کد خبر: ۱۵۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۴

تولید خودروهای دوگانه‌سوز نصف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آن طور که آمار منتشر شده توسط انجمن خودروسازان نشان می‌دهد، تولید دوگانه‌سوزها طی فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. 

بر این اساس، خودروسازان تنها پنج هزار و ۳۰۱ دستگاه خودروی دوگانه‌سوز در بین محصولات تولیدی خود داشته‌اند. 

به نظر می رسد این کاهش تولید به میزان تقاضای بازار برای این محصول مربوط می‌شود، به نحوی که می‌توان از این کاهش تولید، افت تقاضا را نتیجه گرفت. 

با این حساب، ظاهرا باید نتیجه گرفت طرح گازسوز کردن خودروها که قرار بود روزگاری حتی در مورد همه خودروهای تولید داخل به اجرا در بیاید، به نوعی ناکام مانده است. دوگانه‌سوزها اگرچه در ابتدا به دلیل شوک ناشی از سهمیه‌بندی بنزین و قیمت پایین گاز، مورد استقبال مشتریان قرار گرفتند، اما پس از چندی به دلیل بروز مشکلات فنی و همچنین کمبود جایگاه‌های سوخت گیری، از تمایل مشتریان به این نوع خودروها کاسته شد. 

بعدها نیز افزایش قیمت گاز در نتیجه اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها، سبب شد این سوخت که در نظر مردم تنها مزیتش نسبت به بنزین ارزان بودنش بود، جایگاهش را از دست بدهد. 

در کنار افزایش قیمت گاز، تداوم مشکلاتی مانند کمبود جایگاه‌های سوخت‌گیری و عدم پراکندگی آنها در سطح کشور و مشکلات فنی، تمایل مشتریان را به دوگانه‌سوزها کمتر و کمتر کرد و کار را به جایی رساند که هم اکنون شاهد تولید تنها پنج هزار خودرو دوگانه‌سوز در اولین ماه سال هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
0
0
با سلام
اين متن خبري را هم مي شود به اين صورت نگاه كرد:
- به علت كيفيت پايين قطعات استفاده شده و نداشتن رضايت مشتري
- نداشتن قطعه جهت توليد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین