کد خبر: ۱۵۸۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰

با وجود ادعای مسئولین همچنان گرانی وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه تهران امروز نوشت: با وجود اینکه مسئولین تنظیم بازار در مصاحبه‌های خود از کاهش قیمت بسیاری از اقلام سبد خرید خانوار سخن به میان می‌آورند اما گزارشات میدانی و همچنین آمارهای ماهانه بانک مرکزی نشان از افزایش قیمت مواد خوراکی مورد نیاز مردم دارد. 

این در حالی‌است که چندی پیش مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی شده بود که قیمت بسیاری از اقلام خوراکی نظیر شیر، گوشت و میوه‌جات به حالت سابق خود بازگشته‌است. ادعای غضنفری اما در حالی عنوان می‌شود که بسیاری از مردم، از سیل گرانی در بازارهای مختلف شکایت می‌کنند. این موضوع اما تنها در کلانشهر تهران خلاصه نمی‌شود. بلکه این روزها گرانی در کشور فراگیر شده و در تمام شهرستان‌ها می‌توان نشانی از گرانی و عدم کاهش قیمت دید. 

از همین‌رو درحالی که مسئولان از کاهش قیمت مرغ و گوشت قرمز خبر می دهند، در بازارهای فروش شهرهای مختلف از جمله گلستان شاهد روند رو به رشد نرخ این فرآورده‌ها هستیم. 

گشتی در بازار گلستان و بررسی روند قیمت انواع مواد پروتئینی و غذایی نشان از افزایش قیمت برخی فرآورده‌ها در هفته و روزهای اخیر می دهد.
 
این درحالی است که مسئولان عنوان می کنند با عرضه نهاده‌های دامی، روند تثبیت و کاهش قیمت مرغ و گوشت سیر نزولی گرفته است. 

گفتنی‌است در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده در بازار کلاله سه هزار و 470 تومان و مرغ منجمد بسته‌بندی شده تا 5100 تومان عرضه می‌شود. همچنین نرخ شیر یک لیتری در کلاله 1500 تومان، گوشت گوسفندی 20 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و گوشت گوساله 13 تا 15 هزار تومان است. 

به گزارش روزنامه تهران‌امروز، در شهرستان گنبدکاووس نیز هر کیلوگرم گوشت مرغ 4900 تا پنج هزار تومان، شیر 1500 تومان و گوشت گوسفند 19 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد. در شهرستان علی آبادکتول هر کیلوگرم گوشت گوسفندی 20 هزار تومان، ماست سطلی چهار هزار تومان و گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم چهار هزار تومان گزارش شده است. پنیر قالبی نیز با قیمت دو هزار و 50 تومان و گوشت گوساله نیز به ازای هر کیلوگرم 14 هزار تومان عرضه می شود. در گرگان نیز قیمت گوشت گوساله به ازای هر کیلوگرم 17 هزار تومان، گوشت گاوی بدون استخوان 13 هزا رتومان و گوشت بره 21 هزار تومان بفروش می رسد. همچنین قیمت مرغ به ازای هر کیلوگرم 5100 تومان، سیب زمینی 600 تومان، سیر دو تا سه هزار تومان، پنیر بسته ای دو هزار و 25 تومان، پنیر کیلویی 5500 و شش هزار تومان عنوان شده است. تخم‌مرغ نیز به ازای هر کیلوگرم 1800 تومان، شیر کیلویی 850 تا 1100 تومان و هر بطری شیر نیز 1100تومان به‌فروش می رسد. نوسانات قیمت فرآورده‌های دامی و مواد غذایی در گلستان در حالی است که شهروندان خواهان نظارت بیشتر مسئولان و برخورد با پدیده گرانفروشی هستند. طبق آمار در اردیبهشت ماه سال جاری 669 واحدا متخلف صنفی در گلستان شناسایی شد که گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشتر تخلف بوده است. از سوی دیگر همچنین آمارهای ماهانه بانک مرکزی از اقلام خوراکی نشان می‌دهد که در 7 گروه کالایی افزایش قیمت چشمگیر مشاهده می‌شود. مرغ، گوشت‌مرغ، تخم‌مرغ، میوه و سبزیجات از جمله اقلامی هستند که در آمارهای بانک مرکزی به وضوح می‌توان نشانه‌های افزایش قیمت را در آن مشاهده کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین