کد خبر: ۱۵۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱

قنبری: 10 میلیون نفر از جمعیت کشور بیکار هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسون اجتماعی مجلس هشتم گفت: تصور من از جمعیت بیکاران در جامعه با گزارشات مرکز آمار فاصله زیادی دارد وعلت این امر تنها محاسبات ضعیف مرکز آمار است. 

"داریوش قنبری" درباره بیکاری ورشد روافزون آن به خبرنگار اکونیوزگفت: بیکاری نه تنها یک مسئله ی جدی برای ایران، بلکه برای بسیاری از کشور ها است که در حال حاظرتقریبا همه ی دنیا با این مشکل روبه رو هستند گزارش های مرکزآمار ایران نشان میدهد که نرخ بیکاری در سال 90، 8/2 میلیون نفر است که به نظر من این عدد، نمی تواند آمار درستی باشد. 

"قنبری" در ادامه خاطر نشان کرد :تصور من این است که در حال حاظر جمعیت بیکاران در کشور به 10 میلیون نفر هم میرسد زیرا ارزیابی مرکز آمار برای ارائه ی تعداد بیکاران ،ارزیابی درستی نیست. برای مثال جمعیت سربازان را در گروه شاغلان در نظر گرفته است، در صورتی که مدت سربازی فقط 18 ماه است و بعد از این مدت، سربازان بیکار هستند و بر این اساس سربازان نباید جزء افراد شاغل محسوب شوند. 

وی تصریح کرد: در مورد دانشجویان نیزمی توان گفت که مرکز آمار به درستی عمل نکرده است. زیرا دانشجویان را در زمزه ی افراد غیر فعال محسوب کرده و این در حالی است که دانشجویانی هستند که به امید کار به دنبال تحصیل در دانشگاه ها هستند و بااین وجود بایداین افراد جزو شاغلان محسوب شوند در صورتی که چنین نیست. 

به گزارش اکونیوز، عضو کمیسیون اجتماعی، زنان را بیشترین افراد بیکار دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از مناطق باتوجه به فرهنگ حاکم بر منطقه، اشتغال زنان مطرح نیست و مرکز آمار نیز درخصوص نرخ بیکاری زنان به این مورد هیچ گونه توجهی نداشته و در این مورد مرکز آمار ایراد اساسی دارد. 

"قنبری" در پایان افزود: ما در حال حاضر تعریف درستی از بیکاری نداریم و این مشکل فقط به خاطر نداشت محاسبات دقیق است اگر محاسبات مرکز آمار ایران درست و دقیق به تمام موارد توجه می کرد آمار دقیقی از جمعیت فعال و غیرفعال به دست ما میرسید ودیگر ابهاماتی در باره ی نرخ بیکاری پیش نمی آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین