کد خبر: ۱۵۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵

فقط ۳ روز برای تماشای این حالت سیاره ناهید وقت دارید / عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بامداد هفدهم خردادماه، سیاره ناهید برای آخرین بار در قرن حاضر از مقابل قرص خورشید عبور می‌کند و می‌توان با استفاده از فیلترهای ایمنی، آن را با چشم غیرمسلح مشاهده کرد. این فرصت را از دست ندهید. 

این شب‌ها، ناهید آن‌قدر به زمین نزدیک‌شده که حتی با استفاده از لنز تله دوربین عکاسی هم می‌توان هلال این سیاره را تشخیص داد. کافی است بلافاصله بعد از غروب خورشید به ارتفاع کمی از محل غروب خورشید بنگرید و با استفاده از یک دوربین دوچشمی یا دوربین عکاسی، این هلال زیبا را مشاهده کنید. تصویر زیر را آلن دایر، روز گذشته از آلبرتای کانادا گرفته است.آخرین عبور ناهید از مقابل خورشید در خرداد 1383 اتفاق افتاد و گذر بعدی، 105.5 سال دیگر رخ خواهد داد. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

جالب اینجاست که این منظره زیبا چشم‌گیرتر هم می‌شود. با نزدیک‌تر شدن ناهید به خورشید، هلال آن نیز باریک‌تر می‌شود، اما طول آن بلندتر می‎شود؛ به طوری‌که در آستانه عبور، حلقه کاملی به دور ناهید ایجاد می‌شود. این حلقه دواقع درخشش جو ضخیم و غلیظ سیاره ناهید است که مشابه آن فقط در ماه (منظره زمین وقتی در مقابل خورشید قرار می‌گیرد) و تایتان دیده شده است. {$old_album_158494}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین