کد خبر: ۱۵۸۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳

گروگانگيري زن چيني براي آزادي مرد اعدامي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماينده يك شركت بازرگاني اواخر ارديبهشت‌ماه با مراجعه به اداره آگاهي تهران از ربوده شدن يكي از بازرگانان چيني شركت خبر داد. او در شكايت خود گفت: این زن چینی ديروز در مسير شركت به خانه از سوي افرادي ناشناس ربوده شد و آدم‌ربايان او را تهديد به مرگ كرده‌اند. 

پس از اين شكايت پرونده در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت و ماموران براي دستگيري آدم‌ربايان و آزادي تبعه چيني تجسس‌ها را آغاز كردند. تيم پليسي براي شناسايي هويت آدم‌ربايان و انگيزه آنها از اين گروگانگيري با آنان وارد مذاكره شدند. 

مرد گروگانگير در تماس‌هاي خود اعلام كرد برادرش به اتهام قاچاق موادمخدر دستگير و پس از محاكمه به اعدام محكوم شده است. او سپس براي آزادي گروگان خود خواستار آزادي برادر اعدامي خود از زندان شد. مرد گروگانگير تهديد مي‌كرد اگر پليس به درخواستش عمل نكند تبعه چيني را به قتل مي‌رساند. 

كارآگاهان در جريان بررسي‌هاي خود پي بردند، دو برادر مرد اعدامي به نام‌هاي محمدحسن و روح‌الله اين گروگانگيري را طراحي و اجرا كرده‌اند. سرانجام پس از 16 روز عمليات پليسي مخفيگاه گروگانگيران در يك ويلا در حوالي شهرستان ساوجبلاغ شناسايي شد و كارآگاهان روز جمعه گذشته آنجا را به محاصره خود درآوردند. دو مرد گروگانگير وقتي خود را در محاصره پليس ديدند سلاح‌هايشان را روي سر گروگان گذاشتند و تهديد كردند اگر پليس آنجا را ترك نكند بازرگان چيني را مي‌كشند. 

ماموران ابتدا با اقدامات رواني سعي كردند گروگانگيران را راضي به تسليم كنند اما دو برادر حاضر به تسليم خود و رهايي گروگان‌شان نشدند. 

به دليل اينكه هر لحظه احتمال قتل گروگان مي‌رفت ماموران وارد عمل شدند و در يك درگيري مسلحانه روح‌الله را كشتند و محمدحسن را نيز زخمي كردند. گروگان چيني نيز رها شد. در بازرسي مخفيگاه آنها نيز دو قبضه كلت كمري كشف شد. 

به گزارش شرق،در حال حاضر تحقيقات در اين زمينه در اداره آگاهي تهران ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین