کد خبر: ۱۵۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸

اخبار ناخوشایند برای کارمندان ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کوچ کارمندان از تهران یکی از طرح های دولت برای خلوت کردن کلان شهر تهران و تمرکز زدایی از پایتخت بود. کوچی که ابتدا قرار بود توافقی و بر اساس میل کارمندان باشد و تسهیلاتی برای آنها به همراه داشته باشد اما بعد از مدتی در بعضی سازمان ها رنگ و بوی اجبار به خود گرفت و بسیاری از کارمندان بر خلاف میل خود ، هر چند با نارضایتی تهران را به امید زندگی بهتر و حقوق و مزایای بیشتر ترک کردند.

بسیاری نیز با این طرح موافق بودند و به امید بهتر شدن زندگی بار سفر از تهران را بستند.حالا اما باز هم خبر از خلف وعده دولتی ها است.

این بار صحبت از حقوق صد ها کارمندی است که پایتخت را به امید آسایش بیشتر ترک کردند.خبرهای رسیده از کارمندان انتقالی نشان می دهد ه خبری از تسهیلات مسکن است و نه افزایش حقوق بلکه 6 ماه است کارمندان انتقالی به بعضی شهرها و استان ها حقوق نگرفته اند.

طبق اعلام دیوان محاسبات از 6 ماه پیش حقوق افراد منتقل شده به کلانشهرهایی مانند شیراز، تبریز و حتی قم به دلیل مشکلات قانونی قطع شده است!

در هر حال این طرح دولت برای خروج کارکنان از تهران که قبل از اجرا هم حاشیه هایی به همراه داشت حالا هم حاشیه دار دار شده و خبر می رسد که دیوان محاسبات با استناد به بند الف ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه، دستور توقف پرداخت هرگونه حقوق و مزایا به کارمندان منتقل شده به دیگر کلانشهرها کشور از جمله شیراز را داده است.

طبق بند الف ماده 65 برنامه پنجم توسعه، هرگونه انتقال به کلانشهرها (کرج نیز جزو کلانشهر است) جز در مورد مقامات(ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری) و در موارد خاص ممنوع است.
 
این حکم و سایر مقررات مربوط به انتقال و مأموریت کارکنان رسمی و ثابت بین دستگاه ها در مورد کارکنان پیمانی و قراردادی (در طول قرارداد) قابل اجراء است، موارد خاص با تشخیص کارگروهی با عضویت نمایندگان معاونت، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و دستگاه متبوع تعیین می‌شود.

به این ترتیب، با این مشکل قانونی، نزدیک به 6 ماه است که بسیاری از کارمندان انتقالی به سایر شهرها دریافتی حقوق نداشته اند و معلوم نیست دولت چگونه در هنگام اجرایی کردن این طرح به این مشکل توجه نکرده است؟ 

بی تردید با توجه به تورم فزاینده در کلان شهرها و گرانی گاه و بیگاه کالاهای اساسی و مسکن ، عدم دریافت حقوق با توجه به وعده ای داده شده ، میتواند مشکلات زیادی رابرای کارمندان انتقالی ایجاد کند.

از سوی دیگر هر چند این طرح مورد استقبال عده ای از کارمندان واقع شد و به کاهش جمعیت تهران هم کمک کرد اما ممکن است با توجه به بروز برخی مسائل و حواشی برای کارمندان انتقالی از تهران به سایر شهرها که البته در حال حاضر فقط متوجه انتقال یافتگان به شیراز، تبریز، مشهد و احتمالا اصفهان، قم و کرج و ... خواهد بود؛ دیگر افرادی که به دنبال خروج از تهران بوده اند در تصمیم خود مردد شوند و این طرح دولتی نیز به نیمه راه نرسیده ناکام بماند هر چند که پیش از این برخی از اخبار حاکی از این بود که برخی سازمن ها و نهاد ها کارمندان خود را مجبور به انتقال از تهران کرده اند که همین امر نیز حاشیه های بسیاری را ایجاد کرد.

به گزارش شفاف،در هر حال این روزها اخبار خوشایندی برای کارمندان نمی رسد .از یک سو 15 درصد افزایش حقوق آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد و فعلا خبری از افزایش حقوق نیست و از طرفی عدم دریافت حقوق انتقالی ها مساله ساز شده است.

باید منتظر ماند و دید دولت برای رفع این اشکال قانونی چه تدبیری اتخاذ خواهد کرد و آیا ای مشکل حل خواهد شد یا خیر؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
0
0
من منتقلی کلانشهر تهران به یک شهر کمتر از 20هزار نفر در استان اصفهان هست م که افزایش حقوقم بیش 40تومان نیست،دو همکار دیگر که به هم منتقل شده ایم به همین شکل با این تفاوت که یکیشان 15 تومان افزایش داشت.

به خدا قسم نه خبری از مسکن بوده نه چیز دیگری.فقط خدا نگذره از کسانی که همچی تصمیمات کور کورانه و غیر کارشناسی برای مردم می گیرند.حتی هزینه سفر که در دولت های قبل امری عادی بوده به ما پرداخت نشده.بیچاره کسانی که به این وعده ها اعتماد می کنند.آفتاب خواهشن این یکی را دیگه نمایش دهید بلکه آقای فروزنده ببینند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
0
0
تمام اين بدبختيها از نهارخوردن دسته جمعي مسئولين سرچشمه ميگيرد. من مطمئنم كه در يكي از اين جلسات نهار يكي از افراد گفته است كه اگر كارمندان بروند به شهرستانهاي كوچك هم هزينه زندگي آنها كم مي شود و هم تهران خلوت مي گردد و چندتا هم مثال از استراليا و غيره زده كه چندسال يكبار پايتخت را عوض مي كنند. بعد هم بعدي گفته تازه مي توانيم به آنها اضافه حقوق هم به عنوان تشويقي بدهم. به اين ترتيب زندگي گروه بزرگي از كارمندان تغيير كرد بدون اينكه راجع به اين موضوع كاركارشناسي صورت بگيرد. فكر نمي كرديد كه نهار دور هم بتواند تبعات بدي داشته باشد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
باید به این اشکال بگویید اشکال حقوقی نه اشکال قانونی !!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین