کد خبر: ۱۵۸۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱

ایران، هدف حمله پیچیده ترین ویروس سایبری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبر کشف یک ویروس کامپیوتری جدید که گفته می شود همانند «استاکس نت» علیه ایران طراحی شده، مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. «واشنگتن پست» در این رابطه می نویسد این ویروس جدید که «فلِیم» نام دارد، 20 برابر بزرگتر از استاکس نت است و البته بر خلاف آن، صرفاً مقاصد جاسوسی دارد؛ نه تخریبی.

به نوشته این روزنامه، پیچیدگی این ویروس، این گمان را در میان تحلیلگران تقویت کرده که بخشی از یک پروژه تحت حمایت دولتی باشد که احتمالاً آمریکا یا رژیم صهیونیستی آن را طراحی کرده اند.

«سی. ان. ان»، «بی. بی. سی»، «فوربس» و «ای. بی. سی. نیوز» نیز از دیگر رسانه هایی هستند که امروز این خبر را منتشر کرده اند.

خبر بازداشت یک جاسوس مرتبط با کشورهای عربی در ایران، از جمله اخباری است که در میان برخی مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است. از جمله، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» امروز ضمن انتشار این خبر، به گزارش های منتشر شده در مورد اینکه جاسوس مذکور سعی داشته به هلیکوپتر رئیس جمهور نزدیک شود نیز اشاره کرده است.

روزنامه «چاینا دیلی» مطلبی تحلیلی درباره مذاکرات هسته ای ایران منتشر کرده و نوشته به طول انجامیدن این مذاکرات، می تواند بر خلاف آنچه مورد انتظار است، به نفع رژیم اسرائیل تمام شود. به نوشته این روزنامه، به نتیجه نرسیدن مذاکرات می تواند به اسرائیل و برخی کشورها ثابت کند که ایران انعطاف پذیر نیست و در پی ادامه نیات هسته ای خود است. این امر امتیازی برای اسرائیل خواهد بود.

از سوی دیگر، روزنامه «وال استریت ژورنال» که به انتشار تحلیل های بدبینانه در مورد مذاکرات هسته ای ایران شهره است، امروز در مطلبی با اشاره به وقایع رخ داده و گمانه زنی های موجود در روزهای پس از برگزاری مذاکرات بغداد، مدعی شده امیدها به نتیجه بخش بودن مذاکره با ایران در حال رنگ باختن است. جالب اینجاست که به ادعای این روزنامه، خواسته غرب در مذاکرات، تعلیق غنی سازی اورانیوم توسط ایران بوده است.

البته این خط بدبینانه تنها به این روزنامه محدود نمی شود. مطبوعات رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر موجی از انتشار نقل قول ها از منابع «بی نام» آمریکایی را به راه انداخته اند که به زعم آن ها، مذاکرات هسته ای با ایران نتیجه بخش و موفقیت آمیز نخواهد بود. امروز نیز روزنامه «جروزالم پست» اظهارات یکی از همین مقامات را منتشر کرده که مدعی شده مذاکرات با ایران ثمربخش نیست و نشانه ای از جدی بودن ایران در مسیر مذاکرات به چشم نمی خورد.

در خبری اقتصادی، خبرگزاری «رویترز» اعلام کرده واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی، نسبت به مدت مشابه سال پیش 42 درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش این خبرگزاری، کره جنوبی در ماه مذکور 7.5 میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه «میل اند گاردین» آفریقای جنوبی در مطلبی به بررسی اثرات احتمالی قطع واردات نفت آفریقای جنوبی از ایران پرداخته است. این روزنامه به یک گزارش منتشر شده از سوی وزارت انرژی این کشور اشاره می کند که در آن آمده در صورت توقف یا کاهش واردات نفت آفریقای جنوبی از ایران به سبب تحریم ها، این کشور با مشکل جدی برای جایگزین کردن نفت ایران روبرو خواهد شد. این امر به ویژه از آنجا اهمیت می یابد که آفریقای جنوبی یک چهارم نفت خود را از ایران وارد می کند.

به گزارش تابناک،در نهایت، «رویترز» در خبر دیگری در مورد مسئله نفت و انرژی، از افزایش قیمت نفت به سبب وجود مسائلی از جمله یونان و ایران خبر داده است. به گزارش این خبرگزاری، زمزمه های خروج یونان از حوزه پولی یورو و همچنین پایان نیافتن مسئله هسته ای ایران در مذاکرات بغداد موجب شده قیمت نفت خام «برنت» به 107 دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین