کد خبر: ۱۵۸۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۴

مهلت تهدیدآمیز دادگاه واشنگتن به وزارت خارجه آمریکا درباره منافقین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادگاه واشنگتن به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد در مدت 4 ماه آینده درباره وضعیت منافقین تصمیم گیری کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حکم دادگاه تجدید نظر شهر واشنگتن آمده است وزیر امور خارجه آمریکا باید در مدت چهار ماه، درباره درخواست منافقین (سازمان مجاهدین خلق) برای حذف نام این گروه از فهرست گروه های تروریستی، تصمیم بگیرد.

این حکم دادگاه اضافه می کند: در غیر این صورت، دادگاه درخواست منافقین را برای حذف نام این گروه از فهرست گروه های تروریستی آمریکا می پذیرد.

منافقین از دادگاه واشنگتن خواسته بود رای به خروج این گروه از فهرست گروه های ترویستی وزارت خارجه آمریکا بدهد.

در حکم این دادگاه آمریکایی آمده است: در نبود تصمیم مشخص از سوی وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت منافقیت در دو سال اخیر، به وزیر امور خارجه آمریکا دستور داده می شود در چهار ماه آینده درباره وضعیت منافقین تصمیم گیری کند. در صورتی که این اقدام صورت نگیرد دادگاه، خود با درخواست منافقین موافقت خواهد کرد و قرار گرفتن این گروه در فهرست گروه های تروریستی آمریکا را به حالت تعلیق درمی آورد.

گروه منافقین از سال 1997 در فهرست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفت. منافقین بارها برای حذف نام خود از این فهرست تلاش کرده بودند.

منافقین قبل از این توانسته بودند نام این گروه را از فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا حذف کنند.

دولت آمریکا در ماه گذشته اعلام کرده بود پس از تخلیه کامل اردوگاه اشرف در عراق از حضور اعضای منافقین، در مدت 60 روز درباره باقی ماندن این گروه در فهرست گروه های تروریستی این کشور تصمیم گیری می کند.

منافقین تاکنون 12 هزار نفر از مردم ایران را در عملیات تروریستی ترور کرده و به شهادت رسانده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین