب زندگیشان ، به مردم ثابت کنند و الگو باشند و طوری
شود که یک پاره آهن گران قیمت ، نه تنها مایه افتخار ، بلکه مایه
ننگ و مشکوک بودن باشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین