کد خبر: ۱۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

عوامل تخریب محیط زیست آستارا دستگیر شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از دستگیری عوامل تخریب محیط زیست به دلیل برداشت غیرقانونی شن و ماسه از پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان خبر داد.

ساسان اکبری‌پور درباره جزئیات دستگیری عوامل تخریب محیط زیست آستارا اظهار داشت: سه دستگاه کامیون شش چرخ و یک دستگاه لودر که برای برداشت شن و ماسه بدون مجوز و غیر قانونی وارد پناهگاه حیات وحش لوندویل شده بودند توسط عوامل یگان اجرایی محیط زیست توقیف شدند. 

وی با بیان اینکه این خودروها متعلق به یکی از ارگان‌ها بود افزود: هدف از ورود به پناهگاه مذکور برداشت شن و ماسه به صورت غیرمجاز و غیرقانونی بود که پس از توقیف آنها به محل پاسگاه محیط‌بانی لوندویل منتقل شدند. 

به گفته این مسئول، پس از تنظیم صورت جلسه پرونده تخلف افراد برای رسیدگی و گذراندن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد. 

رئیس محیط زیست آستارا از باردار شدن سه رٱس مارال پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا خبر داد و تصریح کرد: اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد این مارال‌ها در یک ماه آینده زادآوری می‌کنند. 

اکبری‌پور اذعان داشت: هم‌اکنون 10 رٱس مارال نر و ماده و 9 رٱس گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل نگه‌داری می‌شوند. 

به گزارش فارس، پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا با 950 هکتار وسعت دومین پناهگاه حیات وحش گیلان و مهم‌ترین پناهگاه حیات وحش در غرب استان بوده که به صورت شبانه‌روزی مورد حفاظت ماموران محیط زیست است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین