کد خبر: ۱۵۸۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۷

نصرالله تاکید کرد: امام حامی وحدت میان مسلمانان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب الله لبنان امروز تاکید کرد : روزی خواهد آمد که اهمیت نقش ساختاری و اساسی امام خمینی(ره) در تمام تحولات بزرگی که در منطقه ما رخ داده است و در انقلابهای اخیر هر چند پس از چندین دهه شکل گرفت، آشکارتر خواهد شد. 

به گزارش مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در تالار اونیسکو بیروت در حال برگزاری است، به تشریح ابعاد مهم شخصیتی و همچنین مبارزاتی امام راحل(ره) پرداخت.

نصرالله درابتدای سخنان خود اظهار داشت نبرد و مبارزه هنوز پایان نیافته است، زیرا فلسطین همچنان تحت اشغال است و یک ملت به طور کامل آواره شده است و همچنان از آوارگی رنج می برد.

وی افزود : همچنان هزاران فلسطینی در زندانهای اشغالگران هستند و صحنه پیکرهای شهدای فلسطینی که به خانواده هایشان تحویل داده شدند بر وحشی بودن دشمنی که پیکرهای شهدا را هم تحویل نمی دهد، تاکید می کند.

وی با تاکید بر نقش تعیین کننده و تاثیرگذار امام خمینی(ره) در شکل گیری مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس خاطر نشان کرد این امام بود که با توکل بر خداوند، تمام خطرات و تهدیدها را برای پیروزی انقلاب به جان خرید و از هیچ تهدیدی نهراسید.

نصرالله موفقیت امام امت در تشکیل حکومت اسلامی و دولت سازی را یک اقدام بسیار مهم دانست و گفت : امام خمینی(ره) یک فقیه بزرگ و فیلسوفی عالیقدر و عارف واندیشمند اسلامی مبتکر و نوگرا و دارای ویژگیهای شخصیتی بزرگی بود.

وی تصریح کرد : روزی خواهد آمد که اهمیت نقش ساختاری و اساسی امام خمینی(ره) در تمام تحولات بزرگی که در منطقه ما رخ داده است و در انقلابهایی که هر چند پس از چندین دهه شکل گرفت، نمایان خواهد شد.

نصرالله مهمترین دستاورد امام خمینی(ره) را تشکل حکومت اسلامی دانست که با تمام چالشها و تهدیدها به مقابله برخاست و الگوی پیشرفته ای مبتنی بر اسلام در حکومت داری ارائه کرد.

نصرالله همچنین خاطر نشان کرد امام خمینی(ره) از همان آغاز مبارزات، اهتمام خاصی به مسئله فلسطین و قدس نشان می دادند واعتقاد داشتند مسئله فلسطین و قدس، مسئله محوری، اعتقادی و راهبردی است که قابل سازش و به بازیچه گرفتن نیست.

وی تصریح کرد : امام خمینی(ره)، همواره منادی وحدت و همبستگی میان همه مسلمانان و مستضعفان بود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد : چالشهای جهانی هیچ تغییری در موضع امام خمینی(ره) ایجاد نکرد.

نصرالله همچنین در خصوص تحولات کنونی منطقه گفت : چالش اصلاح چالش بزرگ در سوریه و بحرین و دیگر کشورهای عربی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین