کد خبر: ۱۵۸۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
رشد 10 تا 30 درصدی مصرف برق؛

کلید خاموشی در استان صادرکننده برق زده شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با افزایش دما و رشد 10 تا 30 درصدی مصرف برق، زنگ خاموشی برق در صورت تداوم مصرف بی رویه در گلستان برای فصل تابستان به صدا درآمد، این درحالی است که با وارد مدار شدن برق نیروگاه هزار مگاواتی علی آباد کتول، گلستان به جمع استانهای صادرکننده برق پیوسته است. 

به گزارش مهر، به تاکید مسئولان مصرف بی رویه و کنترل نشده برق، احتمال بروز خاموشی برق در فصل تابستان را در استان شدت می بخشد.

سال گذشته 900 مگاوات برق در استان گلستان مصرف شد که پیش بینی آن است که امسال این میزان در تابستان به هزار مگاوات افزایش یابد و مصرف بیش از این میزان اعمال خاموشی برق در استان را الزامی می سازد.

در استان بیش از 550 هزار مشترک برق، 13 هزار کیلومتر خط 20 کیلوولت و فشار ضعیف، 12هزار و 700 دستگاه ترانس وجود دارد که شرکت برق متولی رسیدگی به آنها است.

این شرکت با 13 هزار و ۲۲۰ کیلومتر شبکه های فشار ضعیف و فشار متوسط و 12 هزار و 600 دستگاه ترانسفرماتور هوایی و زمینی و 95 هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر به این مشترکین خدمات رسانی می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: میزان مصرف برق مشترکان استان در اردیبهشت ماه امسال از متوسط کشوری هم بالاتر رفته است.

قاسم شهابی افزود: امسال به دلیل گرمای زودرس در کشور، متوسط مصرف برق به 6.9 درصد در کشور رسیده است که این میزان در استان ما 10 تا 30 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: اگر مشترکان در امر مصرف برق خود بی رویه عمل کنند و صرفه جویی لازم را نداشته باشند، قطعا در تابستان دچار مشکل خواهیم شد.

شهابی گفت: سال گذشته در استان 900 مگاوات برق مصرف شد که پیش بینی ما امسال نزدیک به هزار مگاوات در روزهای گرم است که در صورت افزایش از این حد خاموشی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: گرچه در حال افزایش پست های برق در مناطق مختلف استان هستیم تا مشکلی نداشته باشیم اما مصرف بی رویه و بدون کنترل مشکل ایجاد می کند.

شهابی اظهار داشت: کمیته تخصصی در استانداری گلستان فعال شده اند تا مصارف برق چاههای کشاورزی و مشترکان کنترل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان بیان داشت: پنج تا شش درصد افزایش مصرف از میزان پیش بینی ما نیز چاره اندیشی شده است.

شهابی گفت: مشکلات مربوط به نقدینگی ها نیز با همکاری مسئولان استان رفع شده است و همه تجهیزات لازم خریداری و تحویل ادارات شهرستانها شده است.

وی گفت: مشغول اصلاحات شبکه ها برای خدمات رسانی مطلوب هستیم.

به گزارش مهر، درحالی مسئولان از احتمال بروز خاموشی برق در استان خبر می دهند که نیروگاه هزار مگاواتی علی آبادکتول سال گذشته وارد مدار شده است.

این نیروگاه که هر شش واحد آن به طور کامل در مدار تولید قرار گرفته، در 6.5 کیلومتری شهر علی آباد کتول در زمینی به مساحت 68 هکتار واقع شده است.

فاز نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول (گلستان) که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است و این نیروگاه در فاز نخست با شش واحد گازی هر یک به ظرفیت 162 مگاوات در مجموع به میزان 972 مگاوات (در شرایط ایزو) به روش "ساخت، بهره برداری و مالکیت" (Build.Operate.Owne) با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.
تمامی بخش های نیروگاه هزار مگاواتی این شهرستان توسط متخصصان بومی و داخلی احداث شد، عملیات احداث نیروگاه هزار مگاواتی علی آباد از فروردین سال 1387 در زمینی به وسعت 68 هکتار آغاز و با اعتباری بالغ بر 490 میلیارد تومان بهره برداری شد.

این نیروگاه در شش واحد 162 مگاواتی نزدیک به یک هزار مگاوات برق تولید می کند که نیاز استان گلستان به 300 تا 400 مگاوات و مازاد برق تولیدی به استانهای مجاور صادر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین